نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی مشکلات رایج لپ تاپ سونی

لپ تاپ سونی جزو وسیله‌های پرطرفدار در جهان امروزی است که کاربران زیادی آن را خریداری می‌کنند. اما هر سخت‌افزار و نرم‌افزاری پس از مدتی استفاده دچار مشکلاتی می‌شوند که نیاز به تعمیر و گاهی تعویض خواهند داشت. این مشکلات وقتی دردسرساز می‌شوند که کاربران قادر به رفع آن‌ها نباشند. برخی از ایراداتی که برای لپ تاپ سونی رخ می‌دهد نسبت به دیگر سیستم‌ها متفاوت هستند.

با توجه به اینکه سونی به دلیل تحریم‌ها، چند سالی‌ست که در ایران هیچگونه فعالیتی نمی‌کند اما همچنان میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. اما کاربران باید توجه کنند که حتی باکیفیت‌ترین محصولات هم دچار خرابی‌هایی می‌شوند؛ لپ تاپ سونی هم از این قضیه مبرا نیست. کاربران گاهی با مشکلاتی از قبیل ریستارت شدن ناگهانی لپ تاپ، کار نکردن فن، ویروسی شدن، هنگ کردن و … هنگام کار با سیستم sony مواجه می‌شوند. بنابراین جهت آشنایی با اختلالات منحصر به فرد لپ تاپ sony و عیب‌یابی دقیق، در این مقاله با ما همراه باشید.

اختلالات تصویری لپ تاپ سونی

گاهی اوقات کاربران گزارش داده‌اند که هنگام کار با لپ تاپ سونی با مشکلات تصویری اعم از بهم ریختگی رنگ‌ها، تاریک و روشن شدن صفحه نمایش، وجود خطوط غیرعادی روی صفحه و … روبه‌رو می‌شوند. اگر شما هم باچنین مشکلاتی روبه‌رو شدید حتما جهت بررسی و برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید. توجه فرمایید که هیچ‌گاه خودتان لپ تاپ sony را عیب‌یابی و تعمیر نکنید و از یک متخصص مجرب درخواست کمک کنید. مشکلات تصویر سیستم‌های برند ذکر شده گاهی با تعمیر و گاهی هم با تعویض قطعات رفع می‌گردند که تمامی این کارهای نیاز به تجهیزات مجهز دارد.

این مطلب را از دست ندهید   درباره شماره مدل تلویزیون سونی و SKU چه می دانید

اختلالات تصویری

خاموش شدن ناگهانی سیستم‌های سونی

از مهم‌ترین دلایلی که منجر به خاموش و روشن شدن ناگهانی سیستم سونی می‌شود، گرمای بسیار زیاد است و زمانیکه شما لپ تاپ خود را بیش از حد روشن می‌گذارید، قطعات داخلی آن داغ می‌کنند و دیگر نمی‌توانند به درستی عمل نمایند. سرویس فن و گردگیری قطعه هیت سینک، جهت رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ بسیار تاثیرگذار است. در صورتی که این روش‌ها را اجرا کردید اما مشکل شما همچنان حل نشد باید خرابی برد پاور را مورد بررسی قرار دهید. جهت انجام تمامی این امور از یک کارشناس حاذق کمک بگیرید تا با عیب‌یابی دقیق و تعمیر صحیح، کیفیت دستگاه شما را به حالت اولیه بازگرداند.

مقالات مرتبط: دلایل صدا نداشتن تلویزیون سونی

ری استارت شدن لپ تاپ سونی

یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ سونی، ری استارت شدن ناگهانی است. این مشکل به دلیل اختلالات نرم‌افزاری رخ می‌دهد و خیلی کم پیش می‌آید که قطعات آسیب دیده باشند. به هرحال درصورتیکه با چنین موردی مواجه شدید می‌توانید با نمایندگی تعمیرات سونی تماس بگیرید و مشکل خود را از طریق کارشناسان پیگیری نمایید.

سر و صدا کردن فن سیستم sony

صدا دادن فن لپ تاپ سونی یک از مشکلات دردساز است که کاربر را در حین کار با سیستم کلافه می‌کند. در چنین شرایطی، می‌توانید از چندین روش مانند استفاده از فن جانبی، گردگیری کردن و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای کنترل سرعت استفاده کنید. در صورتیکه هیچکدام از راهکارهای بالا کارساز نبودند، حتما اقدام به تعویض فن نمایید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر مهارت کافی در خرید فن مناسب و تعویض آن ندارید از یک تکنسین باتجربه کمک بگیرید تا آسیب‌های دیگری به دستگاه‌تان وارد نشود.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با درگاه های تلویزیون سونی

اختلال در وای فای لپ تاپ سونی

تقریبا برای 99 درصد کاربران اتصال و استفاده از اینترنت بسیار ضروی است. وصل نشدن لپ تاپ سونی به اینترنت، برای این افراد دست کمی از فاجعه ندارد. البته این نکته را بدانید که حل این مشکل اصلا پیچیده نیست! ابتدا باید وضعیت مودم خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که ایرادی ندارد. پس از آن درایور وای فای را بررسی کنید تا درصورت نیاز آن را آپدیت و دوباره نصب نمایید. اگر باز هم موفق نشدید می‌توانید از مشاوران متخصص در زمینه تعمیرات کمک بگیرید.

اختلالات وای فای

ویروسی شدن سیستم sony

ویروسی شدن در تمامی سیستم‌های هوشمند امروزی امری طبیعی است و اینگونه نیست که فقط در لپ تاپ‌های سونی اتفاق بیفتد. این امر به دلایل گوناگونی اعم از اتصال فلش‌های ویروسی، دانلود منابع نامعتبر و … رخ می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا ویروس‌کش‌های معتبر روی سیستم‌های خود نصب نمایید تا به صورت خودکار بدافزارها را شناخته و از بین ببرند.

هنگ کردن لپ تاپ سونی

یکی دیگر از شایع‌ترین مشکلات لپ تاپ‌های سونی، هنگ کردن آن‌هاست. در شرایط گوناگون هنگ کردن سیستم به دلایل سازگار نبودن سخت افزار لپ تاپ با برنامه‌ها و نرم افزارهای نصب شده، نصب نبودن آنتی ویروس مناسب، پایین بودن ظرفیت رم، نصب برنامه‌های سنگین، نصب نبودن آنتی ویروس‌های استاندارد و اجرای همزمان چندین برنامه‌ی سنگین روی سیستم، منجر به هنگ کردن لپ تاپ سونی خواهد شد. یکی از بهترین روش‌ها جهت جلوگیری از این مشکل، ارتقا دادن ظرفیت رم سیستم می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات رایج پروژکتور سونی و نحوه تعمیر آن

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر خطوط عمودی و افقی تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب