نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کابل های مهم برای تلویزیون سونی

کابل های مهم برای تلویزیون کدام‌اند؟ برای اینکه مطمئن شوید می‌توانید از تلویزیون سونی جدید خود تا حد امکان استفاده کنید به چند کابل نیاز دارید تا همه چیز را متصل نگه دارید. اگر پیچیدگی سیم‌ها و کابل‌ها گیج‌کننده به نظر می‌رسد، نگران نباشید. ما برای شروع شما را با اصول اولیه آشنا کرده‌ایم.

کابل های مهم برای تلویزیون
کابل های مهم برای تلویزیون

کابل HDMI یکی از کابل های مهم برای تلویزیون

به طور خلاصه: کابلی که برای اتصال تلویزیون سونی HD خود به دستگاه های دیگر نیاز دارید – مانند پخش کننده بلوری یا ست تاپ باکس.

تلویزیون سونی‌های فول اچ‌دی و پخش‌کننده‌های معمولی بلوری به یک کابل استاندارد HDMI 1.4 برای اتصال آن‌ها به دستگاه‌های دیگر نیاز دارند – مانند جعبه Sky شما. محتوای صوتی و تصویری را بین این دو انتقال می دهد و به ارائه صدای شفاف و کیفیت تصویر واضح کمک می کند. هر دو انتهای کابل یکسان هستند – بنابراین لازم نیست نگران این باشید که کدام سر به کدام دستگاه می رود.

اگر روی تلویزیون سونی 4K UHD و پخش کننده بلوری Ultra HD سرمایه گذاری کرده اید، به کابل HDMI 2.0 نیاز دارید. این برای کنترل نرخ فریم بالاتر 4K طراحی شده است. استفاده از کابل استاندارد HDMI 1.4 به این معنی است که از مزایای آن همه محتوای زیبای 4K بهره نخواهید برد.

آیا پورت HDMI در پشت تلویزیون سونی شما کوچکتر از کابل HDMI استاندارد به نظر می رسد؟ پس احتمالاً یک پورت mini HDMI است. برای این موارد به یک آداپتور HDMI به mini HDMI یا یک کابل mini HDMI به HDMI نیاز دارید.

این مطلب را از دست ندهید   روش اتصال تلویزیون سونی به Wi-Fi

نکته: اگر تلویزیون سونی هوشمندی دارید که به اینترنت متصل است، می‌توانید یک کابل HDMI با اترنت داخلی نیز تهیه کنید – بنابراین به تعداد زیادی کابل نیاز نخواهید داشت.

سرب SCART در کابل های مهم برای تلویزیون

به طور خلاصه: یکی از جهانی ترین راه های اتصال VHS، پخش کننده های DVD و کنسول های بازی قدیمی تر به تلویزیون سونی. زمانی استاندارد اما به سرعت منسوخ شد. SCART با HDMI جایگزین شده است که با اتصال آنها به دستگاه های HD کیفیت تصویر بهتری به شما می دهد. نکته: تلویزیون سونی‌های جدیدتر معمولاً دارای پورت SCART هستند، اما اگر وجود ندارد، می‌توانید مبدل SCART به HDMI بخرید.

کابل های ویدئویی کامپوننت و کامپوزیت یا AV

به طور خلاصه: راه دیگری برای اتصال پخش‌کننده‌های DVD و Blu-ray، تنظیم بالای جعبه‌ها و کنسول‌های بازی به تلویزیون سونی شما. این دو کابل شبیه هم هستند اما فریب نخورید. چند تفاوت ظریف وجود دارد:

  • کامپوننت دارای 5 کابل است – 3 کابل برای تصویر (قرمز، آبی، سبز) و 2 کابل برای صدا. این نوع اتصال در حال تبدیل شدن به یک پورت معمولی در تلویزیون سونی های HD است
  • کامپوزیت دارای 3 کابل (زرد، سفید، قرمز) است – 1 کابل برای تصویر و 2 کابل برای صدا، که اغلب کابل RGB نامیده می شود. اگر تلویزیون سونی شما برای آنها پریز ندارد، می توانید آنها را با استفاده از آداپتور SCART وصل کنید
کابل های مهم برای تلویزیون سونی
کابل های مهم برای تلویزیون سونی

کابل یو اس بی یکی از کابل های مهم برای تلویزیون

به طور خلاصه: لپ تاپ خود را به تلویزیون سونی وصل کنید و عکس ها و فیلم های خود را روی صفحه نمایش بزرگ ببینید.

این مطلب را از دست ندهید   3 راه آسان اتصال تلویزیون سونی به اینترنت

می‌توانید از کابل USB برای مشاهده محتوای روی لپ‌تاپ خود در تلویزیون سونی استفاده کنید – یا از آن برای اتصال تلویزیون سونی خود به اینترنت برای ایجاد یک تلویزیون سونی هوشمند استفاده کنید.

خروجی صدای دیجیتال SPD/IF

به طور خلاصه: صدای تلویزیون سونی خود را با اتصال یک سیستم صوتی سینمای خانگی تقویت کنید. اگر سیستم صوتی شما اتصال HDMI ندارد، این یک راه عالی برای تقویت صدای تلویزیون سونی شما است. یک پورت SPD/IF با انتقال صدا در فرمت دیجیتال، صدایی واضح تر و باکیفیت به شما می دهد.

کابل های DVI و VGA (D-Sub)

به طور خلاصه: راه دیگری غیر از HDMI برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون سونی. یک پورت SPD/IF با انتقال صدا در فرمت دیجیتال، صدایی واضح تر و باکیفیت به شما می دهد.

HDMI بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا ویدئو و همچنین صدا را انتقال می دهد، اما اگر اتصال HDMI در سیستم صوتی شما وجود ندارد، این گزینه خوبی است.

سایر تجهیزات دیجیتال یا مدولاتور RF

به طور خلاصه: کانال های دیجیتال را در اتاق های مختلف خانه تماشا کنید. آیا آزادی تماشای برنامه های آسمان مورد علاقه خود را در هر اتاقی از خانه می خواهید؟ سپس به یک مدولاتور RF نیاز دارید.

یک مدولاتور RF به شما امکان می دهد ست تاپ باکس خود را به تلویزیون سونی های دیگر متصل کنید تا بتوانید آن را در هر دستگاه دیگری که دارید تماشا کنید – اگرچه فقط می توانید همان کانال تلویزیون سونی اصلی خود را تماشا کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب