نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی سونی KD-49XH9505

در سال های اخیر، سونی بیشتر از بسیاری از رقبای خود تلاش کرده است تا مجموعه ای 49 اینچی را ارائه دهد و با چه Hi-Fi پاداش دریافت کرده است؟ جوایز سه سال گذشته. KD-49XH9505 به دنبال آن است که چهارمین ردیف خود را با استفاده از فناوری برتر سونی نسبت به تلویزیون های با این اندازه متمرکز کند. هرچند امسال فشارهای بیشتری وجود دارد، زیرا 2020 اولین اولین نمایشگر OLED 48 اینچی را نشان می دهد. آیا این LCD سونی هنوز می تواند تاج برتر را در این اندازه بگیرد؟

طراحی سونی KD-49XH9505

هنگامی که XH9505 را از جعبه آن خارج می کنید و متوجه می شوید که تقریباً شبیه به XG9005 سال گذشته است، اوضاع کمی ناامید کننده شروع می شود. پاها در حال حاضر تقریباً سیاه هستند تا نقره ای، اما بقیه شاسی یکسان به نظر می رسد. این تلویزیون کمابیش تلویزیون سال گذشته با قسمت داخلی 2020 است.

ریموت کنترل تغییر کرده است، زیرا XH9505 زیپ ​​را سال گذشته با مجموعه های برتر خود عرضه کرد. این نه تنها یک کیت ارگونومیک تر و بهتر طراحی شده است، بلکه دارای قابلیت بلوتوث است، بنابراین به دیدگاه شما وابسته نیست.

این تغییر در کنترل از راه دور نیز باعث ایجاد تغییر واحد در مجموعه اتصالات شده است: حذف ورودی یک بلستر IR، که تصور می کنیم تعداد کمی از آنها از آن استفاده کرده اند. ما یک اتصال نسبتاً معمولی داریم که شامل چهار HDMI (یکی از آنها از eARC پشتیبانی می کند)، سه USB و یک خروجی صدای نوری است.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی 40R452A

امکانات سونی KD-49XH9505

در حالی که ممکن است همه چیز در خارج آشنا باشد، اما در داخل همه چیز تغییر می کند، زیرا XH9505 با تراشه برتر کنونی سونی (حداقل تا زمان معرفی مدل های جدید تلویزیون سری Master اجتناب ناپذیر)، X1 Ultimate، تجمل می یابد. این ویژگی دارای وضوح فوق العاده مبتنی بر شی است که برای تجزیه و تحلیل هوشمند و افزایش تعریف تک تک اشیاء در یک تصویر طراحی شده است، و یک نسخه پیشرفته از Object Based HDR Remaster، که رویکرد مشابهی برای کنتراست اعمال می کند.

تلویزیون هوشمند سونی KD-49XH9505

قدرت پردازش اضافی نیز تجربه کاربر سریع تری را ایجاد می کند. تعامل با Android TV (XH9505 با نسخه 9 راه اندازی می شود، اما در آینده بعداً به 10 ارتقا می یابد) بسیار دلپذیرتر از قبل است، زیرا مجموعه فوراً به فشار دکمه ها پاسخ می دهد.

سونی همچنین سیستم منوی خود را که در کنار Android قرار دارد و برای تغییر ورودی ها، تغییر تنظیمات و موارد مشابه استفاده می شود، به روز کرده است. اینها بسیار واضح تر و بهتر از قبل به نظر می رسند، و سونی حتی برای وارد کردن یک تصویر و توضیحات برای هر تنظیمات تصویر پیش رفته است، بنابراین درک آنچه که شما در حال تغییر آن هستید بسیار ساده تر شده است.

اندروید تی وی هنوز به اندازه سیستم های سفارشی مورد استفاده در سامسونگ و ال جی یک سیستم عامل مرتب نیست، تا حد زیادی به این دلیل که تعامل با آن به معنای رفتن به یک صفحه اصلی اختصاصی است در حالی که این رقبا هر آنچه را که در حال تماشای آن هستید پوشش می دهند، اما استفاده از آن بسیار آسان است و به شما امکان می دهد به تعداد زیادی از برنامه ها دسترسی پیدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دسترسی به راهنمای کانال تلویزیون

تصویر سونی KD-49XH9505

محتوای Dolby Vision را با استفاده از پیش فرض Dolby Vision Bright مشاهده کنید و این تجربه چیزی کسل کننده نیست. با تماشای The Witcher، بسیار قابل توجه است که تحویل از XH9505 چقدر سریع تر و پر جنب و جوش تر از XG9005 است.

به طور کلی آنچه در مورد Dolby Vision می گوید را کنار بگذارید (چگونه هر دو اجرا می توانند همان چیزی باشند که خالق در نظر داشتند در حالی که اساساً متفاوت هستند؟) و از عملکرد فریبنده و سینمایی که دارای یک پالت رنگی غنی اما متعادل، انواع جزئیات و عالی است، شگفت زده می شوند.

حرکت در اینجا نیز عالی است. در حالی که دوربین به درخت خارق العاده ای در حیاط محصور شده استرگوبر می چسبد، فقط یک درخشش وجود دارد، اما سونی به شکل طولانی مدت خود برای پردازش حرکت ادامه می دهد که بدون قربانی کردن هیچ کیفیت سینمایی، حرکت را صاف و تیز می کند. این در مورد همه چیزهایی که در حین آزمایش مشاهده می کنیم صادق است و نیازی به انحراف از تنظیمات پیش فرض Motionflow احساس نمی کنیم.

صدا سونی KD-49XH9505

در حالی که سیستم صوتی XH9505 دارای قدرت مشابهی با سیستم قبلی خود است، کیفیت صدا گامی بزرگ به جلو برداشته است. از نظر فناوری، اکنون از Dolby Atmos و همچنین کالیبراسیون آکوستیک برای اتاق شما پشتیبانی می شود که از میکروفون در کنترل از راه دور برای تجزیه و تحلیل صداهای آزمایشی ارسال شده از صفحه نمایش استفاده می کند و بر این اساس تنظیم می شود.

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد تیونر در تلویزیون

حتی اگر کالیبراسیون اتاق را فعال نکرده باشید، این یک تحویل به مراتب سنگین تر و تکان دهنده تر از آنچه XG9005 ارائه کرده بود است، اما روشن کردن آن موارد را حتی بیشتر باز می کند و گاهی اوقات لبه سخت را صاف می کند. آن را با یک موسیقی متن فیلم Dolby Atmos مناسب، مانند Blade Runner 2049 ترکیب کنید و این یک عملکرد سینمایی شگفت آور برای یک تلویزیون در این اندازه است.

حتی با استاندارد دالبی دیجیتال، باز بودن و پویایی در این پایان بازار بسیار نادر است و سیگنال های استریو مانند سیگنال تلویزیون واضح و خوب نمایش داده می شوند.

البته یک تلویزیون با بلندگوهای رو به پایین همیشه محدودیت های خود را دارد و افزودن نوار صوتی به صرف هزینه اضافی آن می ارزد، اما برای صفحه نمایش 49 اینچی این سونی واقعاً بسیار خوب به نظر می رسد. مدل های بزرگتر XH95 از فناوری صوتی چندگانه صوتی سونی برخوردار هستند، بنابراین باید حتی بهتر به نظر برسند.

مقالات مرتبط:

آموزش فعال کردن تایمر تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب