نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون سونی 40R452A

تعمیر تلویزیون سونی 40R452A

تعمیر تلویزیون سونی 40R452A با هدف رفع ایرادهای عملکردی این محصول، در نمایندگی سونی انجام می شود. پس از برقراری تماس با این نمایندگی و شرح مشکل موجود، تیم تعمیرات تلویزیون به منزل شما آمده و دستگاه را به بهترین شکل ترمیم می نمایند. اگر جزء کاربران این تلویزیون هستید، ادامه مطلب به شما کمک خواهد کرد که مشکلات آن را شناخته و در زمان مناسب، اقدام به تعمیر تلویزیون تان نمایید. برای آشنایی با روش ها و مراحل تعمیر تلویزیون سونی 40R452A همراه ما باشید.

مشخصات تلویزیون سونی 40R452A

تلویزیون 40R452A سونی یک محصول 40 اینچی است که از وضوح فول اچ دی در نمایشگر بهره می برد. این تلویزیون به قابلیت Live Colour مجهز شده و کیفیت نمایش بسیار مطلوبی دارد. کاهش دهنده نویز دیجیتال، کاهش دهنده نویز  MPEG و تقویت کننده کنتراست پیشرفته (ACE)، از جمله دیگر قابلیت های این محصول به شمار می روند. زاویه دید 178 درجه به شما کمک می کند که از هر نقطه منزل، تصویر مطلوبی را مشاهده کنید.

وجود حالت های مختلف صدایی در این محصول، باعث شده که کاربر در هنگام تماشای فیلم و یا اجرای بازی ها، شرایط بسیار مطلوبی را تجربه نماید. شما در این تلویزیون شاهد وجود 2 ورودی  HDMI و یک USB هستید که ارتباط بین دستگاه و سایر دیوایس ها را امکان پذیر می سازد. در مجموع می توان گفت که تلویزیون سونی 40R452A ، یک محصول مناسب با امکانات مطلوب برای استفاده در منازل به شمار می رود.

مشکلات تلویزیون سونی

محل قرار گیری تلویزیون به گونه ای است که خواهی نخواهی در معرض گرد و خاک قرار دارد. از طرفی، تمیز کردن این دستگاه به صورت غیر اصولی و یا ضربه خوردن آن نیز زمینه را برای خرابی تلویزیون فراهم می سازد. عواملی مثل استفاده بیش از حد و نوسانات برق هم منجر به بروز ایراداتی در عملکرد این دستگاه می گردند. بنابراین باید گفت که مشکلات تلویزیون سونی 40R452A ، اصلا محدود به چند مورد خاص نیستند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تصویر سازی تلویزیون LCD

تار شدن تصویر، چشمک زدن چراغ جلو تلویزیون، نمایش خطوط عمودی در بخشی از تصویر، پیکسل سوختگی، برفکی شدن همه یا بخشی از تصویر، کاهش نور یا کیفیت تصویر، به هم ریختگی رنگ ها، مات شدن تصویر، قطع و وصل شدن صدا یا تصویر، عدم نمایش تصویر علی رغم وجود صدا، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، روشن نشدن دستگاه و …، از جمله ایراداتی هستند که کاربران تلویزیون با آنها مواجه می شوند. تعمیر تلویزیون سونی 40R452A در هریک از این موارد، مستلزم برخورداری از تجربه و مهارت بالایی است که از عهده کاربران عادی خارج است. توصیه می کنیم برای ترمیم بی نقص این دستگاه و جلوگیری از تشدید ایرادات آن، حتما تعمیرات آن را در یک مرکز معتبر انجام دهید.

تلویزیون سونی 40R452A به طور مداوم خاموش و روشن می شود

مساله خاموش و روشن شدن تلویزیون مربوط به برد اصلی است و معمولا با تعویض مین برد برطرف می شود. البته تلاش تیم تعمیر تلویزیون سونی 40R452A، ترمیم این قطعه و اجزاء آن است. اما در بیشتر موارد برد سوخته و تنها راه حل، تعویض آن می باشد.

قطع شدن صدای تلویزیون

قطع شدن صدای تلویزیون، بدون در نظر گرفتن مدل، مربوط به مین برد است. البته گاهی هم ایراد از بلندگو بوده و نیاز به ترمیم این بخش است اما به ندرت چنین وضعیتی پیش می آید. با تعویض مین و یا تعمیر آن در صورت امکان، مشکل برطرف شده و صدای تلویزیون به حالت عادی باز می گردد.

خط عمودي روي تصوير

در 90 در صد موارد، وجود خط عمودي روي تصوير تلویزیون SONY 40R452A ناشی از خرابي پنل دستگاه است. این را هم باید بدانید که معمولا آسیب دیدگی های پنل قابل ترمیم نیستند و باید این قطعه را تعویض کرد.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی های رایج تلویزیون

تلویزیون 40R452A صدا دارد ولی تصویر ندارد

اگر تلویزیون صدا دارد اما تصویر آن پخش نمی شود، یا برد پاور آن آسیب دیده و یا بک لایت ایراد دارد. در هر صورت برای تعمیر تلویزیون سونی 40R452A در این شرایط باید بک لایت یا برد پاور توسط تکنسین های مجرب بررسی شده و تعمیر یا تعویض شوند.

تعویض پنل

پنل به عنوان گران ترین و حساس ترین قطعه در انواع مدل های تلویزیون شناخته می شود. این قطعه از بخش هایی همچون بک لایت تشکیل شده که خرابی آنها، تاثیرات جبران ناپذیری بر عملکرد پنل می گذارد. به گفته کارشناسان تعمیر تلویزیون، تعمیر پنل در اغلب موارد امکان پذیر نیست.

بیشتر آسیب دیدگی های این قطعه از قبیل خرابی بک لایت، خرابی لیکوئید، پیکسل سوختگی و آبخوردگی، قابل ترمیم نیستند و تنها با تعویض پنل می توان فرایند کاری دستگاه را به حالت عادی باز گرداند. قیمت بالای پنل و ظرافت های ساختاری آن موجب شده که تعویض پنل تلویزیون سونی 40R452A نیز توسط بسیاری از تعمیرکاران انجام نشود. بیشتر تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی معتقدند که در صورت خرابی پنل، خرید یک تلویزیون جدید بسیار به صرفه تر از تعمیر یا تعویض این قطعه خواهد بود.

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

یکی از قطعات مهمی که باید در تعمیرات تلویزیون سونی 40R452A بررسی شود، بک لایت است. این قطعه منشأ بسیاری از ایرادهای تصویر است و تداوم خرابی آن ممکن است به پنل هم آسیب برساند. بک لایت نور را توسط چند لامپ فلورسنت به پنل می رساند و روند کاری آن در صورت خرابی این لامپ ها مختل می شود. تصویر نداشتن پنل یا تیرگی تصویر در بیشتر موارد ناشی از خرابی بک لایت یا سوختن لامپ های آن است.

این مطلب را از دست ندهید   عدم سیگنال تلویزیون

برای تعمیر بک لایت تلویزیون سونی 40R452A و به طور کلی دسترسی به این قطعه، نیاز به باز کردن پنل است و اگر کوچک ترین اشتباهی در این مرحله اتفاق بیفتد، ممکن است پنل نیز آسیب دیده و تلویزیون عملا غیر قابل استفاده شود. به همین دلیل هم کارشناسان تعمیر تلویزیون sony از ابزار و دستگاه های بسیار پیشرفته برای ترمیم یا تعویض بک لایت استفاده می کنند تا خود بک لایت و پنل آسیبی نبینند.

آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب