نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون LED و LCD

بررسی تلویزیون LED و LCD

تلویزیون LED و LCD تلویزیون جزوی از لوازم خانگی مهم است که به دلیل تنوع برند ها و همچنین تنوع در مدل ها، سری ها و بحث هزینه خرید تلویزیون همیشه برای خرید آن نیاز به تحقیقات دارید. LED و LED به طور عمده فقط در نور زمینه با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین لازم به ذکر است که LED و LCD با OLED نیز متفاوت و تفاوت آن در این موضوع است که تلویزیون OLED توسط دیود های نوری که جزوه فناوری جدیدیست ساخته شده است.

در ادامه ی به توضیح کامل فناوری های بکار رفته در تولید این دو مدل از تلویزیون خواهیم پرداخت.

بررسی تلویزیون LED و LCD
بررسی تلویزیون LED و LCD

بررسی تلویزیون LED

در رابطه با مصرف برق تلویزیون LED باید گفت که این تلویزیون LED کم مصرف تر و سردتر از سایرین است.

زمان پاسخ دهی (زمانی که لازم است تلویزیون روشن و خاموش شود) در تلویزیون LED بسیار زیاد است. زمان پاسخ دهی در واقع زمانی است که ولتاژ الکتریکی قطع و وصل می شود این زمان پاسخ دهی در تلویزیون LED درحد نانو ثانیه است؛ به زبان ساده تر در حد نانو ثانیه پس از اعمال جریان الکتریکی نور از صفحه نمایش ساطع می شود.

در تلویزیون LED علاوه بر لامپ LED لامپ تنگستن نیز وجود دارد اما سرعت پاسخ دهی آن مانند لامپ LED نیست. در لامپ تنگستن سرعت در حد میلی ثانیه بوده و به محض وصل شدن جریان الکتریکی تلویزیون LED شورع به کار نمی کند و نور از صفحه نمایشگر ساطع نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تنظیم screen mirroring

 تلویزیون LCD

ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که LCD مخفف شده ی کلمه ی Liquid Crystal Display می باشد طبق رجوع به معنی کلمه ی LCD به این نکته می رسیم که در صفحه نمایش تلویزیون LCD از کریستال های مایع (ماده ایست بین حالت جامد و مایع که دارای ویژگی های خاص است و آرایش خاصی ندارد) به کار رفته است. حساسیت کریستال مایع نسبت به دما باعث می شود تا با افزایش حرارت به مایع و بعد با اندکی سرما به حالت معمولی خود بازگردد.

به طور مختصر بهتر است بدانید که کریستال مایع دارای انواع مختلفی هستند؛ دسته ای از آن ها حساس به جریان الکتریسته بوده (مولکول ها در این دسته با استفاده از ولتاژی که اعمال می شود تغییر زاویه می دهند) و این خصوصیت باعث می شود تا زمانی که نور از کریستال عبور می کند، باعث ایجاد حالت هم جهت شدن قطب های آن ها (پلاریزاسیون) با مولکول های کریستال می شود. پس با توجه به مطلب گفته شده متوجه می شویم که مولکول های کریستال مایع هادی الکریسته بوده و قادرند تا نور و الکتریسته را از خود عبور دهند.

تاریخچه ساخت کریستال مایع در تلویزیون LCD

کریستال مایع اولین بار توسط یک گیاه شناس اتریشی در سال 1888 کشف شد؛ این کشف حین ذوب جامدی از مشتقات آلی بوده است. بعد از کشف کریستال مایع در سال 1968 در یک کارخانه ی آمریکایی LCD ساخته شد. همچنین بدانید که هنوز هم تکنولوژی ساخت تلویزیون LCD در حال پیشرفت و تکامل است و هنوز محققین و طراحان برای ساخت تلویزیون LCD در حال تحقیق و تفحص هستند.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی های رایج تلویزیون

تفاوت هایی در تلویزیون LCD و LED

تلویزیون LCD و LED با یکدیگر تفاوت هایی دارند مثل تفاوت در نور پس زمینه، زاویه دید و غیر اما اولین تفاوت آن ها طول عمر است.

  • تفاوت تلویزیون های LED و LCD در طول عمر

با توجه به اینکه قیمت لوازم خانگی به طور کلی بالاست پس باید در خرید آن بسیار دقت کنید. در کل شرکت ها طول عمر تلویزیون LED را به طور میانگین 100000 ساعت در نظر گرفته اند و با توجه به مسئله ی تولید تصویر و نور پس زمینه طول عمر تلویزیون های LED بیشتر از تلویزیون های LCD می باشد. این مسئله نیز به دلیل وجود لامپ های LED در تلویزیون LED بوده که باعث شد طول عمر مفید آن از تلویزیون LCD و حتی پلاسما نیز بیشتر بوده باشد.

  • تفاوت تلویزیون های LED و LCD در مصرف برق

از دیگر تفاوت های موجود بین تلویزیون LED و LCD مصرف برق است. در این موضوع نیز تلویزیون LED مصرف برق پایین تری نسبت به تلویزیون LCD دارد. همچنین مصرف برق در تلویزیون LED و LCD و پلاسما از کم مصرف به پر مصرف به صورت زیر است:

  • تلویزیون LED
  • تلویزیون های قدیمی LCD
  • تلویزیون پلاسما
  • تفاوت تلویزیون های LED و LCD در زاویه دید

از دیگر تفاوت های موجود بین تلویزیون LED و LCD تفاوت در زاویه دید آن هاست. در این مورد نیز تلویزیون LED دارای برتری نسبت به تلویزیون LCD بوده است. این مسئله به این دلیل است که به دلیل وجود لامپ های LED در تلویزیون های LED تصویر از همه جهات (بالا، پایین، چپ، راست) کاملاً واضح و خوب دیده می شود.

  • تفاوت تلویزیون های LED و LCD در نور پس زمینه

به طور کلی در تلویزیون های LCD قابلیت نمایش رنگ مشکی بسیار ضعیف بوده است و فقدان این قابلیت باعث افت در کیفیت تصاویر و فیلم ها در تلویزیون می شود که عمده دلیل آن استفاده از لامپ های فلورسنت (لامپ فلورسنت مانند لامپ های مهتابی و کم مصرف عمل می کند) که جهت روشن سازی صفحه نمایشگر تعبیه شده است.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری X900H

اما در تلویزیون LED  سونی این ضعف دیده نمی شود و دلیل آن استفاده از لامپ های کوچک LED در پشت صفحه نمایشگر می باشد که نتیجه ی آن وضوح در تصاویر و عمق رنگ هاست.

.

0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب