نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر صفحه سفید تلویزیون سونی

آیا به صفحه سفید تلویزیون سونی خود خیره شده اید و مطمئن نیستید که برای رفع آن چه کاری انجام دهید؟ اغلب اوقات، کارهایی وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به شماره گیری خدمات مشتری و ساعت‌ها منتظر ماندن، آن را به تنهایی برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که برای تعمیر تلویزیون سونی با صفحه سفید چه کاری باید انجام دهید تا بتوانید در اسرع وقت به برنامه ها و فیلم های مورد علاقه نتفلیکس خود برسید.

صفحه سفید تلویزیون

علت سفید شدن صفحه تلویزیون سونی

بنابراین متوجه شدید که صفحه تلویزیون سونی شما سفید است. قبل از اینکه وحشت کنید که تلویزیون سونی شما شکسته یا مرده است، مهم است که بدانید دلایل رایجی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد. فهمیدن اینکه چرا صفحه تلویزیون سونی شما به طور ناگهانی روی شما سفید شده است، اولین قدم برای فهمیدن نحوه تعمیر آن است.

خوشبختانه، سفید شدن صفحه تلویزیون سونی یک مشکل رایج است و اگر بدانید به دنبال چه چیزی هستید، اغلب یک راه حل بسیار آسان است. در اینجا برخی از رایج ترین دلایل سفید بودن صفحه تلویزیون سونی شما آورده شده است:

حالت محافظ صفحه نمایش

بسته به نوع تلویزیون سونیی که دارید، ممکن است وقتی در حالت محافظ صفحه نمایش یا ذخیره انرژی است، سفید شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که تلویزیون سونی شما برای مدتی روشن است اما بیکار می‌نشیند.

اگر تلویزیون سونی را روشن کردید و سپس بدون انتخاب پلتفرم پخش جریانی یا تغییر کانال آن را ترک کردید، ممکن است تلویزیون سونی شما به‌طور پیش‌فرض این تنظیم را داشته باشد.

حالت محافظ صفحه‌نمایش بسته به مارک تلویزیون سونیی که دارید نام‌های مختلفی دارد (برای مثال، سونی آن را «حالت Daydream» می‌نامد)، اما تنظیمی است که اگر می‌خواهید آن را تغییر دهید، می‌توانید خودتان آن را پیکربندی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   رزولوشن تلویزیون های جدید کدامند

شل شدن کابل ها یا سیم ها

یکی دیگر از دلایل رایج سفید شدن صفحه تلویزیون سونی شما ممکن است مربوط به شل شدن کابل ها یا سیم های منبع تغذیه باشد.

این می تواند ناشی از چند چیز مختلف باشد و ممکن است شما را ملزم به انجام کمی کار تشخیصی سبک کند، اما معمولاً تشخیص آن آسان است حتی اگر خودتان نتوانید آن را برطرف کنید.

تلویزیون سونی شما به یک منبع تغذیه ثابت و پایدار نیاز دارد تا بتواند به درستی کار کند. فقدان برق مناسب می تواند بر صدا، تصویر یا هر دو تلویزیون سونی شما تأثیر بگذارد و شما را با چیزهای خسته کننده مانند صفحه سفید مواجه کند.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه تلویزیون سونی شما برق مناسبی دریافت می‌کند این است که مطمئن شوید همه کابل‌ها و سیم‌هایی که به تلویزیون سونی شما می‌روند و از آن خارج می‌شوند، محکم به نقطه مناسب متصل هستند.

این چیزها گاهی اوقات به مرور زمان از جای خود خارج می شوند یا از بین می روند. کابلی که از خروجی آن آویزان است می تواند برای ایجاد چیزی شبیه صفحه سفید کافی باشد.

مسائل داخلی

صفحه سفید سفید تلویزیون سونی شما همچنین می تواند به دلیل نقص سخت افزاری یا نقص در ساخت ایجاد شود. اگر می‌خواهید یک نوع تلویزیون سونی قدیمی‌تر را عیب‌یابی کنید، اغلب این اتفاق می‌افتد.

اینها مسائل زیربنایی جدی تری هستند که رفع آنها سخت است مگر اینکه حرفه ای باشید، اما ما به شما چند چیز ساده را برای امتحان کردن ارائه می کنیم.

تعمیر تلویزیون سونی با صفحه سفید

اکنون که می دانید به احتمال زیاد چه چیزی باعث صفحه سفید تلویزیون سونی شما می شود، چگونه مشکل را برطرف می کنید؟ بسیاری از این اصلاحات بسیار ساده هستند و می توانند به تنهایی انجام شوند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج پلی استیشن 4 و راهکارهایی جهت رفع آن‌ها

در موارد نادری که قادر به رفع آن نیستید، ممکن است لازم باشد با یک تکنسین تماس بگیرید تا آن را تشخیص دهد و تعمیر کند.

در اینجا بهترین راه ها برای رفع این مشکلات رایج در سفید شدن صفحه تلویزیون سونی شما وجود دارد:

خاموش یا تنظیم کردن حالت محافظ صفحه

اگر صفحه سفید شما ناشی از حالت محافظ صفحه است، شما ساده ترین راه حل را دارید! برای بازگشت به استفاده از تلویزیون سونی خود، باید بتوانید هر دکمه ای را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا تلویزیون سونی خود را بیدار کند.

باید به آخرین صفحه ای که در آن بودید برگردد و به صورت عادی کار کند.

برای جلوگیری از رفتن تلویزیون سونی شما به حالت محافظ صفحه در آینده یا افزایش مدت زمان قبل از آن، می توانید این مورد را در منوی تنظیمات تلویزیون سونی خود تنظیم کنید.

هنگامی که این کار انجام شد، تلویزیون سونی شما نباید زمانی که دیگر نمی‌خواهید به حالت “خواب” برود.

در حالی که با تنظیمات بازی می کنید، پیشنهاد می کنم همچنین بررسی کنید که آیا زمان و تاریخ تلویزیون سونی شما به درستی تنظیم شده است یا خیر.

وقتی تلویزیون سونی خود را راه اندازی می کنید، این به طور خودکار بر اساس موقعیت مکانی شما شناسایی می شود.

اما گاهی اوقات ممکن است همه چیز به اشتباه پیش برود، بنابراین پیشنهاد می کنم یک بار دیگر زمان و تاریخ خود را تنظیم کنید. علاوه بر آن، بررسی کنید که موقعیت مکانی شما صحیح باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر خطوط عمودی و افقی تلویزیون

تعویض کابل ها و سیم های شل شده

تعمیر کابل‌ها و سیم‌های شل شده روی تلویزیون سونی شما گاهی اوقات می‌تواند یک راه حل آسان باشد، اما در برخی مواقع ممکن است نیاز به کمی کار اضافی داشته باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ورودی و خروجی هر کابلی که به تلویزیون سونی شما می رود و از آن خارج می شود را بررسی کنید. مطمئن شوید که در جای خود محکم بنشینند و به راحتی تکان نخورند.

اگر جعبه کابل دارید، مطمئن شوید که آن را جدا کنید، همه کابل ها را بررسی کنید و سپس دوباره آن را به تلویزیون سونی خود وصل کنید. جعبه های کابل به دلیل ایجاد مشکل در صفحه تلویزیون سونی به صاحبان خود بدنام هستند.

گاهی اوقات این برای برگرداندن صفحه نمایش به حالت عادی کافی است، اما اگر همه چیز سفت است، ممکن است لازم باشد اتصالات و مدارهای زیر پنل پشتی تلویزیون سونی خود را بررسی کنید.

خواه فقط یک اتصال شل باشد که انرژی کافی به صفحه نمایش نمی‌فرستد یا چیزی کمی پیچیده‌تر مانند یک برد T-Con بد، معمولاً زمانی که قاب پشتی را باز کردید و شروع به حفاری کنید، می‌توانید آن را ببینید.

آموزش‌های YouTube زیادی وجود دارد که نحوه تشخیص این موضوع را در برند تلویزیون سونی خاص خود به شما آموزش می‌دهد.

هنگامی که مشکل را تشخیص دادید، می توانید تعیین کنید که آیا می توانید خودتان آن را برطرف کنید یا اینکه برای انجام کار به یک تکنسین نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه: تبدیل تلویزیون سونی به تلویزیون سونی هوشمند

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب