نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با درگاه های تلویزیون سونی

درگاه های تلویزیون. بسته به استفاده از تلویزیون سونی، پورت های تلویزیون سونی خاصی کم و بیش نقش مهمی را ایفا می کنند. اگر می‌خواهید با بالاترین کیفیت استفاده کنید، درگاه‌های HDMI 2.1 مهم هستند. طرفداران موسیقی از اتصال HDMI eARC خوشحال هستند و گاهی اوقات فقط کافی است یک اتصال ماهواره ای یا کابلی داشته باشید. با این حال، چرا به همه اتصالات تلویزیون سونی نیاز دارید و کدام کابل متعلق به کدام مکان است؟ مهم ترین پورت های تلویزیون سونی را در این مقاله توضیح می دهیم.

درگاه های تلویزیون

بررسی درگاه های تلویزیون سونی

فناوری در طول سال ها تغییر زیادی کرده است و می توانید آن را در درگاه های تلویزیون سونی تلویزیون سونی های مدرن مشاهده کنید. در حالی که قبلاً می‌توانستید اتصال Scart را در همه جا پیدا کنید، پورت‌های HDMI بر پشت اکثر تلویزیون سونی‌های امروزی غالب هستند. آیا هنوز به درگاه های تلویزیون سونی قدیمی نیاز دارم و هنگام خرید تلویزیون سونی جدید باید مراقب کدام یک از آنها باشم؟

بیشتر درگاه‌های تلویزیون سونی قدیمی دیگر برای دستگاه‌های مدرنی که می‌خواهید به آن‌ها متصل شوید، ضروری نیستند. بنابراین، یک پورت Scart از دست رفته تنها برای گیمرهای یکپارچهسازی با سیستمعامل که می خواهند یک Super Nintendo یا Nintendo 64 را وصل کنند ناامید کننده است. گیرنده های مدرن نیز به طور فزاینده ای از پورت HDMI استفاده می کنند، به همین دلیل است که می توانید به راحتی درگاه Scart قدیمی را در اینجا نادیده بگیرید.

البته، پورت‌های HDMI 2.1 برای گیمرها ضروری هستند و به سادگی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. مدل‌های مدرن تلویزیون سونی در حال حاضر حداکثر چهار عدد را ارائه می‌کنند، بنابراین کنسول‌ها و پخش‌کننده‌های بلوری می‌توانند به راحتی بدون استفاده از اسلات HDMI eARC جای بگیرند.

این مطلب را از دست ندهید   فیلم گرفتن از صفحه نمایش لپ تاپ

بررسی پورت های HDMI

پورت HDMI از این نظر جانشین پورت معروف اسکارت است که فقط در تلویزیون سونی های قدیمی یافت می شود. در همین حال، همه دستگاه‌ها از کابل HDMI استفاده می‌کنند، عمدتاً به دلیل حجم قابل توجهی بالاتر داده‌ای که می‌توان با آن منتقل کرد. این امر به ویژه برای محتوای با وضوح بالا مانند فیلم ها و سریال ها با کیفیت 4K یا تلویزیون سونی با کیفیت HD بسیار مهم است. اگر می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید، به مقاله ما در مورد وضوح 4K نگاهی بیندازید.

پورت های 2.0 و 2.1

برای تلویزیون سونی های فعلی، هنوز بین HDMI 2.0 و 2.1 تفاوت وجود دارد. به خصوص انتقال داده در اینجا مهم است، که با اتصال HDMI 2.1 سه برابر بیشتر از استاندارد قبلی HDMI 2.0 است. دومی فقط می تواند 18 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد، در حالی که پورت 2.1 می تواند 48 گیگابیت در ثانیه را انتقال دهد.

علاوه بر این، پورت HDMI 2.1 ویژگی های خاصی را ارائه می دهد که فقط تا حدی با پورت HDMI 2.0 به دست می آورید. کانکتور HDMI یک پورت HDMI 2.1 کامل نیست مگر اینکه کاملاً مشخصات زیر را برآورده کند:

  • 4K@120Hz / 8K@60Hz
  • HDRپویا
  • حداکثر 48 گیگابایت بر ثانیه
  • eARC
  • VRR، QMSو QFT
  • ALLM

یک پورت 2.0 نیز می تواند برخی از این مشخصات را داشته باشد، اما نه همه آنها، به همین دلیل است که می توانید پلی استیشن 5 را متصل کنید و همچنین به طرز شگفت انگیزی از آن استفاده کنید، اما از پتانسیل کامل کنسول استفاده نکنید.

امروزه برای اکثر دستگاه‌های سازگاری که می‌توانید به تلویزیون سونی خود متصل کنید، به یک پورت HDMI نیاز دارید: پخش‌کننده بلوری، کنسول، رایانه شخصی یا گیرنده.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ضبط تلویزیون سونی مدل OLED KD65AF8

بررسی ARC و eARC

کاربران نوار صوتی یا کل سیستم فراگیر نیاز به اتصال ARC یا eARC دارند. علامت اختصاری ARC مخفف Audio Return Channel است، در حالی که eARC جانشین مخفف بهبود یافته Audio Return Channel است.

از پورت ARC می توان برای انتقال داده های صوتی به نوار صوتی یا گیرنده A/V با کابل HDMI استفاده کرد. در مقایسه با خروجی اپتیکال دیجیتال، سرعت انتقال اتصال ARC به طور قابل توجهی بالاتر است، به همین دلیل است که اگر می خواهید نوار صوتی یا سیستم فراگیر را به تلویزیون سونی متصل کنید، باید این اتصال را انتخاب کنید.

با این حال، پورت ARC نیز محدودیت‌های خود را دارد و همچنان می‌تواند صدای Dolby Digital و صدای فراگیر را منتقل کند، اما فرمت‌های صوتی مانند Dolby Atmos یا DTS:X به پهنای باند بیشتری نیاز دارند.

اینجاست که اتصال بهبود یافته eARC که نسل بعدی اتصال ARC است و بخشی جدایی ناپذیر از اتصال HDMI 2.1 است، وارد عمل می شود.

بزرگترین مزیت eARC پهنای باند و سرعت بسیار بالاتری است که امکان انتقال فرمت های صوتی مانند Dolby Atmos و DTS:X را نیز فراهم می کند. همه اینها بدون فشرده سازی اتفاق می افتد، به همین دلیل است که اگر می خواهید بهترین صدا را در تلویزیون سونی خود تجربه کنید، باید از اتصال eARC نیز استفاده شود.

بررسی یو اس بی

پورت‌های USB نیز در اکثر تلویزیون سونی‌ها یافت می‌شوند، اگرچه رابط‌های 3.0 به تدریج نصب می‌شوند و 2.0 همچنان در اینجا غالب است. این پورت برای کارهای مختلف مفید است و احتمالاً به احتمال زیاد برای اتصال یک هارد دیسک خارجی برای مشاهده عکس ها یا فیلم ها در تلویزیون سونی استفاده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   مکان قرارگیری مناسب تلویزیون سونی

کاربرد دیگر، عملکرد ضبط USB است که بسیاری از تلویزیون سونی ها ارائه می دهند. اگر یک هارد دیسک خارجی یا دستگاه ذخیره‌سازی مشابه متصل باشد، می‌توان نمایش‌ها یا فیلم‌ها را ضبط کرد و بعداً دوباره تماشا کرد. دستگاه‌هایی مانند Amazon Fire TV Stick یا Google Chromecast نیز از طریق درگاه USB متصل می‌شوند، بنابراین می‌توانید به سرویس‌های پخش یا دستیار صوتی دسترسی داشته باشید.

با این حال، دیسک‌های سخت معمولاً به یک اتصال برق اضافی نیاز دارند، زیرا اکثر پورت‌های USB برق کافی را تامین نمی‌کنند. این باید هنگام اتصال دستگاه در نظر گرفته شود و فضای مربوطه در سوکت باید آزاد باشد.

تفاوت USB 3.0 و 2.0

تلویزیون سونی‌های بیشتری دارای پورت USB 3.0 مدرن‌تر هستند، اما پورت 2.0 همچنان بر صنعت تلویزیون سونی مسلط است. اما پورت ها چگونه متفاوت هستند و کدام یک مزایای بیشتری دارد؟

یکی از تفاوت های اصلی نرخ انتقال است. USB 2.0 در سال 2000 عرضه شد و داده ها را تا 480 مگابیت بر ثانیه انتقال می دهد. USB 3.0 در سال 2008 منتشر شد و حدود ده برابر سریعتر از نسل قبلی خود با 5 گیگابیت بر ثانیه است.

از نظر بصری، به راحتی می توانید بین دو پورت تفاوت داشته باشید، زیرا یک پورت USB 3.0 همیشه در داخل آبی رنگ است، در حالی که نسخه های 2.0 سفید یا سیاه هستند.

پیشنهاد مطالعه: استفاده از تلویزیون سونی به عنوان مانیتور کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب