نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل صدا نداشتن تلویزیون سونی

راهکارهای رفع صدا نداشتن تلویزیون سونی

صدا نداشتن تلویزیون/ مشکل تلویزیون سونی صدا ندارد را می توان در تلویزیون سونی های همه مارک ها پیدا کرد. ما تمامی برندها و مدل های اصلی تلویزیون سونی بسیاری دیگر را تعمیر می کنیم.

صدا نداشتن تلویزیون

علل مشکلات صدای تلویزیون سونی و راه حل های احتمالی آن

متأسفانه، کشف اینکه تلویزیون سونی شما هیچ صدایی منتشر نمی کند یک مشکل نسبتاً رایج است. نگران نباشید، زیرا تعدادی از دلایل بالقوه وجود دارد، و بیشتر آنها مسائل ساده ای هستند که می توانید به راحتی از عهده آنها برآیید. دلایل مختلف ممکن برای مشکلات صدای تلویزیون سونی و شما می توانید چند راه حل سریع و آسان را در زیر بیابید.

سطح صدا

این ممکن است یک دلیل جزئی برای مشکلات صدای تلویزیون سونی به نظر برسد، اما جنبه مهمی است که باید قبل از هراس، مراقب آن باشید. بسیاری از مردم فراموش می کنند صدای تلویزیون سونی خود را بالا ببرند یا حتی گاهی اوقات آن را خاموش می گذارند. اولین و مهمترین کاری که باید هنگام بروز مشکل صدای تلویزیون سونی انجام دهید این است که سطح صدا را بررسی کنید و مطمئن شوید که روشن و خاموش است.

ست تاپ باکس خود را بررسی کنید

اگر تلویزیون سونی شما به یک ستاپ باکس (همچنین به عنوان جعبه کابل شناخته می شود) متصل است، ممکن است لازم باشد صدای ستاپ باکس را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاموش یا کم نشده است. برای ست‌اپ باکس‌هایی که از طریق اتصال صوتی/تصویری (A/V) متصل می‌شوند، مطمئن شوید که کابل‌ها به درستی به ورودی ویدیوی مناسب تلویزیون سونی شما وصل شده‌اند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش ریست فکتوری تلویزیون

کابل های تلویزیون سونی غیر ایمن

کابل های تلویزیون سونی غیر ایمن نیز می توانند منجر به عدم پخش صدا از تلویزیون سونی شما شوند. ممکن است شخصی به طور تصادفی کابل دوشاخه را از دستگاه بلندگوی خارجی جدا کرده باشد و خروجی صدای تلویزیون سونی شما را محدود کند. در صورت آسیب دیدن هر یک از کابل های تلویزیون سونی می توانید یک کابل جدید تهیه کنید. بنابراین زمانی که تلویزیون سونی شما هیچ صدایی تولید نمی کند، باید بررسی کنید که کابل ها محکم هستند و هیچ یک از آنها بریده، جدا نشده، جدا شده یا شل نشده اند.

بیشتر بدانید: ۸ مرحله تعمیر تلویزیون بدون صدا

آسیب منبع سیگنال

این یکی دیگر از دلایل بالقوه مشکلات صدای تلویزیون سونی است. منبع سیگنال تلویزیون سونی باید قوی باشد و بیش از 20db باشد. همیشه می توانید با انتخاب Settings > Support > Self-diagnosis و سپس Signal Information این مشکل را برطرف کنید. انجام بررسی سیگنال در تلویزیون سونی؛ این ممکن است راه حلی برای مشکل صدای تلویزیون سونی شما باشد.

آسیب عناصر برد اصلی

اگر هر یک از عناصر برد اصلی با مشکلی مواجه شود، احتمالاً بر توانایی تلویزیون سونی برای تولید صدا تأثیر می گذارد. مین برد که ممکن است از آن به عنوان مادربرد نیز یاد شود، کم و بیش شبیه ستون فقرات تلویزیون سونی است. اگرچه تشخیص فوری مشکل مین برد بسیار دشوار است، اما اگر تأیید شود و علت آن کشف شود، توصیه می شود عناصر مورد نیاز را خریداری کنید، با این حال، این نوع تعمیرات معمولاً فراتر از محدوده کاری یک فرد معمولی است. مهارت دارد و نیاز به کمک حرفه ای دارد. این مطمئناً به بازیابی صدای تلویزیون سونی کمک می کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون

نسخه نرم افزار تلویزیون سونی

این یکی دیگر از دلایل احتمالی است که چرا تلویزیون سونی ممکن است صدایی تولید نکند. ممکن است نسخه نرم‌افزار یا درایور قدیمی باشد و این می‌تواند بر برخی یا همه کانال‌ها تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که نسخه نرم افزار تلویزیون سونی شما به روز است و اگر اینطور نیست، مطمئن شوید که در اسرع وقت آن را به روز کنید. می‌توانید نرم‌افزار تلویزیون سونی را در صورت اتصال به اینترنت به‌طور خودکار به‌روزرسانی کنید یا به‌صورت دستی آن را از طریق درایو فلش USB به‌روزرسانی کنید.

پخش آنالوگ را انجام دهید

اگر تلویزیون سونی شما دارای ویژگی پخش آنالوگ است، باید تنظیم پخش آنالوگ را در نظر بگیرید تا ببینید آیا نویز وجود دارد یا خیر. اگر اصلاً نویز وجود دارد و صداهایی از تلویزیون سونی شنیده می شود، ممکن است لازم باشد دلایل دیگر مانند محتوای پخش یا وسایل متصل را از نظر صدا بررسی کنید. اگر صدایی نمی شنوید، به این معنی است که باید جلو بروید و تلویزیون سونی خود را برای مشکلات دیگر بررسی کنید.

تنظیمات MTS تلویزیون سونی خود را بررسی کنید

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، تنظیمات MTS دستگاه تلویزیون سونی شما است، به ویژه، چه آن را بر روی MAIN یا STEREO تنظیم کنید. اگر صدا بسیار کم به نظر می‌رسد یا تنها یک بلندگو صدا تولید می‌کند، به این معنی است که احتمالاً تلویزیون سونی روی STEREO تنظیم نشده است یا احتمالاً قادر به انتقال سیگنال‌های تولید شده از تنظیمات STEREO نیست. برای اصلاح مشکل صدا، ممکن است لازم باشد دستگاه منبع را جایگزین یا تنظیم کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری XBR X950H

تمام کابل های اتصال تلویزیون سونی را به طور موقت جدا کرده و تلویزیون سونی را مجددا راه اندازی کنید

گاهی اوقات، قطع موقت کابل های متصل ممکن است به حل مشکل تلویزیون سونی شما کمک کند. این تنظیم مجدد موقت برای پاک کردن حافظه کوتاه مدت تلویزیون سونی کار می کند و همچنین به حل برخی از مشکلات دیگر کمک می کند.

مشکل انتخاب ورودی

همچنین مطمئن شوید که هدست سیمی یا بی سیم به تلویزیون سونی وصل نیست و انتخاب ورودی صحیح است. برای مثال، اگر Aux انتخاب شده باشد، ممکن است تلویزیون سونی را از تولید صدا منع کند.

تلویزیون سونی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

اگرچه تمام تنظیمات شخصی شما حذف خواهد شد، اما اگر تلویزیون سونی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید، عملاً تضمین می شود که صدا بازیابی می شود. می توانید این کار را با نگه داشتن دکمه منو برای حدود 10 ثانیه انجام دهید. برای تکمیل بازیابی تنظیمات کارخانه، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. اگر می خواهید مشکل صدای تلویزیون سونی خود را حل کنید، این به طور ایده آل باید آخرین راه حل باشد.

مقالات پیشنهادی: دلایل صدا نداشتن تلویزیون سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید …

ادامه مطلب
اضافه کردن و مدیریت برنامه در تلویزیون

نحوه اضافه کردن و مدیریت برنامه در تلویزیون سونی

اضافه کردن و مدیریت برنامه در تلویزیون چگونه انجام می‌شود؟ تلویزیون سونی‌های هوشمند دستگاه‌های متصل به اینترنت هستند که به شما امکان می‌دهند بدون اتصال …

ادامه مطلب