نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نقد و بررسی تلویزیون سونی X90J

تلویزیون سونی X90J. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در حال فعالیت می باشد شرکت سونی است. تلویزیون های سونی از کیفیت بسیار بالای برخوردار هستند. در این مقاله به بررسی تلویزیون سونی X90J خواهیم پرداخت.

تلویزیون سونی X90J

ویژگی های کلی تلویزیون سونی X90J

Sony X90J یک تلویزیون ال ای دی 4k میان رده است. این بخشی از سری BRAVIA 2021 سونی است که زیر Sony X95J قرار دارد و بسیاری از ویژگی‌های مشابه مدل بالاتر را دارد اما عملکرد خوبی ندارد. این تلویزیون با دو ورودی HDMI 2.1 ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد بازی‌های 4k تا 120 فریم بر ثانیه را از کنسول‌های بازی یا رایانه‌های شخصی انجام دهید، و پس از به‌روزرسانی سیستم‌افزار، از نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می‌کند.

آن را با Google TV به عنوان رابط هوشمند خود ارائه می دهد، که دارای تعداد زیادی برنامه است که می توانید از طریق فروشگاه Google Play دانلود کنید و دارای یک رابط کاربر پسند است. این تلویزیون دارای یک پنل VA است که به عملکرد خوب آن در اتاق‌های تاریک کمک می‌کند، و حتی به اندازه‌ای روشن می‌شود که در اتاق‌های با نور خوب با تابش خیره کننده مقابله کند، اما زاویه دید باریکی دارد و زاویه X-Wide سونی را ندارد.

بررسی کلی تلویزیون سونی

Sony X90J یک تلویزیون عالی برای اکثر مصارف است. برای تماشای فیلم و محتوای HDR به دلیل نسبت کنتراست بالا، کم‌نور محلی آرایه کامل عالی و روشنایی HDR بالا، بهترین گزینه است. دارای تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی سریع، پشتیبانی از VRR و نرخ تازه سازی 120 هرتز است که آن را به گزینه ای عالی برای بازی تبدیل می کند. برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا ورزش خوب است، زیرا محتوای با وضوح پایین‌تر را به خوبی ارتقا می‌دهد و برای مقابله با تابش خیره‌کننده بسیار روشن می‌شود، اما زاویه دید باریک آن، آن را برای تماشای گروه بزرگی از مردم ایده‌آل نمی‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع رایج ترین مشکلات تلویزیون سونی

لذت بردن از تماشای فیلم ها

Sony X90J برای تماشای فیلم در اتاق های تاریک عالی است. به دلیل نسبت کنتراست بالا و کم‌نور محلی عالی و آرایه کامل که به نمایش سیاهی عمیق کمک می‌کند، برای تماشای اتاق تاریک مناسب است. محتوای رزولوشن پایین‌تر را به خوبی مانند دی‌وی‌دی‌ها و بلوری‌ها ارتقا می‌دهد و می‌تواند لرزش 24p را از همه منابع حذف کند. با این حال، به دلیل زمان پاسخگویی سریع، کمی لکنت در فیلم ها وجود دارد.

Sony X90J برای تماشای برنامه های تلویزیونی در اتاق های روشن خوب است. در حالی که بازتاب آن فقط مناسب است، اما بسیار روشن می شود، بنابراین دید در اتاق های با نور خوب مشکلی ایجاد نمی کند مگر اینکه تلویزیون را در مقابل یک پنجره روشن قرار دهید. رابط Google TV آن آسان برای استفاده است، و هزاران برنامه در دسترس است. زوایای دید آن کاملاً باریک است، و باعث می‌شود وقتی از کناری به آن نگاه می‌کنید، تصویر کاملاً شسته به نظر برسد، بنابراین بهترین انتخاب برای تماشای برنامه‌ها با کل خانواده نیست.

تماشای رویداد های ورزشی با کفیت بالا

Sony X90J برای تماشای ورزش خوب است. زمان پاسخگویی عالی برای ارائه حرکت صاف با اجسام با حرکت سریع و ویژگی نور پس‌زمینه استروبینگ دارد که وضوح حرکت را بیشتر بهبود می‌بخشد. هندلینگ انعکاس آن فقط مناسب است، اما برای مبارزه با تابش خیره کننده بسیار روشن است. مانند اکثر تلویزیون های پنل VA، زاویه دید بسیار باریک است، بنابراین بهترین گزینه برای تماشای گروه بزرگی از مردم نیست.

این مطلب را از دست ندهید   رایج‌ترین ارورهای دوربین سونی

Sony X90J برای بازی بسیار عالی است. به دلیل تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی سریع و نرخ تازه سازی 120 هرتز، یک تجربه بازی فوق العاده روان و پاسخگو ارائه می دهد. همچنین دارای ورودی های HDMI 2.1 برای کنسول یا بازی های رایانه ای با نرخ فریم بالا است. نسبت کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد و ویژگی کم‌نور محلی با آرایه کامل عالی دارد که آن را برای بازی در تاریکی مناسب می‌کند. همچنین پس از به روز رسانی سیستم عامل از VRR پشتیبانی می کند، اما FreeSync روی آن کار نمی کند.

تماشای فیلم های HDR

Sony X90J برای تماشای فیلم در HDR عالی است. نسبت کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد که با ویژگی کم‌نور محلی عالی با آرایه کامل افزایش یافته است، بنابراین برای اتاق‌های تاریک ایده‌آل است. با وجود اینکه از نظر فنی وسعت وسیعی ندارد، طیف رنگی خوبی دارد، و در HDR بسیار روشن می‌شود، به اندازه‌ای که برجسته‌سازی‌ها را برجسته می‌کند. محتوای نرخ فریم پایین مانند فیلم‌ها به دلیل زمان پاسخ‌دهی سریع، کمی دچار لکنت می‌شود، اما از طرف دیگر، می‌تواند لرزش 24p را از همه منابع حذف کند.

استفاده از بازی HDR

Sony X90J برای بازی در HDR عالی است. دارای تاخیر ورودی بسیار کم، نرخ رفرش 120 هرتز و زمان پاسخگویی سریع است، بنابراین بازی روان و پاسخگو است و همچنین از VRR پشتیبانی می کند. متأسفانه، نمی تواند 4k @ 120Hz را در Dolby Vision نمایش دهد. با این حال، به دلیل نسبت کنتراست فوق‌العاده و کم‌نور محلی عالی با آرایه کامل، سیاه‌های عمیق را نمایش می‌دهد، که آن را برای اتاق‌های تاریک مناسب می‌کند. با وجود اینکه از نظر فنی طیف گسترده ای ندارد، طیف رنگ خوبی دارد و برای برجسته کردن برجسته ها بسیار روشن می شود.

این مطلب را از دست ندهید   خرید سینمای خانگی سونی

پیشنهاد مطالعه: نحوه ضبط تلویزیون سونی مدل OLED KD65AF8

3.2/5 (5 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب