نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی تلویزیون ال سی دی سونی KD-75ZF9 4K

سری Master که به تازگی راه اندازی شده نشان دهنده قله جدید مجموعه تلویزیون سونی است. این فیلم طوری طراحی شده است که تصویری نزدیک تر از قصد کارگردان نسبت به تلویزیون های تجاری قبلی داشته باشد. این دو مدل AF9 OLED هستند، که ما یک بررسی درخشان، پنج ستاره، و ZF9 در اینجا، در قالب Sony KD-75ZF9. تفاوت اصلی این است که ZF9 یک OLED نیست – یک مدل LCD با نور پس زمینه LED مستقیم است و در اصل جانشین ZD9 از سال 2016 است. ZF9 مقرون به صرفه تر از AF9 است، زیرا نسخه های 65 اینچ هر کدام به ترتیب 2799 پوند و 3999 پوند هزینه دارد (نسخه 75 اینچی AF9 که به طور مستقیم با ZF9 مقایسه می شود وجود ندارد). متأسفانه سونی با پرچمدار 4K QLED سامسونگ چندان بالا نیست، اما در نوع خود یک تلویزیون خوب است.

طراحی و ساخت تلویزیون ال سی دی سونی KD-75ZF9 4K

تلویزیون بزرگ است، اما نه بیشتر از آنچه باید باشد. حاشیه ها در قسمت بالا و کناره ها حدود 1 سانتی متر و در قسمت پایین 2 سانتی متر است و دارای یک پایان هوشمند و خالدار است که سونی می گوید برگرفته از یک دوربین DSLR است.

این ست در ضخیم ترین نقطه خود 6.7 سانتی متر است که فاصله زیادی با نازکی OLED دارد، اما به آرامی به لبه هایی که ضخامت آن 2 سانتی متر است نزدیک می شود. نتیجه یک تلویزیون است که کمی تحمیل کننده تر از آن چیزی است که در غیر این صورت به نظر می رسید.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری XBR Z9G

دو پای تلویزیون، که به وضوح بار سنگینی را تحمل می کند (به طور دقیق 38.5 کیلوگرم)، قدرت خود را به خوبی پنهان می کند، زیرا در پشت ضخیم است اما در قسمت جلو نسبتاً نازک است. فقط یک موقعیت وجود دارد که می توان پاها را در آن قرار داد، این بدان معناست که برای ایستادن دستگاه به یک مبلمان گسترده نیاز دارید.

امکانات اتصالی تلویزیون ال سی دی سونی KD-75ZF9 4K

این اتصالات شامل چهار سوکت HDMI 2.0 (همه قادر به مدیریت سیگنالهای 4K HDR و یکی با سازگاری eARC)، سه USB، هدفون و خروجی نوری، اترنت، یک سوکت هوایی و دو ماهواره است. Freesat هر چند در اینجا مشخص نیست، بنابراین بعید است که این ارتباطات ماهواره ای برای افراد در انگلستان مفید باشد.

ZF9 همانطور که برای همه تلویزیونهای سونی به جز اصلی ترین حالت عادی است، از سیستم عامل Android TV Google استفاده می کند، در نسخه 8.0.

تلویزیون هوشمند

Android TV هنوز از نظر جذابیت، قابلیت استفاده و سفارشی سازی راه زیادی برای مطابقت با سیستم عامل های تلویزیون سامسونگ و ال جی در پیش دارد، اما با هر تکرار بهتر می شود.

این که با ZF9 قابل اعتمادتر از AF9 کار می کند، نشان می دهد که مسائل اخیر بیشتر به قابلیت اطمینان (یا عدم وجود آن) ارتباط IR بین ریموت و تلویزیون مربوط می شود تا پردازنده مجموعه، که با ZF9 به اشتراک می گذارد. به

و در حالی که سایر تلویزیون های اندرویدی فاقد ITV Hub و All 4 برنامه هستند، سونی آنها را به عنوان بخشی از بسته YouView اضافه می کند، که دسترسی به محتوای قابل دسترسی را بیش از آنچه ممکن است باشد بصری می کند.

این مطلب را از دست ندهید   حذف یا تغییر نام کانال تلویزیون

بنابراین انتخاب کلی برنامه یکی از کاملترین برنامه های موجود است. علاوه بر مجموعه کامل خدمات پشتیبانی، Netflix و Amazon Video (هر دو در 4K و با Dolby Vision)، Google Play Movies & TV (4K اما نه HDR، با وجود برچسب زدن برعکس)، Plex، VLC، Spotify، Deezer و TuneIn فقط چند مورد را نام ببرید. تنها غایب قابل توجه Now TV است – اگر می خواهید محتوای ورزشی زنده Sky را بخواهید، باید Smart Stick (یا بسته مناسب Sky) را اضافه کنید.

Google Assistant هم اکنون در Android TV نیز کار می کند و کنترل صوتی پیشرفته تر و ویژگی های شبیه بلندگوی هوشمند را معرفی می کند. حتی یک میکروفون مستقیماً در قاب تلویزیون تعبیه شده است، از نظر تئوری کل تجربه را به طور مناسب بدون دست می کند.

تصویر تلویزیون ال سی دی سونی KD-75ZF9 4K

در مراسم معرفی تلویزیون های سری مستر سونی، هر دو ZF9 و AF9 شبیه BVM -X300 شرکت بودند – مانیتور مرجع که تقریباً در هر استودیوی فیلم مورد توجه استفاده می شود.

در خانه، با این حال، تنظیمات مربوط به دستیابی به این شباهت منجر به تصویری می شود که کمی کسل کننده و قهوه ای رنگ قهوه ای است-بسیار شبیه به ایستگاه از پیش تنظیم تصاویر سنتی “سینما”. این شبیه به نحوه عملکرد حالتهای کالیبره Dolby Vision و Netflix است، بنابراین توصیه می کنیم این موارد را اصلاح کنید.

به طور غیرمعمول، از پیش تعیین شده ZF9 Vivid بهترین مکان برای شروع در مورد محتوای HDR است – حتی اگر کمی عیب را بزرگنمایی کند. اوج روشنایی مجموعه را افزایش می دهد و تصویری پویاتر و چشمگیرتر ایجاد می کند.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه اصلی و تنظیمات در تلویزیون

بازی Alien Covenant را با Blu-ray 4K و تماشای ZF9 لذت بخش است. تعادل رنگ یک پیروزی خاص است، همانطور که اغلب در ست های سونی اتفاق می افتد. در اینجا ظرافت و واقع گرایی واقعی وجود دارد-ظرافت و بی طرفی نسبت به همه چیز، از مزارع و جنگل های غرق شده در طوفان، تا رنگ پوست خدمه ای که در آنجا فرود می آیند.

صدا تلویزیون ال سی دی سونی KD-75ZF9 4K

برخلاف AF9، ZF9 دارای یک سیستم بلندگوی صفحه تخت نسبتاً معمولی با عملکرد معمولی صفحه تخت است.

در مقایسه با بسیاری دیگر، صحنه صدای ZF9 وسیع و جادار است و جلوه مناسبی برای تنفس ایجاد می کند، اما وزن و پویایی زیادی در اینجا وجود ندارد و صدا به خصوص در داخل اتاق پخش نمی شود. نیازی به گفتن نیست، شما باید برای نوار صوتی برای همکاری با ZF9 هزینه کنید.

مقالات مرتبط:

فعال کردن قفل کودک در تلویزیون سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب