نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پرش تصویر در تلویزیون

مشکل پرش تصویر در تلویزیون سونی

یکی از مشکلاتی که در تلویزیون ممکن است به وجود آید پرش در تصویر تلویزیون است.

این پرش در تصویر یا به بیانی ساده تر لرزش در تصویر ممکن است به صورت پرش و لرزش به سمت بالا و یا پایین باشد.

پرش و لرزش در انواع مختلف مدل ها و برند های تلویزیون دیده می شود اما نکته اساسی این است که اگر این پرش یکبار اتفاق افتاد نیاز به نگرانی نبوده اما اگر این اتفاق به دفعات مکرر رخ داد و یا تصویر به صورت مکرر شروع به سوسو زدن کرد این مشکل را نباید نادید گرفت و حتما باید دستگاه توسط کارشناس مورد بررسی قرار گیرد.

نکته ی جالبی که بهتر است بدانید این است که اگر پرش تصویر به سمت بالا باشد حاکی از کم شدن فرکانس عمودی ست، و اگر پرش تصویر به سمت پایین باشد این مسئله نشان دهنده ی زیاد شدن فرکانس عمودی تلویزیون است.

این مشکل ممکن است در تلویزیون های پیشرفته دیده نشود به دلیل اینکه پالس عمودی و افقی از پالس کلاک پردازشگر تهیه می شود، مشکل ذکر شده در این تلویزیون ها به ندرت دیده می شود اما در هر صورت اگر شما در تلویزیون سونی خود شاهد بروز چنین مشکلی بودید پس حتماً برای رفع این مشکل اقدام نمایید.

برای رفع مشکل پرش در تصویر نیز نیاز به تجهیزات پیشرفته سخت افزاری و یا نرم افزاری دارید تا مشکل دستگاه را به درستی رفع کنند. در ادامه سعی داریم به بررسی علل به وجود آمدن این مشکل در تلویزیون بپردازیم.

این مطلب را از دست ندهید   عدم اتصال بلوتوث به تلویزیون
مشکل پرش تصویر در تلویزیون سونی
مشکل پرش تصویر در تلویزیون سونی

عواملی که بر پرش در تصویر تلویزیون اثر گذار هستند

 در ایجاد پرش تصویر عوامل مختلفی دخیل هستند. معیاری برای سنجش پرش در تصویر وجود دارد که به آن Image flincker می گویند. Image flincker به این صورت است که بعد از قرار دادن الگو های تصویری، با انجام محاسباتی کم و زیاد شدن نور تصویر را تست می کنند. در Image flincker نوار هایی عمودی دیده می شود که اگر این نوار ها مطابق با استاندارد پیش نرود، پرش د ر تلویزیون رخ داده است.

دلایل دیگری د رایجاد پرش در تلویزیون دخیل هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • ضعیف شدن پنل تلویزیون سونی

پنل یا صفحه نمایشگر تلویزیون یکی از مهمترین و با ارزش ترین قطعات تلویزیون است (به طور یکه نیمی از ارزش تلویزیون را به خود اختصاص داده است) و یکی از دلایل پرش در تلویزیون، ممکن است اختلال در پنل تلویزیون باشد. اگر در پنل اختلالی به وجود آید ممکن است تلویزیون تصویر نداشته باشد و یا با قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون اختلالی به وجود آید.

یکی از دلایل پرش در تصویر تلویزیون، ممکن است اختلال در پنل تلویزیون باشد. نکته مهم این است که اگر برای رفع مشکل پرش تلویزیون نیاز به تعویض پنل باشد می تواند هزینه های زیادی را به وجود بیاورد.

  • ایجاد خرابی در مین برد تلویزیون سونی

مین برد قطعه مهمی در تلویزیون است که مانند پل عمل می کندو ارتباط بین تمامی اجزا را میسر می سازد.

قطعه مین برد به تنهایی از قطعات مختلفی به وجود آمده است که اگر در قطعه ای از قطعات مین برد اختلالی به وجود آید به دلیل ارتباط مستقیم آن به صفحه نمایشگر، می تواند در ایجاد تصویر اختلال ایجاد کند. برای تعمیر این مشکل ممکن است قطعات معیوب مین برد تعویض و یا در صورت نیمه سوز بودن و یا سوختن کامل مین برد نیاز به تعویض کامل این قطعه باشد.

  • ایجاد خرابی در پاور تلویزیون سونی

پاور یا منبع تغذیه به دلیل اینکه با همه اجزا درگیر است و انرژی الکتریکی را برای تلویزیون تأمین و ایجاد می کند می تواند یکی از دلایل به وجود آمدن پرش در تصویر باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نقش برد اینورتر در تلویزیون

به این نکته نیز توجه داشته باشید که یکی از علائم خرابی پاور یا منبع تغذیه می تواند پرش در تصویر باشد که بازهم برای بررسی و عیب یابی این موضوع برای تعمیر و تعویض، نیاز به یک متخصص فنی و حرفه ای را دارید.

  • ایجاد خرابی در لامپ های تصویر تلویزیون سونی

روشنایی لازم برای ایجاد تصویر تلویزیون توسط لامپ تلویزیون صورت می گیرد.

یکی از دلایل خرابی این لامپ استفاه بیش از حد از تلویزیون است که باعث فرسایش این قطعه می شود.

به طور کلی اگر تلویزیون به صورت مداوم روشن باشد باعث می شود تا تلویزیون گرم شود. این گرم شدن روی قطعات اثر می گذارد. اگر این گرما به دفعات تکرار شود ممکن است قطعات آسیب جدی ببینند. یکی از قطعه های که سهم بیشتری در این آسیب دارد لامپ تلویزیون است که در پی آن ممکن است تصویر محو شده و یا پرش و لرزش داشته باشد.

سخن آخر

به دلیل اینکه منشأ پرش و لرزش تصویر می تواند مختلف و گوناگون باشد، وجود کارشناس و متخصص برای عیب یابی و رفع مشکل پرش تصویر بسیار مهم است.

در صورت نادید گرفتن این موضوع و قرار دادن تلویزیون سونی خود به دست یک تعمیرکار نابلد ممکن است خسارات دیگری را برای دستگاه خود ایجاد کنید که نتیجه ی آن به وجود آوردن هزینه های اضافه برای صاحب تلویزیون سونی می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب