نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نمای کلی و چشم انداز تلویزیون Ultra HD

  • چشم انداز تلویزیون Ultra HD چیست؟ 4K به یکی از دو وضوح بالا اشاره دارد: 3840 x 2160 پیکسل یا 4096 x 2160 پیکسل. 4K چهار برابر وضوح پیکسل یا دو برابر وضوح خط (2160p) از 1080p (1920 x 1080 پیکسل) است. رزولوشن های با وضوح بالا دیگر در حال استفاده 720p و 1080i هستند. اینها رزولوشن هایی هستند که اغلب در تلویزیون های بزرگتر برای ایجاد تصاویر با جزئیات بهتر استفاده می شوند. در ادامه به بررسی کامل قابلیت های این تلویزیون می پردازیم.
چشم انداز تلویزیون Ultra HD
چشم انداز تلویزیون Ultra HD

ویژگی های رزولوشن 4K در چشم انداز تلویزیون Ultra HD

رزولوشن 4K در سینمای دیجیتال تجاری با استفاده از گزینه 4096 x 2160 استفاده می‌شود، جایی که بسیاری از فیلم‌ها در 4K با ارتقاء از 2K فیلم‌برداری یا نهایی می‌شوند (1998 x 1080 برای نسبت تصویر 1.85:1 یا 2048 x 858 برای نسبت تصویر 2.35:1). .

تحت دو برچسب رسمی مصرف کننده، Ultra HD و UHD، 4K به خوبی در چشم انداز مصرف کننده و سینمای خانگی با استفاده از گزینه 3840 x 2160 پیکسل (از نظر فنی 3.8K است، اما گفتن 4K آسان تر است) به خوبی تثبیت شده است.

علاوه بر Ultra HD یا UHD، 4K در تنظیمات حرفه ای به عنوان 4K x 2K، Ultra High Definition، 4K Ultra High Definition، Quad High Definition، Quad Resolution، Quad Full High Definition، QFHD، UD یا 2160p نیز شناخته می شود.

آیا با کابل‌های مهم در تلویزیون‌های هوشمند sony آشنایی دارید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « کابل‌های مهم برای تلویزیون سونی » را مطالعه کنید.

چرا تلویزیون Ultra HD

چیزی که رزولوشن 4K را قابل توجه می کند این است که با استفاده از اندازه های بزرگتر صفحه نمایش تلویزیون و همچنین ویدئو پروژکتورها، تصاویری با جزئیات بسیار بیشتر و کمتر از 1080p قابل مشاهده است. 1080p تا حدود 65 اینچ عالی به نظر می رسد، و همچنان می تواند در اندازه های بزرگتر خوب به نظر برسد، اما 4K می تواند با افزایش اندازه صفحه نمایش، تصویری حتی بهتر ارائه دهد.

این مطلب را از دست ندهید   علت هماهنگ نبودن صدا و تصویر در تلویزیون

نحوه پیاده سازی 4K

تعداد زیادی تلویزیون 4K Ultra HD و همچنین تعداد فزاینده ای از ویدئو پروژکتورهای 4K و 4K بهبود یافته وجود دارد.

  • برای پشتیبانی بیشتر در تنظیمات سینمای خانگی، اکثر گیرنده‌های سینمای خانگی AV دارای قابلیت ارسال 4K و/یا ارتقاء مقیاس ویدیوی 4K هستند.
  • محتوای 4K از چندین منبع استریم مانند Netflix، Vudu و Amazon و همچنین از طریق فرمت Ultra HD Blu-ray Disc و پخش کننده ها در دسترس است.
  • در بخش ماهواره‌ای معادله، DirecTV و Dish می‌توانند مجموعه محدودی از محتوای 4K از پیش ضبط‌شده و زنده را از طریق ماهواره به مشترکین خود ارائه دهند (به شرطی که هم جعبه ماهواره‌ای سازگار، تلویزیون سازگار داشته باشند و هم در طرح مناسب مشترک شوند. ).
  • برای کسانی که دسترسی به محتوا از طریق کابل را ترجیح می دهند، انتخاب شما قطعا محدود است. تاکنون، Comcast مقدار محدودی از برنامه نویسی زنده و درخواستی 4K، به علاوه دسترسی به Netflix 4K را فراهم می کند. اگر تلویزیون 4K Ultra HD دارید، با ارائه دهنده کابل محلی خود مشورت کنید تا ببینید آیا آنها خدمات 4K سازگاری ارائه می دهند یا خیر.
  • پخش تلویزیونی خارج از هوا جایی است که اجرای 4K با تاخیر مواجه است. اگرچه کره جنوبی و ژاپن با پخش منظم تلویزیون های 4K پیشتاز هستند، اما در حال تکمیل آزمایش های میدانی در ایالات متحده برای رفع مشکلاتی مانند سازگاری با سیستم پخش فعلی و هزینه های زیرساختی اضافی است که ایستگاه ها متحمل خواهند شد. سیستم پخش تلویزیون 4K ایالات متحده به عنوان ATSC 3.0 (NextGen) نامیده می شود. انتظار می‌رود که ایستگاه‌های منتخب در ۴۰ بازار بزرگ تلویزیونی ایالات متحده پخش منظم خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ آغاز کنند.
این مطلب را از دست ندهید   دلیل کم نور موضعی در تلویزیون سونی
چشم انداز تلویزیون Ultra HD
چشم انداز تلویزیون Ultra HD

معنای واقعی 4K برای مصرف کنندگان چیست

در دسترس بودن فزاینده 4K تصویر نمایش ویدیویی بسیار بهبود یافته ای را برای برنامه های کاربردی صفحه نمایش بزرگتر به مصرف کنندگان ارائه می دهد و می تواند تا حد زیادی توانایی بینندگان را برای دیدن هرگونه ساختار پیکسلی قابل مشاهده روی صفحه کاهش دهد مگر اینکه خود را بسیار نزدیک قرار دهید.

این یعنی لبه ها و عمق حتی صاف تر. وقتی 4K با نرخ تازه‌سازی سریع‌تر صفحه ترکیب می‌شود، این پتانسیل را دارد که تقریباً به همان اندازه 3D عمق ارائه دهد – بدون نیاز به عینک.

اجرای Ultra HD تلویزیون های 720p یا 1080p را منسوخ نمی کند، اگرچه با افزایش فروش تلویزیون های 4K Ultra HD و کاهش قیمت ها، تلویزیون های 720p و 1080p کمتری ساخته می شوند. همچنین، زیرساخت فعلی پخش تلویزیون HDTV به این زودی ها رها نخواهد شد، حتی با شروع استفاده از ATSC 3.0 برای انتقال محتوا.

البته، درست مانند انتقال DTV در سال 2009، ممکن است تاریخ و زمانی مشخص شود که 4K به استاندارد پخش تلویزیونی پیش‌فرض تبدیل شود، اما این بدان معناست که زیرساخت‌های زیادی باید وجود داشته باشد.

فراتر از 4K و Ultra HD

چه چیزی فراتر از 4K نهفته است؟ 8K چطور؟ 8K 16 برابر وضوح 1080p است. تعداد محدودی از تلویزیون‌های 8K برای خرید توسط مصرف‌کنندگان آمریکایی در دسترس است که سامسونگ پیشرو است، اما محتوای واقعی 8K برای تماشا در ایالات متحده موجود نیست. این بدان معناست که بینندگان برای مدتی تصاویر را در تلویزیون‌های 8K مشاهده خواهند کرد. از رزولوشن 4K، 1080p، 720p یا دیگر وضوح‌های پایین‌تر ارتقا یافته است. با این حال، ژاپن شروع به پخش یک کانال با محتوای 8K کرده است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

رنگ یا کنتراست و موارد دیگر

البته، تمام مواردی که در بالا گفته شد، شما هستید که باید از آنچه در صفحه تلویزیون خود می بینید راضی باشید – افزایش وضوح یک بخش است، اما عوامل دیگری مانند پردازش / ارتقاء تصویر، ثبات رنگ، پاسخ سطح سیاه ، کنتراست، اندازه صفحه نمایش و ظاهر فیزیکی تلویزیون در اتاق شما همگی باید در نظر گرفته شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب