نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تمیز کردن تلویزیون

آموزش تمیز کردن تلویزیون سونی

آموزش تمیز کردن تلویزیون این دستگاه به دلیل ساختار حساسی که دارد باید به صورت ویژه و با در نظر گرفتن برخی نکات و بایدها و نبایدها تمیز شود. جمع شدن گرد و خاک و آلودگی روی نمایشگر یا بخش های پشتی تلویزیون می تواند منشأ مشکلات متعددی در عملکرد آن باشد. از طرفی تمیز کردن این دستگاه به روش اشتباه یا با استفاده از مواد مضر، آسیب دیدگی های تلویزیون را بیشتر می کند.

به عنوان مثال جالب است بدانید یکی از دلایل آبخوردگی پنل تلویزیون و خرابی این قطعه، استفاده نادرست از مواد و مایعات شوینده است. در این مقاله می خواهیم شما را با روش های درست تمیز کردن تلویزیون سونی آشنا کنیم. با استفاده از این روش ها می توانید انواع تلویزیون سونی خود را به شکل درست تمیز کرده و از خرابی آن جلوگیری کنید. گفتنی است نکات ذکر شده تنها محدود به تلویزیون های سونی نبوده و برای تولیدات سایر برندها نیز کاربرد دارند.

مراحل تمیز کردن تلویزیون سونی

برای تمیز کردن هریک از انواع تلویزیون شامل  lcd، led  ، پلاسما و سینمای خانگی سونی ، به شکل درست و اصولی، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

‌1- قبل از هر کار، باید نمایشگر را آماده کنید. برای این منظور تلویزیون را خاموش کرده و دوشاخه آن را از برق بکشید. همچنین باید زمان لازم برای خنک شدن دستگاه را در نظر بگیرید؛ به هیچ عنوان صفحه نمایش تلویزیون تان را وقتی حرارت دارد تمیز نکنید.

2- دومین مرحله تمیز کردن تلویزیون سونی ، گردگیری صفحه نمایش است. شما باید بدون لمس کردن نمایشگر، گرد و غبار روی آن را تمیز کنید. به عنوان مثال، برای این کار می توانید از هوای فشرده استفاده کنید. این اسپری ها به راحتی قابل تهیه و استفاده هستند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با فرمت صوتی و تصویری تلویزیون

3- پس از گردگیری نمایشگر، باید آن را با استفاده از یک دستمال میکروفیبر خشک و تمیز، پاک کنید. تحت هیچ شرایطی از دستمال کاغذی، حوله کاغذی آشپزخانه، دستمال ‌های چند منظوره و به ‌طور کلی هر چیزی به جز دستمال میکروفیبر برای این منظور استفاده نکنید.

توجه داشته باشید برای تمیز کردن تلویزیون سونی یا هر برند دیگری، دستمال مورد استفاده باید کاملا خشک و فاقد رطوبت باشد. همچنین برای این منظور نیاز به هیچ گونه اعمال فشار نیست؛ تلویزیون را به آرامی و بدون زور و فشار تمیز کنید.

4- در ادامه مراحل تمیز کردن تلویزیون ، دستمال میکروفیبر را با چند قطره آب مقطر مرطوب کنید و به آرامی آن را روی سطح نمایشگر بکشید. البته در بسیاری از موارد یک دستمال میکروفیبر به ‌تنهایی می ‌تواند لکه‌ ها را از روی صفحه‌ نمایش پاک کند. با این وجود، چنانچه لکه‌ها پاک نشد و نیازمند افزایش قدرت پاک‌ سازی این دستمال‌ ها بودید، می توانید از آب مقطر استفاده کنید.

تاکید روی مقط بودن آب به این دلیل است که آب شرب می تواند به پنل آسیب برساند. رطوبت دستمال هم باید به اندازه ای باشد که رطوبت آن قابل مشاهده باشد. یعنی به هیچ عنوان نباید آب از دستمال چکه کند؛ چون در این صورت ممکن است به داخل دستگاه نفوذ کرده و پنل و سایر قطعات را دچار نقص های جدی نماید.

5- برای این که قدرت تمیز کنندگی را هنگام تمیز کردن تلویزیون sony افزایش دهید، می توانید چند قطره سرکه سفید هم روی دستمال بریزید.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت تلویزیون هوشمند سونی

چگونه کنترل تلویزیون را تمیز کنیم؟

یکی از مراحل مهم تمیز کردن تلویزیون سونی یا هر برند دیگری، پاکسازی کنترل است. ریموت کنترل مدام در دست افراد خانواده جابجا می شود و احتمال آلودگی آن بالاست. به همین دلیل باید مرتبا آن را تمیز و ضدعفونی کنید. یکی از بهترین روشها برای تمیز کردن کنترل تلویزیون، استفاده از محلول آب و الکل است. برای ساخت محلول ضدعفونی کننده، یک واحد آب را با یک واحد الکل مخلوط کنید.

سپس یک دستمال میکروفایبر را به این محلول آغشته کرده و روی سطح کنترل بکشید. می توانید از یک گوش پاک کن برای تمیز کردن فضاهای ظریف تر استفاده کنید. همچنین با یک مسواک، می توانید آلودگی های بیشتر را از سطح کنترل و بین دکمه ها پاک کنید. در پایان هم باتری ها را بیرون آورده و محفظه آنها را با دستمال یا مسواک آغشته به محلول، تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن شیشه تلویزیون پلاسما سونی

تلویزیون های پلاسما ساختار متفاوتی نسبت به ال سی دی ها و ال ای دی ها دارند و به همین دلیل برای تمیز کردن آنها باید نکاتی را مد نظر قرار داد. اگر قصد تمیز کردن تلویزیون سونی مدل پلاسما را دارید، اول دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. سپس سطح نمایشگر را به‌ آرامی با یک پارچۀ خشک و بدون کُرک، مثل دستمال‌های میکروفایبر، پاک کنید.

آموزش تمیز کردن تلویزیون هرگز از پاک ‌کننده‌ های خراش ‌دهنده یا دستمال کاغذی استفاده نکنید، چون ممکن است باعث ایجاد خط و خش روی نمایشگر شوند. پاک کننده های مخصوصی در بازار وجود دارند که می توانید از آنها برای تمیز کردن شیشه تلویزیون پلاسما سونی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اصلا نباید مایع پاک کننده را روی نمایشگر اسپری کنید. مایع را روی دستمال اسپری کرده و آن دستمال را روی سطح نمایشگر بکشید. سپس مجددا صفحه نمایش را با یک دستمال خشک، تمیز کنید تا رطوبتی روی آن باقی نماند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری X900E

نکات مهم تمیز کردن تلویزیون

اگر مراحل تمیز کردن تلویزیون را به درستی انجام ندهید، احتمال آسیب دیدگی بخش های مختلف دستگاه و به ویژه پنل را افزایش خواهید داد. یکی از اقداماتی که به هیچ عنوان نباید در طول این فرایند انجام دهید، اسپری کردن محلول تمیز کننده به صورت مستقیم روی سطح صفحه نمایش است. اسپری کردن مایعات روی پنل، به شدت به این قطعه آسیب وارد می کند. با توجه به قیمت بالای پنل بهتر است تا حد امکان از خرابی این قطعه جلوگیری کنید.

نکته دیگر در هنگام تمیز کردن تلویزیون سونی یا هر بند دیگری این است که به هیچ عنوان نباید از الکل یا محلول ‌های آمونیاکی استفاده کنید؛ صفحات ال سی دی و ال ای دی در برابر مواد شیمیایی مقاومت ندارند و شوینده های غیر استاندارد، به شدت به آنها آسیب می رسانند. در نهایت این که نمایشگر های پلاسما، ال سی دی و ال ای دی بسیار حساس هستند و دستمال کاغذی و دستمال های آشپزخانه و محصولات مشابه ممکن است به آنها آسیب برساند.

0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب