نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی

نحوه تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی

تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی در استفاده روزمره از تلویزیون ممکن است این احساس در شما به وجود آید که ریموت کنترل تلویزیون سونی شما به درستی عمل نکند به این معنی که تغییر شبکه و یا تغییر در تنظیمات به  خوبی انجام نشود.

در بعضی مواقع ممکن است مشکل با تعویض باتری حل شود اما در شرایطی ممکن است این کار بی فایده باشد. به همین دلیل ممکن است خرابی در مدارها و دکمه ها به وجود آمده باشد که باید تلاش کرد تا مشکل به وجود آمده ریموت را حل و رفع کنیم. در ادامه قصد داریم به زبانی کاملاً ساده و روان آموزش تعمیر ریموت کنترل تلویزیون را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش اول تعمیر ریموت کنترل تلویزیون آموزش

اساس روش اول تعمیر ریموت کنترل تلویزیون گرد گیری و تمیز کردن آن است.

به این منظور با استفاده از پنبه، استون و یا الکل تمیز ریموت را تمیز کنید. برای تعمیر ریموت ها، ریسورها، تلویزیون و … در وهله ی اول نیاز به کیت یا بسته دارید تا کار تعمیر را برای شما آسان تر کند می توانید این کیت ها را با قیمت ناچیزی تهیه کنید.

در این کیت ها معمولاً روکش صفحه کلید برای کنترل دیده می شود. بعد از تمیز کردن بدنه ی ریموت کنترل، باتری ها را از داخل کنترل خارج کنید و پیچ هایی که در بدنه قرار داده شده اند را باز کنید.

بعد از این کار با استفاده از وسیله ای محکم و تیز (مثلا چاقو) این دو بدنه را از یکدیگر جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مادر برد یا برد اصلی در تلویزیون

قبل از تغییر در قطعه ای از ریموت کنترل و اتصالات آن عکس بگیرید تا اگر تغییری رخ داد بتوانید مشکل را حل کنید.

سپس با استفاده از یک گوش پاک کن آغشته با الکل تخته مدار و صفحه کنید را پاکسازی کنید.

تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی
تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی

این کار با استفاده از مقداری رنگ رسانا آسان تر است (رنگ رسانا نیز در داخل کیت های تعمیر قرار دارد) برای استفاده از رنگ رسانا کافی است چند چوب کبریت را آغشته به رنگ کرده و روی سطح تمام دکمه های لاستیکی را پوشش دهید.

نکته: بگذارید تا رنگ رسانا کامل خشک شود (مقدار زمان لازم برای خشک شدن کامل رنگ یک شبانه روز می باشد)

بعد از خشک شدن رنگ رسانا، با استفاده از عکسی که تهیه کرده اید تمام قطعات را چک کرده و سرجای مناسب قرار دهید؛ دو بدنه اصلی را به یکدیگر متصل کنید.

با استفاده از روش گفته شده مشکل پیش آمده در رابطه با ریموت رفع شده و دوباره عملکرد خود را به خوبی اجرا می کند.

اما اگر این روش کارساز نبود روش دوم را امتحان کنید.

روش دوم تعمیر ریموت کنترل تلویزیون آموزش

بعد از انجام دادن روش اول اگر به نتیجه مطلوب نرسیدید می توانید این روش را امتحان کنید. اساس این روش با استفاده از فویل انجام می شود. قبل از انجام هر گونه تغییری ابتدا جایگاه تمام دکمه ها را روی کاغذ رسم کنید و یا از آن ها یک تصویر واضح تهیه نمایید.

بعد از این کار مانند روش اول با استفاده از وسیله ای محکم و تیز (مثلا چاقو) این دو بدنه را از یکدیگر جدا کنید. از نظر تمیز بودن، تخته مدار را کاملا ً چک و مانند روش اول اقدام به تمیز تخته مدار نمایید همچنین اگر دکمه ای دچار اختلال دشه و کار نمیکند از نظر تمیز بودن، این قطعه (مانند روش اول) را بررسی نمایید. اگر دکمه ها تمیز بودن و اختلال ریموت کنترل تلویزیون سونی رفع نشد، منشأ این خرابی قطع ارتباط یا قطع رسانایی دکمه های لاستیکی است.

این مطلب را از دست ندهید   علت روشن نشدن تلویزیون براویا
تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی
تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی

برای رفع این مشکل کمی فویل را به اندازه دکمه های لاستیکی برش داده و با مقداری چسب، فویل ها را به پشت دکمه بچسبانید.

بعد از اتمام کار و چک کردن آن با تصویر گرفته شده دو بدنه ی اصلی را سرجای قبل قرار دهید. بعد از اتمام کار حتما ریموت کنترل تلویزیون را چک نمایید.

تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی
تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سونی

در صورتی که دو روش گفته شده را به طور صحیح انجام دادید و بازهم ریموت کنترل تلویزیون عملکرد صحیح خود را انجام نداد به مراکز تعمیر تلویزیون سونی مراجعه نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب