نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پاور تلویزیون سونی

پاور تلویزیون سونی

پاور تلویزیون سونی ابتدا در مورد نحوه عملکرد و وظیفه پاور Power در تلویزیون توضیح مختصری می دهیم.

پاور (با عنوان منبع تغذیه نیز از آن یاد می شود) یکی از مهمترین قطعات تلویزیون است به گونه ای که خرابی و آسیب به این قطعه، بر قطعات دیگر تلویزیون و نحوه عملکرد تلویزیون اثر می گذارد. به طور کلی پاور در همه ی تلویزیون ها وظیفه ی تأمین انرژی را برعهده دارد. این قطعه ابتدا جریان برق را دریافت می کند و سپس این انرژی دریافتی (از طریق باتری یا برق شهری) را به انرژی مورد نیاز تلویزیون تبدیل می کند. به بیان ساده تر تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژمستقیم وظیفه پاور است زیرا تلویزیون برای به دست آوردن انرژی نیاز به ولتاژ مستقیم دارد.

طراحی پاور انواع گوناگونی دارد یکی از این نوع ها پاور های کلیدی است.

در پاور ها (منبع تغذیه) کلیدی، ترانزیستور کمک دهنده است به طوری که جریانی که از ترانس عبور می کند هزاران بار در ثانیه قطع و وصل شده (این عمل با استفاده از یک نوسان ساز مربعی انجام می شود) تا بتواند ولتاژ متناوب فرکانس بالا را تولید کند.

برای تعمیر این قطعه به دلیل اهمیت و ظرافت آن وجود متخصصی مجرب و زبده بسیار مهم است. در صورت نادیده گرفتن تعمیر این قطعه و خطایی در مراحل تعمیری آن توسط یک تعمیر کار بی تجربه در بعضی حالات ممکن است پاور بسوزد و سوختن این قطعه هزینه های زیادی به همراه دارد.

در ادامه نکاتی در رابطه با پاور تلویزیون سونی و مشکلات آن را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات زیرنویس تلویزیون

مشکلات رایج در خرابی پاور تلویزیون سونی

طبق گفته های قبل پاور قطعه ای مهم، حساس و پر اهمیت در تلویزیون‌ است که عوامل مختلفی می تواند در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.

بد نیست بدانید که اگر در پاور تلویزیون شما خرابی به وجود آید، علائم خود را دیر بروز می دهد به بیان ساده تر ممکن است تلویزیون سونی شما چند سال دچار اختلال شده باشد اما هیچگونه علائمی را از خود نشان ندهد.

اگر پاور مورد استفاده در تلویزیون سونی شما از نوع STR باشد یکی از مهمترین مشکلات و رایج ترین آن ها خرابی در ترانزیستور های آن است و تعمیر این قطعه ممکن است سخت باشد.

اگر چراغ ال ای دی تلویزیون سونی شما چشمک زد و یا اصلاً روشن نشد ممکن است منشأ آن خرابی در پاور باشد. (بهتر است بدانید که چشمک زدن و یا روشن نشدن تلویزیون سونی می تواند یکی از علائم اشکال در مین برد نیز باشد که بعد از بررسی های انجام شده توسط متخصصین علت این موضوع  یافت شده و تعمیر هر دو (چه پاور چه مین برد) امکان پذیر است)

بیشتر بدانید: نمایندگی تعمیرات سونی

یکی دیگر از علائم خرابی پاور در تلویزیون سونی این است که ممکن است تلویزیون شما بعد از مدتی با تأخیر روشن شود که در صورت بروز این مشکل متخصصان اولین قطعه ای را که مورد بررسی قرار می دهند، پاور تلویزیون و همچنین تعمیر را نیز می توان در محل انجام داد.

همچنین در اثر آسیب و خرابی در پاور ممکن است تلویزیون سونی شما خاموش شده و دیگر روشن نشود که در صورت وقوع چنین شرایطی اگر تعمیر راه حل موضوع نبود اقدام به تعویض پاور می نمایند و یا ممکن است تلویزیون بعد از گذشت چند ساعت خود به خود خاموش شود که در صورت مشاهده چنین وضعیتی سریعاً اقدام به تعمیر تلویزیون خود نمایید و تعمیر این مشکل نیز در محل امکان پذیر است.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد دکمه در ریموت کنترل تلویزیون

همچنین نکته قابل اهمیت این است که موارد گفته شده را به هیچ عنوان نادیده نگیرید و سریعاً اقدام به حل این مشکل نمایید تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کنید.

روش هایی برای تعمیر تلویزیون سونی

با پیشرفت علم و پیشرفت در ساخت تلویزیون ها دیگر روش های قدیمی برای رفع مکشلات به وجود آمده در تلویزیون ها به کار نمی رود. در مواردی نیزممکن است استفاده از روش های قدیمی تعمیر مشکلات دیگری را به همراه داشته باشد.

بعد از بررسی های انجام شده توسط متخصصین و فهمیدن این موضوع  که ترانزیستور تلویزیون مورد آسیب قرار گرفته، باید این قطعه را تعویض کنید.

پاور STR که در برخی از مدل ها دیده می شود ممکن است بسیار کمیاب باشد و مشکل این است  که باید برد پاور را به طور کامل تعویض نماید.

این یک مورد استثناست و در موارد دیگر به راحتی و اسانی با وجود تعمیرکاری ماهر تعمیر انجام شده و تلویزیون به حالت عادی و طبیعی خود باز می گردد.

این نکته را باید دانست که برای تعمیر پاور تلویزیون سونی از ابزار و تجهیزات پیشرفته استفاده می کنند و روش های قدیمی قادر به حل این مشکل نیست و همچنین دقت داشته باشید که در صورت  نیاز به تعویض پاور، حتماٌ از قطعه اورجینال استفاده شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب