نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم سیگنال تلویزیون

سیگنال نداشتن تلویزیون سونی

عدم سیگنال تلویزیون این مشکل در برخی موارد خود به خود برطرف می شود اما گاهی هم مساله تداوم دارد و مشکلاتی را در دریافت سیگنال ها و نمایش تصاویر ایجاد می کند. اما به نظر شما علت این مساله چیست؟ چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟ چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟ در ادامه به تشریح تمامی این موارد خواهیم پرداخت. برای آشنایی با دلایل سیگنال نداشتن تلویزیون سونی و روش های برطرف کردن این مشکل، به ادامه مطلب توجه کنید.

دلایل سیگنال نداشتن تلویزیون سونی

به طور کلی سیگنال نداشتن تلویزیون فارغ از برند آن، دلایل متعددی دارد. اگر تلویزیون مورد نظر شما مجهز به گیرنده داخلی و از نوع دیجیتال است، احتمال خرابی یا از کار افتادن قطعه‌ای به نام تیونر وجود دارد. این قطعه مسئول دریافت و پردازش سیگنال ها و تبدیل آنها به تصویر است و اگر معیوب باشد، تلویزیون در دریافت سیگنال‌ها درست عمل نخواهد کرد. دیگر دلیل سیگنال نداشتن تلویزیون سونی یا هر برند دیگری، ارتفاع نامناسب آنتن یا خوب نبودن محل نصب آن است.

کیفیت پایین آنتن هم می تواند در این مساله دخیل باشد و مانع از دریافت و نمایش درست سیگنالها شود. همچنین اگر آمپلی فایر تلویزیون سونی شما درست کار نکند، قادر نخواهد بود سیگنال ها را به تصویر تبدیل کرده و آنها را نمایش دهد. گاهی هم تلویزیون سالم است و ایراد از فرستنده سیگنال هاست که در این صورت کاری از دست شما بر نمی آید. باید متنظر باشید تا مشکل فرستنده اصلی برطرف شود.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری X800E

علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون سونی

سیگنال نداشتن تلویزیون سونی گاهی باعث قطع و وصل شدن تصویر می شود. البته در مقاله مربوط به قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون سونی هم عنوان شد که منشأ این مشکل در بیشتر موارد، خرابی قطعاتی همچون بک لایت، مین برد و برد پاور است. با این حال ممکن است تصویر تلویزیون به دلیل مختل شدن سیگنال ها قطع و وصل شود. اگر مطمئن شدید که این قطعات سالم هستند، گیرنده تلویزیون و تیونر را بررسی کنید. همچنین بد نیست آنتن و اتصالات مربوط به آن را نیز چک کنید تا متوجه شوید که ایراد از کدام بخش است. معمولا پس از رفع مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون sony، مشکل قطع و وصل شدن تصویر هم برطرف می شود.

چگونه مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون را برطرف کنیم؟

اگر قطعات تلویزیون آسیب ندیده باشند، بهترین کار برای رفع مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون سونی ارتقاء آنتن دهی است. اقدامات زیر به تقویت سیگنال های تلویزیون شما کمک خواهند کرد.

تنظیم ارتفاع آنتن

ارتفا آنتن تلویزیون تاثیر بسزایی بر نحوه سیگنال دهی دستگاه دارد. اگر آنتن در ارتفاع مناسبی قرار داشته باشد، سیگنال ها به بهترین شکل دریافت شده و به نمایش در خواهند آمد. بهتر است آنتن تلویزیون‌تان را در نزدیکی پنجره یا روی پشت بام نصب کنید.

انتخاب بهترین آنتن

کیفیت آنتن هم در نحوه سیگنال دهی تلویزیون تاثیر گذار است. وقتی شما از یک آنتن با کیفیت و مرغوب استفاده کنید، کمتر شاهد سیگنال نداشتن تلویزیون Sony خود خواهید بود. پیش از خرید آنتن، از کیفیت کاری مطلوب آن اطمینان حاصل کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

این مطلب را از دست ندهید   سیاه شدن صفحه تلویزیون

پیدا کردن ایستگاه ها

پیدا کردن ایستگاه ها، یکی از ترفندهایی است که ضمن تقویت سیگنال تلویزیون، مشکل عدم دریافت سیگنال را نیز برطرف می کند. البته این ترفند ویژه آنتن های جهت دار است. برخی از آنتن ها در جهات خاصی آنتن دهی بهتری دارند. چنین آنتن هایی باید حتما به سمت برج های آنتن دهی بچرخند تا به خوبی کار کرده و سیگنال ها را دریافت کنند.

دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون

اقدام دیگری که به رفع مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون سونی یا هر برند دیگری کمک می‌کند، استفاده دستگاه های تقویت کننده آنتن تلویزیون است. سیگنال های دریافتی از طریق آنتن به آمپلی فایر منتقل می شوند تا تقویت شوند. این روند موجب افزایش قدرت سیگنال در ایستگاه های دورتر خواهد شد. تنها نکته ای که وجود دارد این است که گاهی این دستگاه ها نویز هم دریافت می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب