نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین تلویزیون سونی LCD و تلویزیون پلاسما

در این مقاله از tv-sony.ir قصد داریم تفاوت بین تلویزیون سونی LCD و تلویزیون پلاسما را به شما توضیح دهیم. تولید تلویزیون سونی پلاسما در سال 2015 به پایان رسید، اما همچنان در بازار ثانویه مورد استفاده و فروش قرار می گیرند. در نتیجه، درک نحوه عملکرد تلویزیون سونی پلاسما و مقایسه آن با تلویزیون سونی LCD مفید است.

تفاوت بین تلویزیون سونی LCD و تلویزیون پلاسما
تفاوت بین تلویزیون سونی LCD و تلویزیون پلاسما

تلویزیون سونی پلاسما و ال سی دی یکسان اما متفاوت

وقتی صحبت از تلویزیون سونی های LCD و پلاسما به میان می آید، ظاهر ظاهری فریبنده است.

  • تلویزیون سونی های پلاسما و ال سی دی تخت و نازک هستند و بسیاری از ویژگی های عملیاتی مشابه را نیز در خود جای داده اند.
  • هر دو می توانند به دیوار نصب شوند و ممکن است اینترنت و جریان شبکه محلی را ارائه دهند.
  • هر دو نوع یکسانی از گزینه های اتصال فیزیکی را ارائه می دهند.
  • هر دو به شما این امکان را می‌دهند که برنامه‌های تلویزیون سونیی، فیلم‌ها و سایر محتواها را در اندازه‌ها و وضوح صفحه‌های مختلف تماشا کنید.

با این حال، با وجود شباهت های آنها، نحوه تولید و نمایش تصاویر کاملاً متفاوت است.

تلویزیون‌های هوشمند از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام وظایف خاصی دارند. یکی از این قطعات پردازنده است که مانند قلب تلویزیون عمل می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پردازنده تلویزیون و نحوه عملکرد آن کافیست به مقاله « پردازنده تلویزیون سونی هوشمند چیست » مراجعه کنید.

چگونه تلویزیون سونی پلاسما کار می کنند

فناوری تلویزیون سونی پلاسما بر پایه لامپ فلورسنت استوار است.

  • صفحه نمایش از سلول ها تشکیل شده است.
  • در داخل هر سلول، یک شکاف باریک که شامل یک لایه عایق، الکترود آدرس و الکترود نمایشگر است، دو صفحه شیشه ای را از هم جدا می کند. در این فرآیند، گاز نئون زنون به شکل پلاسما در طول فرآیند تولید تزریق و مهر و موم می شود.
  • هنگامی که تلویزیون سونی پلاسما در حال استفاده است، گاز در فواصل زمانی مشخص به صورت الکتریکی شارژ می شود. سپس گاز شارژ شده به فسفرهای قرمز، سبز و آبی برخورد می کند و تصویری روی صفحه ایجاد می کند.
  • هر گروه از فسفرهای قرمز، سبز و آبی یک پیکسل نامیده می شود (عنصر تصویر – به هر یک از فسفرهای قرمز، سبز و آبی، پیکسل فرعی می گویند). از آنجایی که پیکسل‌های تلویزیون سونی پلاسما نور خود را تولید می‌کنند، به آنها نمایشگرهای «گسیل‌کننده» می‌گویند.
این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج پلی استیشن 4 و راهکارهایی جهت رفع آن‌ها

تلویزیون سونی های پلاسما را می توان نازک ساخت. با این حال، حتی اگر نیازی به لوله تصویر حجیم و اسکن پرتو الکترونی آن تلویزیون سونی‌های CRT قدیمی‌تر نباشد، تلویزیون سونی‌های پلاسما همچنان از فسفرهای سوزاننده برای تولید تصویر استفاده می‌کنند. در نتیجه، تلویزیون سونی های پلاسما از برخی از معایب تلویزیون سونی های CRT مانند تولید گرما و احتمال سوختن صفحه نمایش تصاویر ثابت رنج می برند.

تفاوت بین تلویزیون سونی LCD و تلویزیون پلاسما
تفاوت بین تلویزیون سونی LCD و تلویزیون پلاسما

چگونه تلویزیون سونی LCD کار می کنند

تلویزیون سونی های LCD از فناوری متفاوتی نسبت به پلاسما برای نمایش تصاویر استفاده می کنند.

  • پنل های LCD از دو لایه مواد شفاف ساخته شده اند که پلاریزه شده اند و به هم چسبیده اند.
  • یک پلیمر تخصصی که کریستال های مایع را نگه می دارد، یکی از لایه ها را می پوشاند.
  • جریان از کریستال های منفرد عبور می کند که به آنها اجازه می دهد نور را برای ایجاد تصاویر عبور داده یا مسدود کنند.
  • کریستال های LCD نور تولید نمی کنند، بنابراین به یک منبع خارجی مانند فلورسنت (CCFL/​HCFL) یا LED نیاز دارند تا تصویر ایجاد شده توسط LCD برای بیننده قابل مشاهده باشد.

از سال 2014، تقریباً تمام تلویزیون سونی های LCD از نور پس زمینه LED استفاده می کنند. از آنجایی که کریستال های LCD نور تولید نمی کنند، تلویزیون سونی های LCD به عنوان نمایشگرهای “انتقال دهنده” شناخته می شوند.

برخلاف تلویزیون سونی های پلاسما، از آنجایی که هیچ فسفر روشنایی وجود ندارد، برای کارکردن به انرژی کمتری نیاز است و منبع نور در یک تلویزیون سونی LCD گرمای کمتری نسبت به تلویزیون سونی پلاسما تولید می کند. هیچ تشعشعی از صفحه نمایش ساطع نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   نقد و بررسی تلویزیون سونی X95J

کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات انواع تلویزیون هوشمند sony روزهای چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه عیب‌یابی و تعمیر این دستگاه‌های هوشمند هستند. کافیست با آن‌ها در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب