نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی سونی KD-55AG9

اصالت نام بازی با تلویزیون های سری Master سونی است که در سال 2019 از یک مدل LCD 8K و این 4K OLED تشکیل شده است. اصالت همان چیزی است که ما در هر چیزی که آزمایش می کنیم به دنبال آن هستیم. ما می خواهیم یک قطعه کیت، اعم از بلندگو، هدفون یا تلویزیون، تا جایی که ممکن است محتوا را نزدیک به هدف خالق ارائه دهد. بنابراین چرا Sony AG9، که در اینجا با 55 اینچ بررسی شده است، پنج ستاره کامل را دریافت نمی کند؟ ترکیبی از قیمت نسبتاً بالا و گهگاه تصویر ناهنجار آن را عقب می اندازد. و این واقعاً شرم آور است زیرا، از جهاتی، این یک تلویزیون کاملاً درخشان است.

امکانات سونی KD-55AG9

AG9 جانشین AF9 2018 و A1 نمادین قبل از آن است، اما برای طراحی پایه ای معمولی از طراحی سولت مانند این مدل ها اجتناب می کند. این از برخی جهات شرم آور است، اما این تلویزیون به مراتب سبک تر و باریک تر از مدل های قبلی است و آن را برای نصب روی دیوار مناسب تر می کند. ترکیبی از حاشیه های بسیار نازک و استند فوق العاده کم نشان می دهد که از 55 رقم دیگر نیز جمع و جورتر است.

سونی همچنین اندیشه واقعی را در قسمت پشت مجموعه به کار برده است، با مجموعه ای از پنل های طرح دار که به عنوان دکوراسیون عمل می کنند و اتصالات مجموعه و کابل هایی که به آنها می رسند را پنهان می کنند.

این اتصالات شامل چهار سوکت HDMI است که اگرچه دارای گواهی رسمی 2.1 نیستند، اما مطابق با مشخصات است. علاوه بر این، سه سوکت USB، خروجی اپتیکال و هدفون و یک جفت پایانه بلندگو تا حدودی ناسازگار وجود دارد تا تلویزیون بتواند در یک بسته صدای فراگیر جای بلندگوی مرکزی را بگیرد.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی سونی KD-49XH9505

تلویزیون هوشمند سونی KD-55AG9

سونی مدتی است از سیستم عامل Android TV در تلویزیون های خود استفاده می کند و AG9 نسخه 8.0 ‘Oreo’ را از جعبه خارج می کند، اگرچه به روز رسانی 9.0 ‘Pie’ برای اوایل سال 2020 وعده داده شده است. نسخه 8.0 از Android TV پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه تکرارهای قبلی از نظر قابلیت استفاده و ارائه است و ما انتظار داریم که 9.0 همه چیز را جلو ببرد، اما اگر بتواند فاصله قابل توجهی بین Android TV و سیستم عامل های سفارشی تعبیه شده در سامسونگ و ال جی را کاهش دهد، شگفت زده خواهیم شد. تلویزیون ها

هرکسی که تعداد زیادی فایل ویدئویی و موسیقی ذخیره شده در محلی داشته باشد از وجود Plex و VLC قدردانی می کند و Spotify، Tidal، Deezer و TuneIn برای کسانی که می خواهند موسیقی و رادیو را به تلویزیون خود پخش کنند، در دسترس هستند.

اما هنوز شکاف هایی وجود دارد که قابل توجه ترین آنها بعد از Apple TV، Now TV است. درست است که می توانید یک Smart TV Stick بسیار مقرون به صرفه را برای دسترسی بدون اشتراک به محتوای Sky اضافه کنید، اما ممکن است منطقی انتظار داشته باشید که هزینه این تلویزیون زیاد باشد و نیازی به چنین هزینه اضافی نداشته باشد، به ویژه هنگامی که مجموعه های LG و Samsung هر دو دارای برنامه Now TV ساخته شده

از نظر HDR، AG9 از HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند، اما از HDR10+پشتیبانی نمی کند. شرم آور است که سونی در همه موارد مانند پاناسونیک و فیلیپس از همه فرمت ها پشتیبانی نمی کند، اما حقیقت این است که بدون HDR10+ زندگی آسان است و حداقل در حال حاضر Dolby Vision از ارزش بسیار بالاتری برخوردار است.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری X900E

تصویر سونی KD-55AG9

ما اکنون عادت کرده ایم تلویزیون های سونی در بهترین حالت ممکن در خارج از جعبه عمل کنند، و این باعث تعجب واقعی می شود که AG9 در ابتدا چنین عملکرد کسل کننده ای داشته است. خوشبختانه، ممکن است تصویری ترک خورده از آن به دست آید، اما انجام این کار دشوار است.

همانند خواهر و برادر 65 اینچی، متوجه می شویم که بهترین عملکرد با انتخاب حالت استاندارد با خاموش شدن تنظیمات سیاه و سفید، افزایش کنتراست پیشرفته و افزایش رنگ زنده تا بالا، ایجاد واقعیت، هر دو گزینه کاهش نویز و Smooth Gradation خاموش، چند نقطه به سطح سیاه اضافه شده و چند نقطه دیگر رنگی حذف شده است. تصویر به دست آمده کامل نیست، اما ما معتقدیم این AG9 در بهترین حالت خود است.

مطمئناً وقتی Guardians Of The Galaxy Vol.2 را با Blu-ray 4K روشن می کنیم، از عملکرد واقعی آن بسیار خوشحال می شویم، زیرا معمولاً رنگ مشکی عمیق که توسط پنل های OLED ارائه می شود با جزئیات تیره تر از آنچه که قبلاً عادت کرده ایم ترکیب شده است. تعادل رنگ طبیعی و متقاعد کننده – هیچ کس رنگ ها را دقیق تر از این نمی کند. رنگ پوست، به ویژه، در رنگ کلی ارگانیک است و در سایه زنی بسیار وحشتناک است.

صدا سونی KD-55AG9

فناوری Acoustic Surface سونی که با A1 معرفی شد، رانندگان سنتی را جایگزین محرک های کوچک می کند که باعث لرزش پنل می شوند و در اصل کل صفحه را به بلندگو تبدیل می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد دکمه در ریموت کنترل تلویزیون

سلف AG9، AF9، اساساً دارای تنظیم 3.2 “بلندگو” بود، اما برای AG9 کانال مرکزی حذف شده است. این ممکن است گامی رو به عقب به نظر برسد، اما تغییر از محرک های دایره ای به تخم مرغی به ایجاد یک صوت وسیع تر و پراکنده تر با جداسازی استریو بهتر کمک کرده است، همه اینها بدون به خطر انداختن مستقیم و شفافیت.

مطمئناً، پخش صوتی خوبی وجود دارد که با صداقت و همزمانی AV که رقبا نمی توانند با آن ترکیب شوند، و همچنین درجه ثابتی از ثبات و وزن ترکیب می شود.

با این اوصاف، تلویزیون های بیشتری از نظر صوتی ظاهر می شوند و Sony AG9 به طور خودکار پادشاه صوتی زمانی که نسخه 65 اینچی را در ماه ژوئن بررسی کردیم، نیست. هنوز هم این رقم بالاتر است، اما رقبایی مانند پاناسونیک GZ2000 ثابت می کنند که سونی تنها شرکتی نیست که می تواند تلویزیون هایی با صدای قابل توجه تولید کند.

مقالات مرتبط:

آشنایی با مشکلات تلویزیون سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب