نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی علت سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون

تلویزیون‌های هوشمند جزو پرکاربردترین وسایل سرگرمی منزل است که افراد زیادی طرفدار آن هستند. هر وسیله‌ی برقی یا الکترونیکی پس از مدتی استفاده دچار خرابی‌هایی می‌شود که نیاز به تعمیر دارد. یکی از این مشکلات سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون است که به دلیل اختلال در یکی از قطعات دستگاه رخ می‌دهد. برخی از کاربران از ما می‌پرسند که آیا دستگاه‌مان قابل تعمیر است یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم بله! رفع سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون با عیب‌یابی دقیق و تعمیر به موقع، امکان‌پذیر است؛ البته فراموش نکنید که این کار باید توسط کارشناسان حرفه‌ای و متخصص انجام شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا علل اصلی به وجود آمدن این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون به چه دلایلی رخ می‌دهد

عواملی که منجر به سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون می‌شوند را می‌توان فیزیکی و یا خرابی قطعات داخلی دانست. برای مثال جمع شدن گرد و خاک در صفحه نمایش، خرابی پنل، آبخوردگی نمایشگر، خرابی بک لایت، خرابی پنل، مشکل در پیکسل‌ها و … از مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن لکه‌های سیاه روی صفحه تلویزیون است. متخصصان بارها توصیه کرده‌اند که از تلویزیون هوشمندتان به درستی نگهداری کنید تا دچار ضربه و آبخوردگی نشود. مواردی از قبیل وارد شدن ضربه به تلویزیون، استفاده طولانی مدت از دستگاه و داغ شدن قطعات داخلی، استهلاک، نوسانات برقی و فرسودگی از عمر مفید تلویزیون کاسته و در نهایت لکه‌های سیاه رنگ روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود.

به دلیل اینکه سیاه شدن صفحه تلویزیون به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد، حتما باید توسط تکنسین‌های متخصص عیب‌یابی و تعمیر شوند. البته گاهی اوقات نیاز است که قطعات داخلی تعویض شوند. کارشناسان متخصص سونی، به دلیل گذراندن دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، قادرند تا تمامی مشکلات دستگاه شما را با بهترین تجهیزات عیب‌یابی و تعمیر نمایند. شما می‌توانید تلویزیون خود را به این مجموعه بسپارید و بهترین خدمات را دریافت نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه مانیتور ال ای دی را تمیز کنیم

لکه سیاه در صفحه نمایشگر

مقالات مرتبط: بررسی دلایل خرابی برد اصلی تلویزیون‌های ال ای دی

مراقبت از تلویزیون برای جلوگیری سیاه شدن نمایشگر

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ این جمله‌ایست که در طول زندگی‌مان زیاد شنیده‌ایم. این روزها با بالا رفتن نرخ ارز و دلار، بهتر است که از تلویزیون‌های هوشمند خود به درستی نگهداری کنیم تا درگیر مشکلاتی از قبیل سیاه شدن نمایشگر و … نشوند. در غیراینصورت باید هزینه‌های زیادی را برای خرید و یا تعمیر مشکلات تلویزیون خود متحمل شویم. در ادامه راهکارهایی را برای مراقبت از تلویزیون هوشمند ارائه می‌دهیم؛ با انجام این اصول استاندارد، بدون شک طول عمر دستگاه خود را افزایش می‌دهید و می‌توانید سالیان سال از آن لذت ببرید.

تمیز کردن اصولی تلویزیون هوشمند

همانطور که گفته شد یکی از علت‌های سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون، وجود گرد و خاک روی صفحه نمایش است. یکی از شیوه‌های ساده‌ای که می‌توان برای افزایش طول عمر تلویزیون استفاده نمود، تمیز کردن اصولی است. اما این تمیزکاری باید مطابق استانداردهای جهانی باشد. یعنی نمی‌توانید با دستمال‌های معمولی و مواد شوینده دستگاه خود را از آلودگی‌ها پاک نمایید. برای اینکار نیاز به دستمال میکروفایبر و آب مقطر است. کمی بی‌دقتی در هنگام تمیز کردن، آسیب‌های جدی به پنل وارد می‌کند که دیگر قابل جبران نیست. در غیراینصورت نه تنها عمر تلویزیون شما افزایش نمی‌یابد، بلکه از عمر مفید آن نیز کاسته می‌شود.

استفاده صحیح از تلویزیون

هر وسیله‌ی الکترونیکی پس از مدتی استفاده داغ می‌شود و نیاز به استراحت دارد. تلویزیون هوشمند هم از این قضیه مستثی نیست! اما چرا؟ تلویزیون‌های هوشمند پس از 2 الی 3 ساعت روشن ماندن نیاز دارند تا 20 دقیقه خاموش شده و قطعات داخلی خنک شوند. برخی از کابران عادت دارند که از صبح زود تلویزیون خود روشن می‌گذارند و پاسی از شب آن را خاموش می‌کنند. در اینصورت قطعات داخلی دستگاه فرصتی برای خنک شدن ندارند و بعد از مدتی دچار اختلالات جدی شده و نیاز به تعمیر دارند.

این مطلب را از دست ندهید   علت داشتن صدا و نداشتن تصویر تلویزیون سونی

تعمیر و یا تعویض بک لایت

یکی از دلایل اصلی سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون خرابی بک لایت و یا سوختن آن است. بک لایت قطعه‌ای تقریبا مهم در بخش پنل تلویزیون‌های هوشمند است که وظیفه‌ی نور رسانی به صفحه نمایشگر را برعهده دارد. اگر یکی از لامپ‌های این قطعه بسوزد، در عملکرد آن اختلالاتی ایجاد شده و در نهایت صفحه تلویزیون شما سیاه می‌شود. روشن گذاشتن بیش از حد تلویزیون، ضربه خوردن، آبخوردگی، فرسودگی و … منجر به خرابی بک لایت می‌شود. مشکل خرابی بک لایت باید توسط کارشناسان متخصص و دوره دیده رفع گردد. خود کاربر قادر به انجام اینکار نیست، زیرا باز کردن پنل، عیب‌یابی و تعمیر این قطعه نیاز به دانش و تجهیزات تخصصی دارد.

بک لایت تلویزیون

سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون به دلیل خرابی پیکسل

اگر با مشکل سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون مواجه شدید، حتما از نیروی متخصص درخواست کمک کنید. درصورتیکه کارشناس مربوطه تشخیص داد که دلیلایجاد لکه سیاه روی صفحه نمایشگر، به دلیل ایراد در پیکسل‌هاست، او با ابزارهای پیشرفته خود مشکل را بررسی کرده و در نهایت پیکسل خراب را تعمیر و یا تعویض می‌نماید.

سخن پایانی

تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت‌های ویژه‌ای که دارند، تعداد زیادی از افراد را به خود جذب نموده است. اما این قابلیت‌ها، حساسیت‌هایی را برای دستگاه‌های هوشمند به وجود می‌آورد که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. در این مقاله دلایل سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین راهکارهایی را جهت پیشگیری از به وجود آمدن این مشکل به شما آموزش دادیم. اما در صورتی که با اختلال سیاه شدن صفحه نمایشگر تلویزیون خود مواجه شدید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از نیروهای متخصص درخواست کمک کنید تا از بروز آسیب‌های دیگر به دستگاه جلوگیری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی تلویزیون سونی X80J

پیشنهاد مطالعه: علت هماهنگ نبودن صدا و تصویر در تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب