نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نقد و بررسی تلویزیون سونی X750H

تلویزیون سونی X750H .X750H یک تلویزیون 4k مقرون به صرفه است. این یک تغییر قابل توجه نسبت به مدل قبلی خود، Sony X750F است، زیرا این بار دارای یک پنل VA است تا تجربه تماشای اتاق تاریک بسیار بهتری را ارائه دهد. زمان پاسخگویی آن مناسب و تاخیر ورودی کم است. با این حال، نرخ تجدید به 60 هرتز محدود شده است و از فناوری نرخ نوسازی متغیر برای کاهش پارگی صفحه پشتیبانی نمی کند. در این مقاله به صورت کامل به نقد و بررسی تلویزیون سونی X750H خواهیم پرداخت.

تلویزیون سونی X750H

مشخصات کلی تلویزیون سونی X750H

Sony X750H برای اکثر مصارف مناسب است. نسبت کنتراست بالا و یکنواختی مشکی فوق العاده دارد که آن را به گزینه ای عالی برای تماشای فیلم و بازی در تاریکی تبدیل می کند. اگرچه برای تماشای تلویزیون در روز روشنایی قابل قبولی دارد، اما به اندازه کافی روشن نیست تا یک تجربه HDR خوب ارائه دهد. زمان پاسخگویی مناسب، تاخیر ورودی کم، اما متأسفانه، از فناوری نرخ تجدید متغیر پشتیبانی نمی کند.

تماشای فیلم ها با کیفیت بالا

Sony X750H برای تماشای فیلم مناسب است. پنل VA آن نسبت کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد که منجر به سیاهی عمیق می‌شود و آن را به انتخاب خوبی برای تماشای اتاق تاریک تبدیل می‌کند. محتوای وضوح پایین‌تر را به خوبی ارتقا می‌دهد، و در محتوای با نرخ فریم پایین‌تر لکنت چندانی ایجاد نمی‌کند. متأسفانه، ویژگی کاهش نور محلی ندارد و مشکلات یکنواختی صفحه نمایش قابل مشاهده است. همچنین، فقط می تواند لرزش را از منابع 24p بومی حذف کند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی کامل تلویزیونSuperAMOLED یا SAMOLED سونی

مزایا

  • نسبت کنتراست بالا.
  • یکنواختی مشکی برجسته

منفی

  • یکنواختی خاکستری زیر سطح.
  • بدون کم نور محلی

برنامه های تلویزیونی

Sony X750H برای تماشای برنامه های تلویزیونی مناسب است. محتوای با وضوح پایین تر از تلویزیون کابلی را به خوبی و بدون ایجاد هیچ اثری ارتقا می دهد. کنترل بازتاب مناسبی دارد و می‌تواند برای اکثر شرایط نوری به اندازه کافی روشن شود، اما ممکن است نتواند تابش خیره کننده شدید را کنترل کند، بنابراین اگر در اتاقی بسیار روشن تماشا می‌کنید، دید می‌تواند مشکل‌ساز باشد. متأسفانه، پنل VA آن دارای زوایای دید باریکی است، که اگر دوست دارید تلویزیون تماشا کنید در حالی که در اطراف انجام کارهای خانه راه می روید، ایده آل نیست.

لذت از تماشای ورزش ها

Sony X750H برای تماشای ورزش مناسب است. روشنایی قابل قبولی دارد و بازتاب مناسبی دارد، بنابراین نباید مشکلی در دید داشته باشید، مگر اینکه در یک اتاق بسیار روشن باشید. با این حال، پنل VA آن زوایای دید کمتری دارد و برای تماشای گروه بزرگی از مردم ایده‌آل نیست. زمان پاسخ‌دهی مناسب است، اما دستگاه ما کمی جلوه صفحه‌نمایش کثیف دارد که می‌تواند حواس‌تان را پرت کند. گفته می شود، یکنواختی می تواند بین واحدها متفاوت باشد.

مزایا

  • زمان پاسخگویی مناسب
  • بدون خطر سوختگی دائمی

منفی

  • زوایای دید باریک
  • یکنواختی خاکستری زیر سطح.

بازی های ویدیویی تلویزیون سونی X750H

Sony X750H برای بازی خوب است. زمان پاسخگویی مناسب و تاخیر ورودی بسیار کم برای ارائه یک تجربه بازی پاسخگو دارد. با این حال، نرخ تازه‌سازی به 60 هرتز محدود شده است و از هیچ فناوری نرخ نوسازی متغیری برای کاهش پارگی صفحه پشتیبانی نمی‌کند. در بخش روشن، نسبت کنتراست بالا و یکنواختی مشکی برجسته دارد که آن را به گزینه ای عالی برای بازی در اتاق تاریک تبدیل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تنظیمات زیرنویس تلویزیون سونی

تلویزیون سونی X750H

تماشای فیلم های HDR

Sony X750H برای تماشای فیلم های HDR مناسب است. پنل VA آن دارای نسبت کنتراست بالا و یکنواختی مشکی برجسته است که آن را به گزینه ای عالی برای اتاق های تاریک تبدیل می کند. دارای طیف رنگی HDR خوب برای تولید طیف گسترده ای از رنگ ها. با این حال، به اندازه کافی روشن نیست که نقاط برجسته را در محتوای HDR برجسته کند. علاوه بر این، ویژگی کاهش نور محلی را ندارد.

مزایا

  • نسبت کنتراست بالا.
  • یکنواختی مشکی برجسته

منفی

  • حداکثر روشنایی HDR کمتر از حد.
  • یکنواختی خاکستری زیر سطح.
  • بدون کم نور محلی

اجرای بازی HDR

Sony X750H برای بازی در HDR مناسب است. تأخیر ورودی فوق‌العاده کم و زمان پاسخ مناسب دارد، بنابراین اقدامات شما پاسخگو هستند و صحنه‌های با حرکت سریع نسبتاً واضح به نظر می‌رسند. نسبت کنتراست بالایی دارد، اما هیچ کم نوری محلی وجود ندارد، و حداکثر روشنایی HDR پایین‌تر آن برای برجسته‌کردن عکس‌های برجسته کافی نیست. علاوه بر این، از هیچ فناوری نرخ نوسازی متغیر برای کاهش پارگی صفحه پشتیبانی نمی کند.

استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر

Sony X750H برای استفاده به عنوان مانیتور رایانه شخصی مناسب است. دارای تاخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخگویی مناسب است. با این حال، زوایای دید باریک پنل VA آن می‌تواند باعث شود که اگر خیلی نزدیک بنشینید، تصویر در کناره‌ها کاملاً تمیز به نظر برسد. کنترل بازتاب مناسبی دارد و به اندازه کافی روشن می شود تا در اکثر شرایط نوری بر تابش خیره کننده غلبه کند. در حال حاضر به دلیل وجود یک اشکال، نمی تواند کروما 4:4:4 مناسبی را نمایش دهد، اما باید در به روز رسانی سیستم عامل آینده برطرف شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صفحه سفید تلویزیون سونی

مزایا

  • تاخیر ورودی کم
  • زمان پاسخگویی مناسب
  • بدون خطر سوختگی دائمی

منفی

  • زوایای دید باریک

پیشنهاد مطالعه: نقد و بررسی تلویزیون سونی X95J

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب