نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه صفحه نمایش، وضوح، UHD، HDR، هوشمند یا غیر هوشمند – گزینه ها ذهن شما را به خود مشغول می کند. حتی ممکن است فکر نکنید که کم نور محلی آن را بررسی کنید. اما اگر از قابلیت های تیره کننده محلی آن چشم پوشی کنید، ممکن است یک ترفند را از دست بدهید. در اینجا دلیل قرار گرفته است.

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

تیرگی موضعی چیست

در اکثر تلویزیون سونی‌های ال‌ای‌دی مدرن، چراغ‌های ال‌ای‌دی کوچک از طریق صفحه‌نمایش LCD می‌تابند تا پیکسل‌ها را رنگ کنند. اما گاهی اوقات این نور از جایی که نباید عبور می کند، هاله ای در اطراف نواحی تاریک صفحه ایجاد می کند. اینجاست که تیرگی موضعی وارد می شود.

کم نور محلی چقدر مهم است

وقتی صحبت از رنگ های تیره و روشن به میان می آید، واقعا اهمیت دارد. تیرگی موضعی می‌تواند نواحی جداگانه پیکسل‌ها را خاموش کند تا رنگ‌های سیاه واقعی‌تر و سفیدها روشن‌تر شوند. ایده آل برای زمانی که در حال تماشای فیلم یا سریال های تلویزیون سونیی تاریک و غم انگیز هستید.

3 نوع اصلی کم نور محلی وجود دارد – نور لبه، نور پس زمینه و آرایه کامل – و باید در نظر بگیرید که کدام یک برای شما مناسب است.

کم نور محلی با نور لبه

اکثر تلویزیون سونی‌های دارای نور محلی دارای نور لبه هستند. همانطور که از نام آن پیداست، چراغ های LED به جای پشت صفحه، در اطراف لبه های صفحه قرار می گیرند. آن‌ها نسبت به مدل‌های دارای نور پس‌زمینه یا آرایه کامل به LED کمتری نیاز دارند – بنابراین برای کارکردن، نازک‌تر و کم مصرف‌تر هستند.

این مطلب را از دست ندهید   نقد و بررسی تلویزیون سونی X750H

عالی به نظر می رسد، اما یک نقطه ضعف وجود دارد. بسیار باریک بودن می تواند یکنواختی صفحه را بدتر کند – سطوح رنگ و کنتراست ممکن است به طور یکنواخت توزیع نشوند.

نور پس زمینه کم نور محلی

درست حدس زدید – در اینجا چراغ LED پشت صفحه نمایش قرار گرفته است. اگرچه فقط برای گیج کردن مسائل ممکن است گاهی اوقات آن را “تقریط جهانی” نامید – یک چیز، فقط یک نام متفاوت.

LED‌ها که در تلویزیون سونی‌های پایین‌تر یافت می‌شوند، به‌عنوان یک نور واحد عمل می‌کنند – بنابراین کل تصویر با صحنه‌های تاریک‌تر و روشن‌تر با صحنه‌های روشن‌تر می‌شود.

کم نور محلی آرایه کامل

کرم دولاکرم تیرگی محلی – دوباره چراغ‌ها پشت صفحه می‌نشینند، اما این بار منطقه‌بندی می‌شوند. بنابراین، مناطق خاصی برای کیفیت تصویر نهایی، کم نور و روشن می شوند. آرایه کامل با ارائه کنتراست بیشتر رنگ ها بهترین نتیجه را از تلویزیون سونی های 4K HDR (محدوده دینامیکی بالا) می گیرد. پایین دست؟ در مدل های بالا ظاهر می شود بنابراین گران تر است. و ماهیت فناوری صفحه نمایش را عمیق تر و تلویزیون سونی را سنگین تر می کند. این می تواند نصب دیواری را پیچیده تر کند – اما غیرممکن نیست.

تفاوت بین کم نور آرایه کامل و کم نور لبه چیست

تلویزیون سونی های فول آرایه عموماً تصویر چشمگیرتری ارائه می دهند (اگرچه گران تر هستند). اما سازندگان تلویزیون سونی در حال بهبود نمایشگرهای با نور لبه هستند – مناطق کم نور محلی بیشتری را در خود جای داده اند تا در عین طراحی باریک، جلوه ای مشابه داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با درگاه های تلویزیون سونی

اگر به دنبال کیفیت تصویر بالا با قیمتی مقرون به صرفه و در طراحی باریک و سبک وزن هستید، تلویزیون سونی با نور لبه احتمالا انتخاب مناسبی برای شماست.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب