نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در طول انتقال DTV، نحوه پخش و دسترسی به محتوای تلویزیون سونیی را برای مصرف‌کنندگان در تهران تغییر داد. از جمله این اصطلاحات می توان به DTV و HDTV اشاره کرد.

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

همه پخش‌های HDTV DTV هستند، اما همه پخش‌های DTV HDTV نیستند

همان پهنای باند اختصاص داده شده برای پخش DTV می تواند چندین کانال دیجیتال با وضوح استاندارد (SDTV) و سایر خدمات را تامین کند یا یک یا دو سیگنال HDTV کامل را انتقال دهد.

کمیته تلویزیون سونی استانداردهای پیشرفته (ATSC) 18 فرمت وضوح را برای پخش تلویزیون سونی دیجیتال در دسترس قرار داد. تمام تیونرهای داخلی و خارجی تلویزیون سونی دیجیتال برای رمزگشایی تمام 18 فرمت مورد نیاز هستند. با این حال، کاربرد عملی پخش DTV به سه وضوح کاهش یافته است: 480p، 720p، و 1080i.

480p (SDTV)

وضوح 480p SDTV (تلویزیون سونی با کیفیت استاندارد) مشابه تلویزیون سونی پخش آنالوگ است اما به صورت دیجیتال (DTV) مخابره می شود. تصویر از 480 خط یا ردیف پیکسل با وضوح تصویر تشکیل شده است که به طور تدریجی اسکن می شود، نه در زمینه های متناوب مانند انتقال تلویزیون سونی آنالوگ.

این یک تصویر خوب به خصوص در صفحه نمایش های کوچکتر 19 تا 29 اینچی ارائه می دهد. این خروجی بیشتر از کابل استاندارد یا خروجی DVD استاندارد شبیه فیلم است. همچنین نیمی از کیفیت ویدیوی بالقوه یک تصویر HDTV را ارائه می دهد. این بدان معنی است که اثربخشی آن در مجموعه های صفحه نمایش بزرگ (تلویزیون سونی هایی با اندازه صفحه نمایش 32 اینچ و بالاتر) کاهش می یابد.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال ساندبار به تلویزیون سونی با استفاده از بلوتوث

اگرچه 480p بخشی از استانداردهای تایید شده پخش DTV است، اما HDTV نیست. این امکان برای پخش‌کننده‌ها فراهم شد تا چندین کانال برنامه‌نویسی و خدمات را در یک تخصیص پهنای باند کانال به عنوان یک سیگنال HDTV ارائه کنند. این شبیه به چیزی است که در سیگنال تلویزیون سونی آنالوگ می بینید، با کمی افزایش کیفیت تصویر.

فرمت 720p

یکی دیگر از فرمت های DTV، 720p (720 خط رزولوشن اسکن تدریجی)، نیز HDTV در نظر گرفته می شود. ABC و Fox از 720p به عنوان استاندارد پخش HDTV خود استفاده می کنند. این رزولوشن به دلیل اجرای اسکن پیشرونده، تصویری صاف و فیلم مانند را ارائه می دهد. به علاوه، جزئیات تصویر حداقل 30 درصد واضح تر از 480p است. این ارتقا تصویر قابل قبولی را برای صفحه نمایش های متوسط ​​(32 اینچ تا 39 اینچ) و بزرگتر ارائه می دهد. همچنین، اگرچه 720p با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود، پهنای باند کمتری نسبت به 1080i می گیرد.

آشنایی با فرمت 1080i

متداول ترین فرمت HDTV مورد استفاده برای پخش تلویزیون سونی از طریق هوا 1080i است (1080 خط وضوح اسکن شده در زمینه های متناوب هر کدام 540 خط). PBS، NBC، CBS و CW (و همچنین برنامه نویسان ماهواره ای TNT، Showtime، HBO، و سایر خدمات پرداختی) از آن به عنوان استاندارد پخش HDTV خود استفاده می کنند.

اگرچه هنوز بحثی در مورد اینکه آیا 1080i بهتر از 720p در درک واقعی بیننده است، وجود دارد، 1080i از نظر فنی دقیق ترین تصویر را از 18 استاندارد پخش DTV تایید شده ارائه می دهد. با این حال، تأثیر بصری 1080i در صفحه نمایش های کوچکتر از 32 اینچ از بین می رود.

این مطلب را از دست ندهید   نقد و بررسی تلویزیون سونی X750H

در اینجا برخی از حقایق اضافی 1080i:

  1. 1080i بیشترین پهنای باند را در بین تمام فرمت های پخش DTV می گیرد.
  2. 1080i یک سیگنال در هم تنیده است. سیگنال تصویر از خطوط متناوب یا ردیف های پیکسلی به جای خطوط یا ردیف های پیشرونده مانند 480p و 720p ساخته شده است.
  3. 1080i نمی تواند به شکل واقعی خود در تلویزیون سونی LCD، OLED، پلاسما یا DLP نمایش داده شود. برای نمایش سیگنال های 1080i، این نوع مجموعه ها سیگنال 1080i را به 720p یا 1080p تبدیل می کنند.

اگر تلویزیون سونی 1080p LCD، OLED، پلاسما یا DLP دارید، سیگنال 1080i را از هم جدا می کند و آن را به عنوان تصویر 1080p نمایش می دهد. اگر این فرآیند به خوبی انجام شود، تمام خطوط اسکن قابل مشاهده را از تصویر 1080i درهم می‌کشد و در نتیجه لبه‌های صافی ایجاد می‌شود. به همین ترتیب، اگر یک تلویزیون سونی HD 720p دارید، تلویزیون سونی شما تصویر 1080i را برای نمایش صفحه به 720p کاهش می دهد و آن را کاهش می دهد.

در مورد 1080p چطور

اگرچه 1080p برای پخش جریانی Blu-ray، کابلی و اینترنتی استفاده می شود، اما در پخش تلویزیون سونیی از طریق هوا استفاده نمی شود. دلیل آن این است که، زمانی که استانداردهای پخش DTV تایید شد، 1080p در ابتدا گنجانده نشد.

موارد بیشتر در آینده مانند  4K و 8K

اگرچه پخش DTV استاندارد فعلی است، دور بعدی استانداردها شامل رزولوشن 4K است و در ادامه مسیر، شاهد 8K خواهیم بود. در ابتدا، موضع صنعت این بود که پخش رزولوشن 4K و 8K از طریق هوا امکان‌پذیر نخواهد بود، زیرا نیاز به پهنای باند بسیار زیاد است. با این حال، آزمایش‌های مداوم منجر به فشرده‌سازی ویدیو و سایر فناوری‌هایی شده است که با حداقل افزایش پهنای باند کار می‌کنند. استانداردهای جدیدی که شامل 4K می شوند به عنوان پخش تلویزیون سونیی ATSC 3.0 یا NextGen شناخته می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر خطوط عمودی و افقی تلویزیون

از آنجایی که ایستگاه‌های تلویزیون سونیی تجهیزات لازم و ارتقاء انتقال را انجام می‌دهند و سازندگان تلویزیون سونی تیونرهای جدیدی را در تلویزیون سونی‌ها و ست‌اپ باکس‌های پلاگین قرار می‌دهند، مصرف‌کنندگان می‌توانند به انتقال تلویزیون سونی 4K دسترسی داشته باشند. با این حال، برخلاف تاریخ سختی که برای انتقال از آنالوگ به پخش دیجیتال/HDTV لازم بود، انتقال به 4K کند خواهد بود و از هم اکنون داوطلبانه است.

اجرای پخش تلویزیون سونیی 4K از سایر روش‌های دسترسی به محتوای 4K، از جمله از طریق سرویس‌های پخش اینترنتی، از جمله Netflix و Vudu، و همچنین از طریق فرمت فیزیکی Ultra HD Blu-ray Disc عقب‌تر است. DirecTV همچنین فیدهای ماهواره ای 4K محدودی را ارائه می دهد.

در همین حال، اگرچه تلاش اصلی برای آوردن 4K به پخش تلویزیون سونیی است، ژاپن نیز با فرمت پخش تلویزیون سونیی 8K Super Hi-Vision خود که شامل صدای 22.2 کاناله است، جلوتر است.

با این حال، همه حدس می زنند که چه زمانی پخش تلویزیون سونیی 8K به صورت گسترده در دسترس باشد. پخش تلویزیون سونیی 4K سرانجام در سال 2021 شروع به جذب گسترده کرد، بنابراین جهش مجدد به 8K احتمالاً یک دهه دیگر باقی مانده است.

پیشنهاد مطالعه: اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی 

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب