نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی کامل تلویزیونSuperAMOLED یا SAMOLED سونی

در این مقاله از نمایندگی تعمیرات تلویزیون‌های هوشمند سونی قصد بررسی کامل تلویزیون SuperAMOLED سونی را داریم.  S-AMOLED (دیود نوری آلی ماتریس فوق فعال) یک اصطلاح بازاریابی است که به فناوری نمایشگر مورد استفاده در انواع دستگاه های الکترونیکی اشاره دارد. “سوپر” در نام خود آن را از نسخه های قدیمی تر و کمتر پیشرفته اش (OLED و AMOLED) متمایز می کند.

بررسی کامل  تلویزیونSuperAMOLED
بررسی کامل تلویزیونSuperAMOLED

پرایمر سریع در OLED و AMOLED

نمایشگرهایی که از دیودهای ساطع کننده نور آلی (OLED) استفاده می کنند، از مواد آلی استفاده می کنند که هنگام تماس با الکتریسیته روشن می شوند. جنبه فعال ماتریس AMOLED آن را از OLED متمایز می کند. بنابراین، AMOLED نوعی فناوری صفحه نمایش است که نه تنها راهی برای نمایش نور، بلکه روشی برای تشخیص لمس (قسمت “ماتریس فعال”) را نیز شامل می شود. در حالی که درست است که این روش بخشی از نمایشگرهای AMOLED نیز هست، اما سوپر AMOLED ها کمی متفاوت هستند. در اینجا خلاصه ای کوتاه از برخی مزایا و معایب نمایشگرهای AMOLED آورده شده است.

مزایا

  • زوایای دید گسترده
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از رنگ ها
  • نمایش عالی رنگ مشکی
  • عمر باتری طولانی در صورت استفاده از رنگ های تیره تر

معایب

  • تصاویر بیش از حد اشباع شده
  • کاهش عمر باتری هنگام نمایش رنگ های زنده

این نمایشگرها به این دلیل شناخته می شوند که می توانند در صورت نیاز یک رنگ سیاه عمیق را ارائه دهند، یک امتیاز بزرگ در هر صفحه نمایشی و چیزی که در مقایسه با LCD استاندارد IPS (سوئیچینگ در هواپیما) فوراً متوجه آن خواهید شد. این مزیت هنگام تماشای فیلم یا تماشای تصویری که قرار است حاوی رنگ سیاه واقعی باشد، آشکار است.

این مطلب را از دست ندهید   فیلم گرفتن از صفحه نمایش لپ تاپ
بررسی کامل  تلویزیونSuperAMOLED
بررسی کامل تلویزیونSuperAMOLED

فناوری AMOLED شامل یک لایه پشت پنل OLED است که به جای استفاده از نور پس زمینه مانند LCD ها، به هر پیکسل نور می دهد. از آنجایی که هر پیکسل را می توان بر اساس نیاز رنگ آمیزی کرد، پیکسل ها را می توان کم نور یا خاموش کرد تا به جای اینکه پیکسل ها از دریافت نور جلوگیری کنند (مانند LCD).

این همچنین به این معنی است که صفحه نمایش های AMOLED برای نمایش طیف وسیعی از رنگ ها عالی هستند. تضاد در برابر سفیدها بی نهایت است (زیرا سیاهان سیاه مطلق هستند). از سوی دیگر، این توانایی شگفت انگیز باعث می شود تصاویر بیش از حد پر جنب و جوش یا بیش از حد اشباع شوند.

آیا تاکنون به مشکلات تلویزیون‌های سونی و روش‌های رفع این مشکلات فکر کرده‌اید؟ اگر پاسختان به سوال بالا منفی است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « 5 مشکل رایج تلویزیون سونی و نحوه رفع آنها » را از دست ندهید.

SuperAMOLED در مقابل AMOLED

AMOLED نه تنها از نظر نام، بلکه از نظر عملکرد نیز مشابه Super-AMOLED است. در واقعیت، Super-AMOLED از همه جهات به AMOLED یکسان است، اما این چیزی است که تفاوت را ایجاد می کند.

این دو فناوری یکسان هستند زیرا دستگاه‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند می‌توانند حسگرهای نور و لمسی را در خود جای دهند تا بتوان صفحه نمایش را خواند و دستکاری کرد. لایه ای که لمس را تشخیص می دهد (دیجیتایزر یا لایه صفحه نمایش لمسی خازنی)، با این حال، در نمایشگرهای Super-AMOLED مستقیماً در صفحه نمایش جاسازی می شود، در حالی که در نمایشگرهای AMOLED یک لایه کاملاً مجزا در بالای صفحه نمایش است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

این ممکن است تفاوت عمده ای به نظر نرسد، اما نمایشگرهای Super-AMOLED به دلیل نحوه طراحی این لایه ها مزایای زیادی نسبت به نمایشگرهای AMOLED دارند:

  • این دستگاه می‌تواند نازک‌تر باشد زیرا فناوری‌های نمایش و لمس روی یک لایه قرار دارند.
  • کنتراست بالاتر، به علاوه فقدان شکاف هوا بین دیجیتایزر و صفحه نمایش واقعی، صفحه نمایش واضح تر و واضح تر را ایجاد می کند.
  • انرژی کمتری باید به یک صفحه نمایش Super-AMOLED داده شود زیرا به اندازه فناوری های صفحه نمایش قدیمی گرما تولید نمی کند. این تا حدی به دلیل این واقعیت است که پیکسل ها در واقع خاموش هستند و بنابراین هنگام نمایش سیاه، نور ساطع نمی کنند/از برق استفاده نمی کنند.
  • صفحه نمایش به لمس حساس تر است.
  • انعکاس نور کاهش می‌یابد زیرا لایه‌های زیادی وجود ندارد، که خواندن در فضای باز در نور روشن را آسان‌تر می‌کند.
  • نرخ تازه سازی بالاتر به سرعت بخشیدن به زمان پاسخ کمک می کند.

با این حال، ساخت فناوری پشت نمایشگرهای Super-AMOLED گران‌تر است. مانند بسیاری از فناوری‌ها، این احتمالاً تغییر خواهد کرد زیرا تولیدکنندگان بیشتری از AMOLED در تلویزیون‌ها، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

در اینجا برخی از معایب دیگر فناوری AMOLED وجود دارد:

  • مواد آلی در نهایت می میرند، بنابراین نمایشگرهای AMOLED سریعتر از LED و LCD تخریب می شوند. حتی بدتر از آن، موادی که برای ایجاد رنگ‌های جداگانه استفاده می‌شوند، طول عمر متفاوتی دارند که باعث می‌شود با محو شدن رنگ‌ها، تفاوت قابل توجهی در یکنواختی کلی ایجاد شود (به عنوان مثال، فیلم‌های OLED آبی به اندازه قرمز یا سبز دوام نمی‌آورند).
  • سوختگی صفحه نمایش در AMOLED به دلیل استفاده غیر یکنواخت از پیکسل ها یک خطر است. این اثر با از بین رفتن رنگ‌های آبی ترکیب می‌شود و رنگ‌های قرمز و سبز را ترک می‌کنند و در طول زمان اثری بر جای می‌گذارند. با این حال، این مشکل بر نمایشگرهایی با تعداد پیکسل بالا در هر اینچ تأثیر نمی گذارد.
این مطلب را از دست ندهید   کابل های مهم برای تلویزیون سونی

انواع نمایشگرهای Super AMOLED

برخی از سازندگان شرایط اضافی برای نمایشگرهای Super-AMOLED مجهز به ویژگی های خاص در دستگاه های خود دارند. به عنوان مثال، HD Super-AMOLED توصیف سونی از Super-AMOLED با وضوح بالا 1280×720 یا بیشتر است. Super-AMOLED Advanced موتورولا به نمایشگرهایی اطلاق می شود که روشن تر و وضوح بالاتری نسبت به صفحه نمایش های Super-AMOLED دارند. این نمایشگرها از فناوری به نام PenTile برای وضوح پیکسل ها استفاده می کنند. سایر موارد عبارتند از Super-AMOLED Plus، HD Super-AMOLED Plus، Full HD Super-AMOLED و Quad HD Super-AMOLED.

برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه عیب یابی یا تعمیر انواع تلویزیون هوشمند sony کافیست از ساعت 8 صبح تا 8 شب با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب