نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی دلایل خرابی برد اصلی تلویزیون‌های ال ای دی

تلویزیون‌های ال ای دی یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌ها در میان مردم است و این روزها کاربرد فراوانی دارند. تلویزیون‌های LED نسبت به دستگاه‌های نسل پیشین خود قابلیت‌های منحصر به فردی از قبیل نشان دادن تصاویر باکیفیت و مصرف پایین‌تر دارند. همچنین هنگام استفاده از تلویزیون، پنل دستگاه بیش از حد داغ نمی‌شود. اما هر وسیله‌ی الکترونیکی پس از مدتی استفاده دچار اختلالاتی می‌شود که نیاز به تعمیر دارد. خرابی برد اصلی یکی از این موارد است؛ مین برد جزو مهم‌ترین قطعات تلویزیون محسوب می‌شود که درصورت خرابی، مشکلات جدی به وجود می‌آورد.

برد اصلی یا همان مین برد همانند مغز انسان عمل می‌کند؛ به این معنا که هر دستوری که توسط کاربر با ریموت کنترل یا دکمه به دستگاه داده شده توسط مین برد به دیگر قطعات ارسال می‌شود. بنابراین خرابی برد اصلی منجر به روشن نشدن تلویزیون ال ای دی خواهد شد. عیب‌یابی و تعمیر خرابی برد اصلی تلویزیون نیاز به دانش و تجهیزات پیشرفته دارد. بنابراین باید از یک مرکز تعمیر قابل اطمینان درخواست کمک کنید تا بهترین خدمات را دریافت نمایید. در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل اصلی مشکلات مین برد را بررسی کنیم.

عملکرد مین برد تلویزیون چگونه است

همانطور که گفته شد برد اصلی به نوعی مغز و کنترل‌کننده تلویزیون است. این قطعه‌ی مهم از یک برد الکترونیکی تشکیل شده و دارای چندین خازن، ترانزیستور، کنترل‌کننده و چندین قطعه‌ی دیگر است که همگی روی این برد نصب شده‌اند. این برد داخل تلویزیون‌های LED تعبیه شده و در صورت خرابی برد اصلی و یا سوختن، دستگاه دیگر روشن نمی‌شود و نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

این مطلب را از دست ندهید   نقد و بررسی تلویزیون سونی X90J

برد اصلی وظیفه دارد تا بخش‌های مختلف تلویزیون را کنترل کند. برای مثال هماهنگ نمودن صدا و تصویر تلویزیون یکی از وظایف اصلی آن به شمار می‌رود. همچنین مین برد تمام دستوراتی که توسط کاربر با ریموت کنترل و یا دکمه‌های تلویزیون فرستاده می‌شود را به بخش‌های دیگر ارسال می‌کند تا اجرا شوند. تنوع طیف وظایف برد اصلی به ما نشان می‌دهد که ایجاد هرگونه اختلالی در آن، عملکرد بخش‌های دیگر تلویزیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل تکنسین‌های حاذق با بررسی مشکلات دیگر بخش‌های دستگاه، به عیب خرابی برد اصلی پی می‌برند.

مین برد تلویزیون

علائم سوختن برد اصلی تلویزیون

همانطور که گفته شد خرابی برد اصلی منجر به ایجاد اختلال در دیگر بخش‌های تلویزیون خواهد شد. به همین دلیل کارشناسان راه‌های گوناگونی برای عیب‌یابی مین برد تلویزیون دارند. آن‌ها با توجه به تجربه و دانشی که کسب کرده‌اند بهترین راه‌ها برای تعمیر دستگاه پیدا می‌کنند. نمایندگی تلویزیون سونی با داشتن تکنسین‌های حاذق و دوره دیده بهترین خدمات را در زمینه‌ی تعمیرات به مشتریان خود ارائه می‌دهد. هدف اصلی این مجموعه نشاندن لبخند رضایت روی لبان مشتریانش است. در ادامه با علائم سوختن مین برد آشنا خواهید شد.

از بین رفتن صدای دستگاه

در صورتی که تلویزیون خود را روشن کردید اما هیچ صدایی از آن خارج نشد، احتمالا برد اصلی آن به مشکل خورده است. علت اصلی به وجود آمدن چنین مشکلی، سوختن کنترل‌کننده‌های خروجی صدا روی مین برد تلویزیون LED می‌باشد. در چنین مواردی می‌توانید آنتن و صداهای کانال‌های مختلف‌ را بررسی کنید تا در مورد علت این اختلال مطمئن شوید. سپس از کارشناسان حاذق برای رفع مشکل دستگاه خود کمک بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج تلویزیون سونی و نحوه رفع آنها

از بین رفتن تصویر به دلیل خرابی برد اصلی

یکی دیگر از مشکلاتی که به دلیل خرابی برد اصلی رخ می‌دهد، از بین رفتن تصویر تلویزیون‌های ال ای دی است. چرا؟ به این دلیل که تمامی بخش‌های انتقال‌دهنده تصویر روی برد اصلی تعبیه شده‌اند و خرابی آن منجر به از بین رفتن تصاویر خواهد شد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید حتما دستگاه را خاموش کنید و از یک تکنسین کمک بگیرید تا مشکل تلویزیون شما را عیب‌یابی و تعمیر نماید.

از کار افتادن پورت‌های HDMI

برد اصلی یکی از مهم‌ترین قطعات تلویزیون است. کنترل پورت‌های HDMI هم توسط برد اصلی می‌باشد و خراب شدن آن منجر به ایجاد اختلالات جدی خواهد شد. برای اینکه از این مسئله مطمئن شوید از یک کابل سالم استفاده کنید اگر مشکل حل شد، پس مین برد خراب نیست، اما اگر مشکل دستگاه رفع نشد، باید از یک تعمیرکار درخواست کمک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره‌ی عملکرد و خرابی برد اصلی صحبت کردیم. همانطور که متوجه شدید، مین برد یکی از قطعات مهم تلویزیون است که فعالیت قطعات دیگر نیز به سالم بودن آن بستگی دارد. به همین دلیل درصورت خرابی، عیب‌یابی درست و به موقع آن اهمیت زیادی دارد. اگر کارشناس مربوطه نتواند مشکل را به درستی تشخیص دهد، آسیب‌های جدی‌تر به قطعات دیگر تلویزیون خواهد زد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از یک مرکز معتبر کمک بگیرید تا کیفیت دستگاه شما را به حالت اولیه بازگرداند.

پیشنهاد مطالعه: رایج‌ترین ارورهای دوربین سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید …

ادامه مطلب