نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت هماهنگ نبودن صدا و تصویر در تلویزیون

این روزها یکی از مشکلاتی که کاربران گزارش می‌کنند، ناهماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون‌های هوشمند است. در چنین حالتی تصویر و صدا با یکدیگر پخش نمی‌شوند و معمولا صدایی که می‌شنوید با تاخیر به شما می‌رسد. این اختلال به دلیل عوامل گوناگونی رخ می‌دهد که باید مورد بررسی قرار بگیرند. در این مقاله علل به وجود آمدن این مشکل و راهکارهای رفع آن را بررسی می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

عواملی که منجر به ناهماهنگی صدا و تصویر می‌شوند

نمی‌توان گفت که عدم هماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون‌های هوشمند، جزو ایرادهای رایج است، زیرا تعداد کمی از کاربران این مشکل را گزارش داده‌اند. این روزها با بالا رفتن نرخ ارز و دلار، هزینه خرید و تعمیرات وسایل الکترونیکی بسیار بالا رفته است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که از تلویزیون هوشمند خود به خوبی نگهداری کنید و عواملی که منجر به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل هماهنگ نبودن صدا و تصویر می‌شوند را مورد بررسی قرار دهید.

یکی از عللی که منجر به وجود آمدن ناهماهنگی صدا و تصویر می‌شود، متصل نبودن کابل‌ها و یا محکم نبودن اتصال آن‌هاست. می‌توانید تمامی کابل‌های متصل را چک نمایید و از اتصال آن‌ها مطمئن شوید. مورد بعدی، بهم خوردن تنظیمات تلویزیون به صورت خود به خود است؛ در چنین حالتی تنظیمات تلویزیون شما باید مجددا مورد بررسی قرار گرفته و تنظیم شود.

یکی دیگر از علت‌های به وجود آمدن این مشکل، سیستم‌های پخش تلویزیون با دستگاه‌های ست تاپ باکس است. در چنین شرایطی دستگاه‌های جانبی را مورد ارزیابی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که به درستی کار می‌کنند. در صورت بروز چنین مشکلی و عیب‌یابی آن، حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید تا از بروز آسیب‌های دیگر به تلویزیون جلوگیری شود.

این مطلب را از دست ندهید   فراموش کردن رمز تلویزیون سونی

صدا و تصویر

مقالات مرتبط: بررسی ۱۰ مشکل گوشی سونی

راهکارهایی جهت رفع مشکل تاخیر تصویر و صدا

روش اول: در برخی از برندهای تلویزیون دکمه‌ای به نام size of room یا audio delay وجود دارد که با فشردن آن می‌توانید ناهماهنگی صدا و تصویر را برطرف نمایید. اگر این دکمه برای دستگاه شما وجود نداشت مراحل ذیل را به درستی انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات شوید و روی گزینه‌ی تنظیمات صوتی کلیک نمایید.
  • در بخش باز شده روی گزینه‌ی audio delay کلیک کرده و آن را مجددا تنظیم کنید. سعی کنید که گزینه‌ی تاخیر صوتی بین 0 تا 250 ms قرار بگیرد.
  • پس از انجام این عملیات، فیلمی در تلویزیون تماشا کنید و ببنید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر!

روش دوم: گاهی اوقات هماهنگ نبودن صدا و تصویر در تلویزیون‌های هوشمند مربوط به سینمای خانگی و اتصالات آن است. برای رفع این مشکل مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

  • بلندگوهای تلویزیون را به طور کامل خاموش کنید.
  • وارد بخش تنظیمات صوتی سینمای خانگی شوید و و گزینه‌ی تاخیر صوتی را بین 0 تا 250 میلی ثانیه قرار دهید.
  • سپس مشکل را دوباره بررسی کنید. اگر این اختلال رفع نشده بود، می‌توانید این عملیات را چند بار انجام دهید.
  • اگر مشکل شما پس از تکرار این کارها، باز هم رفع نشد، حتما از یک نیروی متخصص کمک بگیرید تا مشکل تلویزیون شما را عیب‌یابی و رفع نماید.

روش سوم: کابل‌های تلویزیون را بررسی نمایید. محکم نبودن اتصالات کابل‌ها منجر به ناهماهنگی صدا و تصویر می‌شود. در چنین شرایطی باید ارزیابی کنید که آیا کابل‌های صدا و HDMI تلویزیون به صورت صحیح و اصولی متصل شده‌اند یا خیر؟ اگر چنین مشکلی برای شما به وجود آمد، قبل از هرکاری، از محکم بودن اتصال کابل‌ها اطمینان حاصل کنید و بعد سراغ روش‌های دیگر روید.

این مطلب را از دست ندهید   نقد و بررسی تلویزیون سونی X95J

سخن پایانی

مشکل عدم هماهنگی صدا و تصویر در تلویزیون برای همه‌ی برندها از سونی گرفته تا الجی و … به وجود خواهد آمد. بنابراین اگر چنین مشکلی برای دستگاه شما به وجود آمد، نگران نشوید. تلویزیون‌های هوشمند با وجود داشتن امکانات ویژه، بسیار حساس هستند و باکوچک‌ترین اختلالی خراب می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم که اگر با مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر مواجه شدید، حتما از کارشناسان متخصص درخواست کمک کنید، زیرا عیب‌یابی و تعمیر تلویزیون‌های هوشمند نیاز به دانش و تجهیزات پیشرفته دارد. اگر خودتان دست به تعمیر تلویزیون بزنید، بدون شک آسیب‌های دیگری به دستگاه‌تان وارد خواهید کرد و در آینده متحمل هزینه‌های بیشتری می‌شوید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی دلایل خرابی برد اصلی تلویزیون‌های ال ای دی

0/5 (0 نقد و بررسی)
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید …

ادامه مطلب
اضافه کردن و مدیریت برنامه در تلویزیون

نحوه اضافه کردن و مدیریت برنامه در تلویزیون سونی

اضافه کردن و مدیریت برنامه در تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟ تلویزیون سونی‌های هوشمند دستگاه‌های متصل به اینترنت هستند که به شما امکان می‌دهند بدون اتصال …

ادامه مطلب