نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع رایج ترین مشکلات تلویزیون سونی

مشکلات تلویزیون سونی. در یک نگاه، تلویزیون سونی ساده به نظر می رسد. با این حال، تلویزیون سونی های مدرن دستگاه های پیچیده ای با طیف گسترده ای از ویژگی ها و تنظیمات هستند که می توانند مشکل ساز باشند. این مقاله به شما آموزش می‌دهد که چگونه مشکلات رایج تلویزیون سونی را برطرف کنید. این راهنما به طور کلی به بسیاری از تنظیمات تلویزیون سونی اشاره دارد. تلویزیون سونی شما ممکن است به این تنظیمات با نام دیگری اشاره کند. توصیه می کنیم راهنمای تلویزیون سونی را برای مرجع در دسترس داشته باشید.

4

علت مشکلات رایج تلویزیون سونی

یک تلویزیون سونی ممکن است به دلایل زیادی دچار اختلال شود یا به نظر می رسد که دچار مشکل می شود، اما ما می توانیم بیشتر مشکلات را در چند دسته قرار دهیم.

  • روشنایی: تلویزیون سونی خیلی تاریک است.
  • رنگ: رنگ تلویزیون سونی جذاب نیست.
  • نسبت تصویر: تصویر تلویزیون سونی له شده یا کشیده به نظر می رسد.
  • حرکت: حرکت تلویزیون سونی خیلی نرم است یا لکنت دارد.
  • نقص سخت افزاری: تلویزیون سونی روشن نمی شود یا از نظر فیزیکی آسیب دیده است.

با تغییر تنظیمات تلویزیون سونی می توانید چهار مشکل اول را برطرف کنید. با این حال، نقص سخت افزار و آسیب فیزیکی نیاز به تعمیر حرفه ای دارد.

تعمیر تلویزیون سونی با تصویر تاریک

تماشای تلویزیون سونی با تصویر تاریک در بهترین حالت ممکن است دشوار باشد. ممکن است برای دیدن در یک اتاق روشن به اندازه کافی روشن نباشد یا در محتوای تاریک جزئیات را نشان ندهد. در اینجا نحوه تعمیر تلویزیون سونی با تصویر تاریک آورده شده است.

  1. ویژگی های صرفه جویی در انرژی تلویزیون سونی را خاموش کنید. به دنبال Energy Star، Eco، Green یا موارد مشابه باشید. ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی، روشنایی تلویزیون سونی را محدود می کند.
  2. اگر سنسور نور محیطی تلویزیون سونی دارد، آن را خاموش کنید. حسگر نور محیط، روشنایی تلویزیون سونی را بسته به میزان روشنایی اتاق محدود می کند.
  3. روشنایی تلویزیون سونی را افزایش دهید. اکثر تلویزیون سونی ها با تنظیم روشنایی پیش فرض بسیار کمتر از حداکثر روشنایی ممکن عرضه می شوند.
  4. مقدار کنتراست تلویزیون سونی را در وسط محدوده تنظیمات موجود تغییر دهید.
  5. تنظیم گامای تلویزیون سونی را تغییر دهید. تنظیمات گاما اغلب به صورت اعداد بیان می شوند. عدد کمتر تصویر روشن تری ارائه می دهد.
  6. تلویزیون سونی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با تلویزیون هوشمند سونی براویا 55X9000H

تعمیر تلویزیون سونی با مشکلات رنگ

اکثر تلویزیون سونی ها طیف گسترده ای از تنظیمات رنگ را ارائه می دهند که به طور قابل توجهی ظاهر تلویزیون سونی را تغییر می دهد. تنظیم این تنظیمات ممکن است مشکلات رنگ غیرمعمول را برطرف کند و به شما کمک کند تلویزیون سونی را مطابق با ترجیحات خود سفارشی کنید.

  1. حالت تصویر تلویزیون سونی را تغییر دهید. اکثر تلویزیون سونی ها این را به عنوان حالت تصویر یا حالت نمایش برچسب گذاری می کنند. بین حالت ها ورق بزنید تا ببینید آیا رنگ مورد پسند شماست.
  2. دمای رنگ تلویزیون سونی را تغییر دهید. تنظیمات موجود را ورق بزنید تا دمای رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.
  3. وسعت رنگ تلویزیون سونی را تغییر دهید. طیف موجود را ورق بزنید تا موردی را پیدا کنید که مورد پسند شما باشد.

بازنشانی تلویزیون سونی به تنظیمات کارخانه

تقریباً همه تلویزیون سونی‌های مدرن دارای نسبت تصویر عریض 16:9 هستند و بیشتر محتواها با در نظر گرفتن این موضوع ساخته می‌شوند. با این حال، هنگام اتصال دستگاه‌هایی که برای نمایشگرهای قدیمی‌تر طراحی شده‌اند، ممکن است محتوای له شده یا کشیده را ببینید.

  1. حالت نسبت تصویر تلویزیون سونی را تغییر دهید. معمولاً باید محتوای فرمت شده برای یک تلویزیون سونی 16:9 را در حالت تصویر عریض یا اندازه تصویر مشاهده کرد.

با این حال، اگر محتوای قدیمی‌تر 4:3 را مشاهده می‌کنید، به دنبال تنظیم نسبت تصویر 4:3 یا اندازه تصویر عادی باشید. محتوا را با نوارهای سیاه در دو طرف نمایش می دهد، که روش صحیحی برای مشاهده محتوای 4:3 در تلویزیون سونی با صفحه عریض 16:9 است.

  1. نسبت تصویر دستگاه ورودی متصل به تلویزیون سونی خود را تغییر دهید. پخش‌کننده‌های DVD، پخش‌کننده‌های بلو-ری، کنسول‌های بازی، استیک‌های استریم و سایر دستگاه‌های متصل به تلویزیون سونی شما اغلب دارای تنظیمات نسبت تصویر هستند.
این مطلب را از دست ندهید   عدم دریافت شبکه های HD در تلویزیون سونی

به طور پیش فرض باید تنظیمات مناسب برای تلویزیون سونی شما باشد، اما در موارد نادر، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب