نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم دریافت شبکه های HD در تلویزیون سونی

عدم دریافت شبکه های HD در تلویزیون . امکان دسترسی به شبکه های HD چند سال از که در صدا و سیمای ایران به وجود آمده است. دریافت تصاویر وصدای HD در 21 شبکه قابل اجرا است. به راحتی می توانید از این ویژگی استفاده کرده و تصاویر با کیفیت بالا را دریافت نمایید. اما ممکن است شما نیز از آن دسته کاربرانی باشید که مشکل عدم دریافت شبکه HD را دارید. این مشکل به راحتی قابل حل است. در این مقاله به بررسی و رفع مشکل عدم دریافت شبکه HD خواهیم پرداخت.

عدم دریافت شبکه های HD در تلویزیون

بررسی علت های عدم دریافت شبکه های HD در تلویزیون

اصولا علت های بروز این مشکل می تواند بسیار گوناگون باشد. اما در وهله ی نخست ممکن است شبکه (های) HD دچار نقص و مشکل شده باشد و نتیجه ی آن عدم دریافت تصاویر HD می باشد. در حالت بعد ممکن است گیرنده های دیجیتال شما نیز از این شبکه های HD پشتیبانی نکند.

در صورت عدم پشتیبانی تلویزیون سونی شما از تصاویر HD نمی توان صدا و تصویر را دریافت کرد. اما همین حالت نیز به صورت نداشتن تصویر نیز قابل مشاهده است.

از دیگر دلایل عدم دریافت شبکه HD نیز می توان عدم استفاده از آنتن باشد. یکی از فاکتورهای مهم در دریافت تصاویر ارتفاع مناسب انتن می باشد. همچنین ممکن است در هنگام دریافت تصاویر نیز با اختلال مواجه شوید.

تلویزیون سونی و دریافت شبکه های HD

نکته ی مهم برای دریافت شبکه های HD داشتن قابلیت های HEVC، MPEG4 و DVBS2 می باشد. در صورتی که دستگاه شما از قابلیت های گفته شده پشتیبانی نکند دریافت شبکه (های) HD میسر نخواهد بود. راه حل ساده تر این است که اگر دستگاه شما مدل های قبل از سال 2017 می باشد این قابلیت در ان ها قرار نگرفته است.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با تلویزیون هوشمند سونی براویا 55X9000H

به همین دلیل تمامی دستگاه های مدل جدید این قابلیت را در خود جای داده اند. به همین دلیل در صورتی که دستگاه خود را در سال های اخیر خریداری کرده اید به راحتی می توانید این تصاویر HD را در تلویزیون سونی خود مشاهده نمایید.

راه حل های مهم برای رفع عدم دریافت شبکه های HD

در صورت داشتن قابلیت های HEVC، MPEG4 و DVBS2 در تلویزیون سونی خود به راحتی می توانید تصاویر HD را مشاهده نمایید. در صورتی که این قابلیت ها در تلویزیون سونی شما قرار ندارد، تنها راه حل مناسب برای شما تعویض ستاپ باکس شما می باشد. بعد از تعویض ستاپ باکس حال می توانید تصاویر را دریافت نمایید.

برای دریافت شبکه های HD باید شبکه ها را بروزرسانی نمایید. برای این کار ابتدا باید کانال یابی را اغاز نمایید. در صورتی که بعد از کانال یابی هنوز هم شبکه (های) HD قابل دریافت نبود باید دستکاه را بروزرسانی نمایید. در صورت داشتن تلویزیون سونی هوشمند باید سیستم عامل آن را بروزرسانی کرده و درصورت داشتن ستاپ باکش باید بروزرسانی دستگاه را انجام دهید.

از دیگر مشکلاتی که در تلویزیون سونی وجود دارد این است که ممکن است فقط یک شبکه را بصورت HD نشان ندهد به عنوان مثال ممکن است فقط شبکه 3 به صورت HD نمایش داده نشود. در صورت بروز این مشکل تلویزیون سونی یا دستگاه ستاپ باکس شما مشکلی ندارد و مشکل مربوط به سیگنال های صدا و سیما می باشد.

به زبان ساده تر در منطقه و شهر شما امکان دریافت تصاویر HD وجود ندارد به همین دلیل نمی توان کانال ها را دریافت کرد. برای رفع این مشکل راه حلی وجود ندارد و شما نمی توانید این مشکل را در دستگاه خود برطرف نمایید. تنها راه حل برای حل این مشکل این است که مرکز فرستنده سیگنال های مناسب را ارسال نماید و دستگاه شما نیز ان را دریافت نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   رایج‌ترین ارورهای دوربین سونی

بعد از ارسال و رفع مشکل از طرف صدا و سیما مشکل عدم دریافت شبکه (های) HD در تلویزیون سونی شما برطرف می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب