نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی تلویزیون سونی XR-65X90J 65

وقتی صحبت از سینمای خانگی می شود، هیچ چیز جایگزین سایز نمی شود. به هر حال، تمام هدف “سینمای خانگی” این است که، می دانید، سینما را به خانه بیاورید. و مهمترین بخش تجربه سینما چیست؟ البته صفحه نمایش عظیم آن. به همین دلیل است که اگر به دنبال افزودن مقیاس سینمایی جدی به اتاق نشیمن خود هستید، یک تلویزیون 65 اینچی (یا حتی بزرگتر!) چیزی است که باید به دنبال آن باشید. اما همه ما نمی توانیم هزینه های بزرگی انجام دهیم و فوق العاده باشیم. بودجه شما ممکن است به یک تلویزیون 65 اینچی برسد، اما شاید یک OLED 65 اینچی یا QLED پرچمدار نباشد. در این صورت، Sony XR-65X90J (یا XR-65X94J تقریباً یکسان) می تواند همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید، به دلیل ترکیبی سرسخت از ویژگی های فانتزی، عملکرد تصویر عالی و قیمت متوسط.

طرح تلویزیون سونی XR-65X90J 65

X90J و X94J یکسان به نظر می رسند، که تقریباً دقیقاً همانطور است که انتظار می رود یک تلویزیون LCD بزرگ و میان رده به نظر برسد. حاشیه مشکی خالص اطراف صفحه نمایش در بالا و کناره ها حدود 1 سانتی متر ضخامت دارد و در پایین تقریبا 2 سانتی متر است. اندازه گیری عمق 7.2 سانتی متر باعث می شود شاسی با استانداردهای مدرن کمی ضخیم شود، اما نه به طور قابل توجهی.

X90J دارای چیزی است که سونی آن را “پایه تیغه باریک” می نامد، در حالی که X94J دارای “پایه تیغه آلومینیومی” است. در دنیای واقعی، نصب پای X94J نسبت به X90J کمی ضعیف تر است و در باریک ترین دو گزینه موقعیت آنها، پاها 89 سانتیمتر از یکدیگر فاصله ندارند. از طرف دیگر، پاهای X90J را می توان به سادگی در شکاف های مختلف در لبه پایین مجموعه قرار داد و باریک ترین پیکربندی به تلویزیون ردپایی می دهد که عرض آن به راحتی 48 سانتی متر است.

این مطلب را از دست ندهید   12 مزیت استفاده از تلویزیون سونی

X90J/X94J با ریموت مشابه A80J OLED عرضه می شود. این دستگاه کاملاً قابل استفاده است، با چیدمانی مناسب و میانبرهای برجسته برای چهار سرویس محبوب پخش کننده، اما کمی دکمه های اسفنجی وجود دارد که از نسخه برتر و دارای نور پس زمینه که با پرچمدار A90J ارائه می شود دریافت نمی کنید.

امکانات اتصالی تلویزیون سونی XR-65X90J 65

از بین این HDMI ها، دو مورد استاندارد HDMI 2.0 هستند، اما دو درگاه HDMI 2.1 48 گیگابیت بر ثانیه هستند. متأسفانه، مانند سایر تلویزیون های HDMI 2.1 2021 سونی، هیچ پشتیبانی از VRR (نرخ تجدید متغیر) خارج از جعبه وجود ندارد. سونی وعده داده است که این تا قبل از پایان سال 2021 اضافه می شود، و به روز رسانی VRR اخیر به XH90 2020 (X900H در ایالات متحده) به ما ایمان می دهد که واقعاً اتفاق خواهد افتاد.

قابلیت Dolby Vision تلویزیون سونی XR-65X90J 65

4K با فرکانس 120 هرتز خارج از جعبه پشتیبانی می شود و مطابق انتظار کار می کند، که در هنگام آزمایش OLED های A80J و A90J اینطور نبود. شما نمی توانید همزمان با Dolby Vision 4K/120Hz را فعال کنید، اما اگر از LG OLED مانند C1 استفاده می کنید، همانطور که می توانید، اما به هر حال ممکن است بخواهید از بازی Dolby Vision به عنوان X90J به طور کلی اجتناب کنید. /X94J فاقد حالت بازی Dolby Vision است، بنابراین بازی های انجام شده در Dolby Vision از تأخیر ورودی زیادی رنج می برند. به طور خلاصه، این تلویزیون ایده آل برای یک گیمر سخت بازی Xbox Series X نیست، اما برای کاربر PS5 یک فویل خوب است – اگرچه تنظیم HGiG می تواند آن را حتی بیشتر کند.

همچنین لازم به ذکر است که طبق معمول تلویزیون های 2021 با دو سوکت HDMI 2.1، یکی از ورودی های HDMI 2.1 Sony X90J/X94J نیز خروجی eARC/ARC آن است، بنابراین اگر برای دریافت صدا نیاز به استفاده از eARC/ARC دارید در گیرنده AV یا نوار صوت، تنها یک ورودی با مشخصات بالا برای شما باقی می ماند. در حال حاضر، این فقط برای افراد کمی خوش شانس که هر دو کنسول نسل بعدی (و/یا رایانه مخصوص بازی مخصوص) را دارند، مسئله ای خواهد بود، اما اگر منابع HDMI 2.1 بیشتر و بیشتر شوند، می تواند مشکل ساز شود. رایج

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات متداول در تلویزیون

تصویر تلویزیون سونی XR-65X90J 65

با شروع فیلم Lost In Space در دالبی ویژن از Netflix، به سرعت مشخص می شود که این تلویزیون LCD میان رده و دارای نور پس زمینه مستقیم نمی تواند از نظر عمق سیاه با هم پایدارهای OLED خود مطابقت داشته باشد-اما ما هرگز چنین انتظاری نداشتیم. صحنه های بسیار تاریک به وضوح و به طور قابل پیش بینی فاقد عمق سیاه و سفید OLED (یا QLED بالا) هستند، زیرا مجموعه فقط به خاکستری بسیار تیره می رسد، اما نور پس زمینه سازگار است، بدون هیچگونه کدر یا لکه ای که در تلویزیون های بزرگ در این قیمت رایج است. دامنه. هنگامی که یک عنصر بسیار روشن نزدیک می شود، مقدار کمی نشت به نوارهای سیاه وارد می شود، اما اگر به دنبال آن نباشید، به سختی قابل توجه است.

در اینجا نیز تضاد کلی قابل توجهی وجود دارد. این مجموعه ممکن است کاملاً سیاه نباشد، اما بسیار روشن است و صحنه هایی که حاوی ترکیبی از تاریکی و روشن هستند عالی به نظر می رسند. مشعل های نصب شده بر روی کلاه ایمنی شخصیت ها در برابر تاریکی یک کشتی ناتوان درخشان و خالص می درخشند و LED های قرمز و نارنجی در کابین خلبان هنگام بازگرداندن قدرت به آرامی تکان دهنده و پر جنب و جوش هستند.

رنگها در کل عالی هستند این یک تحویل سینمایی گرم و غنی است که مطابق با اصول Dolby Vision است، اما سفیدها هنوز تمیز و دقیق هستند. رنگ پوست نیز فوق العاده است و سایه ظریفی دارد که در این انتهای بازار بسیار نادر است.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری X900E

صدا تلویزیون سونی XR-65X90J 65

X90J/X94J دارای سیستم صوتی 20W بسیار متوسط ​​است، اما می تواند واقعا بلند باشد. با این اوصاف، با حجم بسیار زیاد لمس می شود، با کمی تکان وارد می شود و سه تایی کمی سوراخ می شود. ما در مورد سطوح صدا صحبت می کنیم که بلندگوها به سادگی برای رسیدن به آن طراحی نشده اند، بنابراین تعجب آور است که این یک گزینه است. تعداد کمی از مردم نیاز به فراتر رفتن از حد نصف راه را احساس می کنند که بیش از حد بلند است.

عملکرد در سطوح عادی به طور معقولی پویا است، به طور موثری از طریق باز کردن فصل دوم Blade Runner 2049 ایجاد می شود و سپس با افزایش تدریجی حجم سوت سرکوبگر، شدت فزاینده آزمون پایه K را بازسازی می کند.

وزن بیس زیادی برای صحبت کردن وجود ندارد و سه تایی حتی در حجم های پایین کمی اصرار دارد، اما تعادل کلی صدا بسیار خوب است. همچنین تمیز و واضح است، و گفتگو هم خوب پیش بینی شده است و هم به لطف قرار دادن رانندگان در نیمه راه لبه های مجموعه، ذاتاً با عملکرد روی صفحه مرتبط است. صدا به گونه ای به نظر نمی رسد که مانند صفحه نمایش OLED سونی از صفحه نمایش می آید، اما تقریبی محکم است.

مقالات مرتبط:

آموزش تمیز کردن تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب