نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با مشکلات تلویزیون سونی

آشنایی با مشکلات تلویزیونهای سونی

هدف از گرد آوری این مقاله مروری بر مشکلات تلویزیون سونی است  که ممکن است اغلب کاربران با آن رو به رو باشند. همان طور که می دانید انواع تلویزیون ها ی ال سی دی و ال ای دی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی به شمار می روند. استفاده از تلویزیون ها تنها به منازل محدود نشد و امروزه در هتل ها و شرکت ها، راه آهن و… هم شاهد استفاده از این دستگاه هستیم. استفاده های مکرر از تلویزیون و عدم کاربری درست از این دستگاه باعث بروز مشکلات بسیاری برای آن می شود. در ادامه به بررسی چندین نمونه از مشکلات تلویزیون سونی می پردازیم.

آشنایی با رایج ترین مشکلات تلویزیون سونی

به یاد داشته باشید کارکرد صحیح تلویزیون به عملکرد و هماهنگی درست قطعات آن وابسته است. در صورتی که هر کدام از این قطعات با مشکل رو به رو شوند عملکرد تلویزیون با مشکل مواجه می شود. در صورتی که با یکی از مشکلات زیر مواجه شدید در اولین فرصت به واحد تخصصی تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید.

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون سونی که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند، خاموش و روشن شدن دستگاه است. البته این ایراد منحصر به تلویزیون های سونی نیست و تمامی مدلها و برندهای این دستگاه را شامل می شود. از کار افتادن مدار استندبای، خرابی مین برد، از کار افتادن آی سی پاور، کیفیت پایین کابل ها و ویروسی شدن تلویزیون، دلایل اصلی خاموش و روشن شدن تلویزیون های سونی و دیگر برندها محسوب می شوند. تیم تعمیرات تلویزیون سونی پس از بررسی دستگاه و شناسایی قطعه یا قطعات آسیب دیده، آن را ترمیم یا تعویض می کنند. در صورت ویروسی شدن هم با اقداماتی مثل ریستارت کردن تلویزیون می توان مشکل را برطرف کرد.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی چیست؟

یکی از عیوب متداول تلویزیون‌های سونی، خاموش شدن ناگهانی  است. یعنی بدون آن که کاربر دکمه پاور را فشار دهد، دستگاه خاموش می شود. خرابی مین برد یا فرسودگی اجزاء این قطعه، استفاده از کابل HDMI نامرغوب، فلش مموری ویروسی، خرابی آی سی برد پاور و نوسانات برق، دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی به شمار می روند. برای رفع این مورد از مشکلات رایج تلویزیون SONY، قطعات ذکر شده بررسی و در صورت نیاز، ترمیم یا تعویض می گردند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری XBR A8G

روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

گاهی تلویزیون روشن نمی شود و کاربر را نگران می کند. در این شرایط بهتر است اول دستگاه را با دکمه خاموش و روشن روی آن امتحان کرده و یا کنترل را امتحان کنید. همچنین یک بار برق را قطع و وصل کرده و کابل ها را چک کنید تا مطمئن شوید که این بخش ها ایرادی ندارند.

اگر مشکل حل نشد، ممکن است مین برد یا برد پاور از کار افتاده و یا حتی سوخته باشند. برای عیب یابی تلویزیون سونی در این شرایط از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید تا مشکل روشن نشدن تلویزیون سونی براویا به صورت تخصصی برطرف شود. روشن نشدن یکی از مشکلات نه چندان رایج تلویزیون است که دلایل مختلفی داشته و باید حتما توسط تعمیرکاران مجرب، بررسی و ترمیم گردد.

5 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

اگر از تلویزیون های crt سونی استفاده می کنید، بد نیست بدانید که این مدلها دارای لامپ تصویر هستند. لامپ تصویر در تلویزیون‌های سونی، 3 تفنگ الکترونیکی دارد که هر کدام وظیفه تولید یکی از 3 رنگ اصلی را بر عهده دارند. با ضعیف شدن هر کدام از این تفنگ‌های الکترونیکی یا کاتدها، دو رنگ دیگر در نمایشگر غالب می شوند. یکی از مشکلات رایج تلویزیون سونی، پنج بار چشمک زدن است که نشان دهنده ضعیف شدن تفنگ‌های الکترونیکی در لامپ تصویر می باشد.

6 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

تعداد چشمک زدن تلویزیون سونی بیان کننده مشکل دستگاه است. اگر تلویزیون 6 بار چشمک بزند، یعنی بک لایت دچار ایراد شده است. بد نیست بدانید که بک لایت دارای تعدادی لامپ فلورسنت (بین 10 تا 18) است. با نیمه خراب شدن تعدادی از این لامپ‌ها مدارات پروتکتور فعال شده و ولتاژ این بخش را قطع می کنند. این مساله در بیشتر موارد، از طریق چشمک زدن نشان داده می شود. در منوی عیب یابی تلویزیون سونی می توان این مورد را مشاهده کرد.

4 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

چنانچه چراغ جلوی تلویزیون sony 4 بار چشمک می زند، به این معناست که برد درایور بک لایت و مین برد ایراد دارند. در این صورت بهتر است این قطعات هرچه زودتر ترمیم شوند تا مشکل برطرف شده و به دیگر بخش ها سرایت نکند. البته گاهی تیم تعمیرات تلویزیون سونی تشخیص می دهند که نیاز به تعویض مین برد یا حتی برد درایور بک لایت می باشد. در این صورت همکاران ما تنها از قطعات اورجینال در تلویزیون شما استفاده می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد تیکان تلویزیون

3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

به عنوان آخرین مورد از مشکلات رایج تلویزیون سونی باید به 3 بار چشمک زدن اشاره کنیم. معمولا این وضعیت نشان دهنده خرابی اجزاء برد پاور یا مین برد است. بهتر است در صورت تداوم چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی خود با یک تعمیرگاه معتبر تماس گرفته و تقاضای بررسی و تعمیر تلویزیون سونی در محل را داشته باشید.

نوار صورتی در بالای تصویر

در برخی موارد نیز کاربران به هنگام روشن کردن تلویزیون با یک نوار صورتی در بالای تصویر روبه رو می شوند. این نوار معمولا به قطر 10 سانت و در قسمت بالای تصویر نمایان می شود. در ابتدای بروز این مشکل نور تصویر ک شده و کاربران این نوار را مشاهده نمی کنند. در صورتی که لامپ تصویر تلویزیون را تعویض کنید این نوار را به شکل پر رنگی مشاهده می کنید. در صورتی که بالای تصویر نواری به رنگ قرمز مشاهده کردید علت این مشکل را در بلاک نوری و آسیب دیدگی آن مشاهده کنید. لازم به ذکر است که تعویض لامپ تصویر و رفع این اختلال از عهده ی کاربران عادی خارج است و به تعمیرکار متخصص نیاز دارد.

لکه های رنگی در تلویزیون سونی

کارکرد مداوم تلویزیون ها یکی از دلایلی است که منجر به بروز لکه های رنگی در تلویزیون سونی می شود. این اختلال نیز یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون سونی به شمار می رود. در صورتی که در گروه علاقمندان به تلویزیون ها هستید باید در آینده ای نزدیک شاهد وجود لکه های رنگی بر روی دستگاه خود باشید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که از تلویزیون ها در طولانی مدت و بدون استراحت استفاده کنید. رفع این مشکل در مواردی به تعویض پنل تلویزیون نیاز دارد و گاهی هم با تعمیر توسط افراد حرفه ای این لکه ها از بین می روند.

قطع صدا

یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون سونی قطع صدای آن است . این مشکل در زمانی به وجود می آید که شما هیچ اختلالی در نمایش تصاویر تلویزیون مشاهده نمی کنید بلکه تنها صدایی از تلویزیون به گوش نمی رسد. در قدم اول به هنگام بروز صدا نداشتن تلویزیون سونی اتصالات و سیم ها را چک کنید. هر گونه اختلال در سیم ها زمینه ی قطع صدای تلویزیون را فراهم می کند. از دیگر مشکلاتی که در خصوص پخش صدای تلویزیون با آن رو به رو هستیم پخش صدا با تاخیر است به طوری که صدا با تصویر هماهنگ نبوده و دیر تر پخش می شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر چراغ جلوی تلویزیون

به هنگامی که تلویزیون با این مشکل مواجه شد بهتر است در قدم اول علت را در پاور دستگاه جستجو کنید. در صورتی که برای حل این اختلال اقدام نکنید مشکل به سیستم پخش هم سرایت کرده و اختلالات بیشتری را برای دستگاه به وجود می آورد. برای رفع این مشکل به واحد تعمیر تلویزیون مراجعه کنید.

منوی عیب یابی در تلویزیون سونی

شرکت سونی از معدود کمپانی هایی است که برای تلویزیون های خود سیستم عیب یابی خودکار طراحی کرده است. با این سیستم و مدار های موجود در آن مشکلات تلویزیون سونی از طریق چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون به کاربر اعلام می شود. در این سیستم امکان عیب یابی تلویزیون با توجه به تعداد چشمک های چراغ تلویزیون قابل شناسایی است . کاربران می توانند در صورت مشاهده ی این چشمک ها به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کرده و تناسب با تعداد چشمک چراغ، علت اختلال را پیدا کنند.

به این ترتیب امکان عیب یابی از تلویزیون سونی توسط خود کاربران امکان پذیر است. به یاد داشته باشید بهره مندی از سیستم عیب یابی خودکار تضمینی بر اعمال تعمیرات توسط کاربران نیست. به همین علت به هنگام مواجه شدن با چشمک زدن چراغ تلویزیون در اولین فرصت از تعمیرکار متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

منوی عیب یابی برای شناسایی مشکلات تلویزیون سونی بسیار کاربردی بوده  و برای کمک به  تعمیرکاران در خصوص ریشه یابی انواع عیوب سخت و پیچیده موثر است. این بخش از منوی داخلی در تلویزیون های سونی با فشار دادن پشت سر هم دکمه های DISPLAY   +    5      +   ( +VOL )   +    POWER ON قابل دسترسی است. در صورت فشردن کلید های ذکر شده منوی مربوط به عیب یابی را مشاهده خواهید کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب