نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون سونی 32R400A

تعمیر تلویزیون سونی 32R400A

یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه یا تماس کاربران عزیز به واحد تعمیرات تلویزیون سونی ، تعمیر تلویزیون سونی 32R400A است. این دستگاه یکی از led های مشهور و شناخته شده برند مذکور است و با توجه به ویژگی های کاربردی که دارد، بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند. مشکلات این محصول با سایر انواع تلویزیون مشترک است و تفاوت چندانی با سایر مدل ها ندارد. همین مساله نیز موجب شده که تعمیر محصول مورد بحث، نیازمند مهارت بالایی باشد. تعمیر کار باید در باز کردن دستگاه و تعمیر و تعویض قطعات آن دقت بالایی به خرج دهد تا آسیب دیدگی ها بیشتر نشده و دستگاه به شکل درست و اصولی ترمیم گردد.

مشخصات تلویزیون سونی 32R400A

ال ای دی 32R400A سونی، محصولی شناخته شده است که امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این تلویزیون، 32 اینچ است و در سال 2013 ساخته شده است. وجود 2 پورت HDMI، یک کابل USB و یه کابل PC در این تلویزیون، ارتباط آن با سایر دیوایس ها را بسیار راحت تر کرده است. همچنین تلویزیون R400A به پورت های خروجی  Audio و هدفون و نیز ورودی های component و composite نیز مجهز شده است. نسبت تصویر این تلویزیون، 16:9 است و کیفیت تصویر HD را به کاربران ارائه می دهد. دو بلندگو در این محصول تعبیه شده که جمعا، توان صدای 16 وات را ارائه می دهند. همچنین باید بدانید که دستگاه مورد بحث از گیرنده دیجیتال برخوردار است و این نکته در تعمیر تلویزیون سونی 32R400A مورد توجه قرار می گیرد.

چه زمانی برای تعمیر تلویزیون سونی 32R400A اقدام کنیم؟

اگر هریک از مشکلات زیر را در تلویزیون 32R400A سونی خود مشاهده کرده و شاهد تکرار و تداوم آنها بودید، در اولین فرصت برای تعمیر تلویزیون sony 32R400A اقدام کنید:

  • قطع و وصلی تصویر در حال کار
  • ایراد در منبع تغذیه تلویزیون سونی
  • دکمه های لمسی کار نمی کنند
  • رنگها تلویزیون بهم ریخته
  • پنل ال سی دی سونی شکسته است
  • خط عمودی و افقی در تصویر دیده می شود
  • تلویزیون سونی تصویر ندارد
  • تلویزیون سونی روشن نمی شود
  • صدای تلویزیون SONY قطع شده
  • تلویزیون ناگهان خاموش می شود
  • چراغ پاور چشمک می زند
این مطلب را از دست ندهید   آموزش نصب برنامه روی تلویزیون

مشکلات رایج تلویزیون سونی 32R400A

خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی

اگر تلویزیون 32R400A سونی شما مدام خاموش و روشن می شود، یعنی برد اصلی دچار نقص جدی شده است. همچنین خاموش و روشن شدن خودبخودی تلویزیون و ایجاد هاله سیاه روی تصویر تلویزیون، می تواند ناشی از مشکلات بک لایت باشد. برای تعمیر تلویزیون سونی 32R400A که خاموش و روشن می شود، باید مین برد یا بک لایت را بررسی و ترمیم کرد.

قطع شدن تصویر تلویزیون سونی

برخی از کاربران از این مساله شکایت دارند که تصویر تلویزیونشان مدام قطع می شود. قطع شدن تصویر تلویزیون معمولا نشان دهنده وجود ایراد در برد اصلی است. اگر تصویر تلویزیون چند ثانیه پس از روشن شدن این دستگاه قطع می شود، ممکن است بک لایت یا لامپ های ال ای دی داخل پنل معیوب شده باشند. برای تعمیر تلویزیون سونی 32R400A، قطعات ذکر شده ترمیم و در صورت نیاز، تعویض می شوند.

دیر روشن شدن تلویزیون SONY

آیا می دانید چرا تلویزیون دیر روشن می شود؟ ممکن معمولا در این شرایط مین برد ایراد دارد یا خازن های برد پاور از کار افتاده اند. در این صورت، برق به موقع به مدارها نمی رسد و تلویزیون با تاخیر روشن می شود. تعمیر و تعویض مین برد و تعویض خازن ها اقداماتی هستند که کارشناسان تعمیر تلویزیون سونی 32R400A هنگام دیر روشن شدن این دستگاه انجام می دهند تا مشکل را برطرف کنند.

مهم ترین موارد تعمیر تلویزیون سونی 32R400A

به طور کلی، تعمیرات تلویزیون موارد متعددی را شامل شده و طیف گسترده ای دارد. مهم ترین مواردی که در فرایند تعمیر تلویزیون R400A سونی مورد توجه قرار می گیرد، عبارتند از:

این مطلب را از دست ندهید   اتصال تلویزیون سونی به اینترنت

تعمیر پنل تلویزیون

یکی از قطعات مهم در فرایند تعمیر تلویزیون R400A سونی است که باید به دقت مورد بررسی و ترمیم قرار گیرد. بروز گونه مشکل یا ایراد در این قطعه، زمینه ساز بروز اختلالاتی جدی در عملکرد تلویزیون شده و کاربر را با نگرانی های روبرو می سازد. مواردی همچون: پیکسل سوختگی، خرابی بک لایت تلویزیون ، مشکلات و نواقص Liquid، آبخوردگی پنل و شکستن این قطعه را می توان به عنوان مشکلات قطعه مورد بحث در نظر گرفت.

توجه داشته باشید که منظور از آبخوردگی پنل، ریختن حجم زیادی آب روی تلویزیون نیست. آبخوردگی پنل به حالتی اشاره دارد که در اثر استفاده ی زیاد از مایعات پاک کننده برای تمیز کردن صفحه نمایش و به تبع آن، نشت رطوبت به فضای داخلی پنل به وجود می آید. نکته دیگر این که تعمیر پنل تلویزیون سونی 32R400A به دلیل ساختار حساس این قطعه امکان پذیر نیست و تعویض آن نیز بسیار هزینه بر می باشد. لذا توصیه می شود که در صورت آسیب دیدگی پنل تلویزیون، به فکر خرید یک تلویزیون جدید باشید.

تعمیر بک لایت

یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه تعمیر تلویزیون سونی 32R400A ، ترمیم بک لایت این دستگاه است. یکی از قطعات اصلی و مهم تلویزیون، بک لایت است که به ویژه در ال ای دی ها اهمیت بالایی دارد. این قطعه، با استفاده از لامپ های فلورسنت، نمایش تصویر را امکان پذیر می سازد. در واقع باید گفت که بک لایت تلویزیون به عنوان جزئی از پنل، تصویر را در قالب پیکسل های رنگی قابل دیدن می نماید. جالب است بدانید از آنجا که نور پنل سفید است، تصویر در آن قابل مشاهده نبوده و بک لایت، با تاباندن نور به این قطعه، کاری می کند که پیکسل هایی که روشن شده اند، قابل دیدن شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سریX850E 

نکته ی جالب تر این است که بک لایت در ال ای دی هایی همچون سونی 32R400A با استفاده از لامپ های led ، نور مورد نیاز را تامین می کند. عدم نمایش تصویر، تاریک شدن بخشی از تصویر، تاریک شدن صفحه بعد از روشن شدن تلویزیون و خاموش و روشن شدن نور نمایشگر، از جمله علائمی هستند که در تعمیر بک لایت تلویزیون سونی 32R400A در نمایندگی رسمی sony مورد توجه قرار می گیرند.

تعمیر تیونر تلویزیون

با توجه به این که تلویزیون مورد بحث دارای گیرنده دیجیتال داخلی است، تعمیر تیونر یکی از اقدامات و مراحل تعمیراتی آن به شمار می رود. تعمیر تلویزیون سونی 32R400A در این بخش، با توجه به این نکته انجام می شود که تیونر قطعه ای فوق العاده حساس و ظریف است و تعمیرات آن نیاز به مهارت فوق العاده بالایی دارد. قطع و وصل شدن های مداوم تصویر و نیز عدم دریافت سیگنال ها، از جمله اصلی ترین مشکلاتی هستند که در اثر خرابی یا از کار افتادن تیونر بروز پیدا می کنند.

اجزای مهم تیونر سه ترانزیستور MOSFET دوآل گیت، آی سی TDA5331، آی سی SDA3202،  فیلترهی جدا کننده سه باند و فیلتر میان گذر خروجی هستند که در صورتی خرابی، عملکرد این قطعه و به دنبال آن، فرایند کاری تلویزیون را دچار مشکل خواهند نمود. تعمیر تیونر تلویزیون سونی 32R400A به شکل درست و اصولی، منوط به برخورداری از مهارتی است که همکاران ما در نمایندگی تعمیرات سونی از آن برخوردار می باشند.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب