نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فلت تلویزیون سونی

فلت تلویزیون سونی

فلت تلویزیون سونی قبل از توضیح در مورد نحوه تعمیر آن ابتدا در مورد عملکرد این قطعه توضیح کوتاهی می دهیم.

فلت پنل قطعات و نوارهای نرم و انعطاف‌پذیری ارتباطی ایست برای توضیح ساده تر ابتدا به این نکته توجه کنید که تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی از ستون های رنگی تشکیل شده است که در کنار یکدیگر قرار گرفته است حال ابتدا تصور کنید تلویزیون شما به دو بخش چپ و راست تقسیم شده است.

سپس این دو بخش را نیز به 3 بخش تقسیم کنید اکنون شما 6 بخش، در کنار یکدیگر دارید. (این تقسیم در هر تلویزیون متفاوت و بسته به سایز تلویزیون متغییر است)

این 6 ستون به وسیله ی یک پل ارتباطی به نام فلت با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این فلت در وسط آی سی پردازشگر قرار دارد.

بروی هر فلت یک ای سی وجود دارد برای پردازش تصویر و عملکرد آن به این گونه است که ورودی آن اطلاعاتی در مورد تصاویر از برد آدرس و خروجی آن پردازش این تصاویر برای خط های مختلف تصویر است.

به طور کلی فلت وظیفه ی انتقال تصاویر پردازش شده از برد آدرس به پنل تلویزیون است.

خرابی فلت تلویزیون سونی

خرابی در این قطعه عمداتاً در اثر آبخوردگی به وجود می آید پس می توان گفت یکی دیگر از قطعه هایی که ممکن است در آبخوردگی دچار خرابی شود همین فلت تلویزیون است.

مکان این قطعه در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون و وارد شدن هر گونه مایعات به این قسمت از تلویزیون این پنل اتصالی پیدا کرده و اتصال بین فلت و برد آدرس میسر نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   چشمک زدن چراغ تلویزیون

تعمیر فلت تلویزیون سونی

همانطور که گفته شد فلت تلویزیون‌در ایجاد تصویر دخیل است پی هرگونه خراب یدر این قطعه باعث بوجود آمدن اختلال در تصویر تلویزیون می شود.

اگر آسیبی که وارد شده فقط بر روی برد آدرس و فلت آبخورده بود، قابل تعمیر است ولی اگر آسیب به فلت رسیده باشد (آسیب کامل خطوط ارتباطی و یا خرابی کامل آی سی پردازنده) دیگر تعمیر جوابگو نیست و فلت نیاز به تعویض دارد.

بد نیست بدانید به دلیل ظریف بودن این قطعه اماکان تعمیر آن با چشم غیر مسلح امکان پذیر نیست.

برای تعمیر نیز تعمیرکاران قالباً از لوپ ها و تجهیزات ویژه و پیشرفته استفاده می کنند.

در مسئله ی تعویض نیز تعمیر کاران قالبا ً از بندینگ ماشین استفاده می کنند مراحل تعویض نیز به این گونه است که در قدم اول ابتدا فلت معیوب از تلویزیون سونی جدا شده و در قدم دوم محل برای قرار گرفتن فلت جدید آماده سازی می شود. در آخر نیز با نهایت دقت فلت جدید در محل قرار می گیرد.

با توجه به گفته های قبل همه این مراحل با وجود دستگاه بندینگ ماشین میسر می شود.

لازم است بدانید که بندینگ ماشین یا Bonding Machine ابزاری است تخصصی و ویژه برای تعمیر صفحه نمایشگر تلویزیون است.

عملکرد این دستگاه پیشرفته به این گونه است که با چسباندن دوباره COF با استفاده از کمپرس های فشار هوای داغ، لنزهای فوق پیشرفته اپتیکال، سیستم نمایش دو گانه، پنل کوارتز و رابط کاربری ابزار گرمادهی با ال سی دی و همچنین برد مرکزی PCB اقدام به تعمیر قطعه آسیب دیده می کند.

این مطلب را از دست ندهید   Netflix در تلویزیون هوشمند

طبق آمار بدست آمده عمده خرابی تلویزیون های جدید و پیشرفته ایجاد اختلال در فلت COF است که نیاز به تعمیر صفحه نمایشگر با استفاده از بندیگ ماشین (Bonding Machin)، این مشکل پیش آمده برطرف می شود.

علائمی که تلویزیون سونی در اثر خرابی فلت از خود نشان می دهد

طبق مطالب گفته شد، اگر ایرادی در فلت به وجود آید به صورت مستقیم بر تصویر و صفحه نمایشگر اثر می گذارد. (این آسیب عمدتاً بر اثر ورود و نفوذ مایعات به فلت است این آبخوردگی ممکن در تمیز کاری بوجود آید و یا سهواً برروی این قطعه آب ، مایعات ریخته و یا ممکن است در اثر وجود بخار آب در هوا این مشکل به وجود آید)

به دلیل گستردگی فلت برروی صفحه نمایش ممکن است اشکالات ظاهری مختلفی به وجود آید اما منشأ این خرابی حتماً در اثر آبخوردگی این قطعه است.

در هر صورت تعدادی از خرابی های رایج به صورت زیر است:

  • در صفحه نمایشگر تصاویر نوار های تیره و روشن به وجود آمده است اما در زیر این نوار های تیره و روشن تصویر مشاهده می شود.
  • در صفحه نمایشگر نوار های تیره و روشن به وجود آمده است که در زیر آن تصویر وجود ندارد.
  • تصویر به صورت دونیمه می شود
  • تغییر در فاز رنگ ها یا به عبارتی نگاتیو شدن تصویر
  • در تصویر خطوط باریک رنگی، به صورت سفید و یا تیره به وجود می آید

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب