نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نقد و بررسی تلویزیون سونی X95J

تلویزیون سونی X95J  .X95J یک تلویزیون 4k با نور پس زمینه LED و ویژگی کم نور محلی آرایه کامل است. این محصول که به عنوان بخشی از سری BRAVIA XR 2021 سونی عرضه شد، مدل پرچمدار 4k LED سونی است و جایگزین Sony X950H می شود.

با حداکثر روشنایی عالی در HDR، ویژگی شگفت‌انگیز کاهش نور محلی و هندلینگ شیب شگفت‌انگیز، تجربه‌ای چشمگیر را ارائه می‌دهد. مانند بسیاری از مدل‌های پرچم‌دار با نور پس‌زمینه LED از مارک‌های مختلف، دارای یک لایه فیلتر اضافی است که زاویه دید را بهبود می‌بخشد، اما این به قیمت کنتراست است که برای تلویزیون‌های VA کمی پایین است. در این مقاله به بررسی این تلویزیون خواهیم پرداخت.

تلویزیون سونی X95J

ویژگی های کلی تلویزیون سونی X95J

Sony X95J یک تلویزیون عالی برای اکثر مصارف است. این یک تلویزیون عالی برای تماشای فیلم در هر دو حالت SDR و HDR است، زیرا روشن است و کنتراست خوبی دارد. آنقدر روشن است که می تواند بر تابش خیره کننده غلبه کند و زوایای دید به طور شگفت انگیزی منصفانه دارد که آن را به انتخاب بسیار خوبی برای تماشای ورزش تبدیل می کند. گیمرها از تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی عالی، پشتیبانی از HDMI 2.1 و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) استقبال می کنند، اما از FreeSync پشتیبانی نمی کند.

تماشای برنامه های تلویزیونی

Sony X95J تلویزیونی چشمگیر برای تماشای برنامه های تلویزیونی در طول روز است. کنترل بازتاب عالی دارد و به اندازه کافی روشن می شود که به راحتی در یک اتاق روشن بر تابش خیره کننده غلبه کند. مجموعه عظیمی از برنامه های پخش جریانی وجود دارد، بنابراین مطمئناً برنامه های مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد و محتوای قدیمی را به خوبی ارتقا می دهد. اگرچه زوایای دید به‌طور شگفت‌آوری منصفانه دارد، اما اگر دوست دارید با تلویزیون روشن در خانه حرکت کنید، بهترین انتخاب نیست.

این مطلب را از دست ندهید   علت عدم دریافت کانال های HD در تلویزیون سونی

لذت بردن از ورزش ها

Sony X95J یک تلویزیون بسیار خوب برای تماشای ورزش در یک اتاق روشن است. به اندازه کافی روشن می شود تا بر تابش خیره کننده غلبه کند، و کنترل بازتاب عالی دارد. زمان پاسخ دهی بسیار خوبی دارد، بنابراین می توانید ببینید چه اتفاقی می افتد و نه فقط یک آشفتگی تار در ورزش های سریع. اگرچه زاویه دید منصفانه است، اما بهترین انتخاب برای یک فضای نشیمن بزرگ نیست. متأسفانه یکنواختی خاکستری مناسبی دارد و برخی از مشکلات یکنواختی در واحد ما وجود دارد.

تماشای فیلم های HDR

Sony X95J تلویزیون بسیار خوبی برای تماشای فیلم های HDR در اتاق تاریک است. کنتراست خوبی دارد و ویژگی کم نور محلی شگفت انگیزی دارد. اوج روشنایی فوق‌العاده‌ای در HDR دارد، بنابراین نقاط برجسته روشن برجسته می‌شوند. متأسفانه، برخی از مسائل یکنواختی در صحنه‌های تاریک وجود دارد و نمی‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش دهد، اما این احتمالاً برای اکثر افراد چندان قابل توجه نیست.

Sony X95J یک تلویزیون عالی برای تماشای فیلم در اتاق تاریک است. نسبت کنتراست خوبی دارد و ویژگی شگفت‌انگیز کاهش نور محلی به بهبود عملکرد اتاق تاریک کمک می‌کند. محتوای با وضوح پایین‌تر را به خوبی ارتقا می‌دهد و اگر دوست دارید فیلم‌ها را پخش کنید، تعداد زیادی برنامه دارد. این می تواند لرزش را از هر منبعی حذف کند، اما هنگام تماشای فیلم، لکنت قابل توجهی وجود دارد.

انجام بازی با کیفیت HDR

Sony X95J یک تجربه بازی عالی را در HDR ارائه می دهد. زمان پاسخگویی عالی دارد و در نتیجه حرکت واضحی دارد. دارای تاخیر ورودی کم برای تجربه بازی پاسخگو است. اوج روشنایی فوق‌العاده‌ای در HDR دارد، بنابراین نقاط برجسته روشن برجسته می‌شوند. اگرچه کنتراست خوبی دارد، اما یکنواختی سیاه و سفید خوبی دارد و در صحنه های تاریک مشکلات یکنواختی قابل توجهی وجود دارد. از فناوری VRR پشتیبانی می کند که به کاهش پارگی صفحه هنگام بازی کمک می کند.

این مطلب را از دست ندهید   دلیل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

تفاوت بین اندازه ها و انواع

ما تلویزیون 75 اینچی Sony X95J Bravia XR (XB75X95J) را آزمایش کردیم و همچنین در اندازه‌های 65 و 85 اینچ موجود است. ما انتظار داریم بیشتر نتایج ما برای سایزهای دیگر معتبر باشد، اما تفاوت‌های جزئی در مدل 65 اینچی وجود دارد. اگر با نوع دیگری از پنل مواجه شدید یا Sony X95J شما با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید تا بررسی را به‌روزرسانی کنیم. توجه داشته باشید که برخی از تست ها، مانند یکنواختی خاکستری، ممکن است بین واحدهای جداگانه متفاوت باشد.

پیشنهاد مطالعه: نقد و بررسی تلویزیون سونی X90J

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب