نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رزولوشن تلویزیون چیست

آشنایی با رزولوشن تلویزیون

ابتدا پیش از اینکه به توضیح رزولوشن تلویزیون بپردازیم باید ببینیم که اصل توضیح رزولوشن به چه چیزی برمی گردد. رزولوشن تشکیل شده از کوچکترین عضوی به اسم پیکسل. پیکسل کوچکترین عضو صفحه هر تلویزیونی است.

اگر از فاصله خیلی نزدیک به صفحه تلویزیون نگاه کنید می بینید که از مربع های کوچکی تشکیل شده است که به آن ها پیکسل گفته می شود. پیکسل کوچکترین عضو تشکیل دهنده تصویر تلویزیون است، که با کنار هم قرار گرفتن هر یک از این پیکسل ها در ابعاد زیاد تصویر با کیفیت و دقیق صفحه نمایش شما ایجاد می شود. حال بپردازیم اعدادی که موقع خرید تلویزیون بیان می شود من جمله 720P، 1080P برچه اساس گفته می شود.

هر تلویزیون یک عرض و یک طول دارد که اعداد بیان شده نشان دهنده تعداد پیکسل های به کار رفته در عرض هر تلویزیون هستند. اندازه تعداد پیکسل های موجود در صفحه یک تلویزیون از حاصل ضرب طول در عرض تلویزیون به دست می آید.

رزولوشن تلویزیون

فرق رزولوشن با سایز تلویزیون چیست

در بند پیشین رزولوشن تلویزیون را توضیح دادیم. با این تفاوت که هنوز تفاوت اندازه تلویزیون با سایز آن را نمی دانیم. در ادامه این متن پیشنهاداتی از اندازه های مناسب تلویزوین برای هر فرد و هر خانه خواهیم داشت که باعث می شود هنگام خرید تلویزوین بسیار راحت تر به این موضوعات بپردازید. حال بپردازیم به اینکه سایز تلویزیون چیست و فرق آن با رزولوشن در چیست؟

سایز تلویزیون یا همان بزرگی آن به اندازه فاصله میان دو گوش رو به رویی تلویزیون به هنگام اندازه گیری قطر گفته می شود. در واقع سایز تلویزیون با اندازه گیری قطر آن به دست می آید. قطر تلویزیون دو راس غیر مجاور آن را به هم وصل می کند. معمولا اندازه تلویزیون با واحد اینچ سنجیده می شود. تلویزیون هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند تا ابعاد 85 اینچ نیز ارائه می شوند. حال که اندازه تلویزیون را بیان کردیم به تفاوت اندازه و رزولوشن در تلویزیون می پردازیم. در واقع اندازه صفحه تلویزیون میزان بزرگی تصویر نمایش داده شده شما را نشان می دهد. و همینطور رزولوشن تلویزیون شما که نشان دهنده تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر شماست کیفیت تصویر یعنی دقت نمایش جزئیات تصویر را نمایش می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اتصال تلویزیون سونی به اینترنت

اندازه تلویزیون مناسب منزل شما کدام است

در انتخاب تلویزیون خودتان مراقب این مسئله باشید که به تناسب جایی که قرار است آن را قرار دهید و استفاده ای که از تلویزیون تان می کنی سایز آن را انتخاب کنید. اول از همه اینکه باید توجه کنید تلویزوین خود را در کجای منزل تان می خواهید قرار دهید. مثلا تلویزوین مناسب آشپزخانه و یا اتاق خواب با تلویزیون حال و پذیرایی فرق دارد. عموما تلویزیون آشپزخانه و اتاق خواب به دلیل کوچکی فضا از اندازه کوچک تری نیز برخوردار است. همچنین به تناسب منزل تان که اگر منزل شما جایی کوچک با متراژ پایین است خرید تلویزیون های بزرگ پیشنهاد نمی شود چرا که باید فاصله کافی از تلویزیون برای تماشای آن وجود داشته باشد.

همچنین لازم است در مورد سایز بگوییم که انتخاب سایز تلویزیون تناسب بسیاری با استفاده شما از آن تلویزیون دارد. کارهایی مثل اخبار دیدن یکی از کارهای روتین است که با تلویزیون های معمولی نیز می توان آن را انجام داد اما اگر اهل فیلم و سریال های بسیار هستید و دوست دارید ساعت ها وقت خود را پای فیلم های نتفلیکس بگذرانید از تلویزوین بزرگ تری استفاده کنید. برای تماشای فیلم ها تلویزوین های با سایز بزرگ تر پیشنهاد می شوند.

رزولوشن مناسب هر کاری چیست

از طرف دیگر در پرسش تفاوت رزولوشن با کیفیت به این موضوع می پردازیم که رزولوشن برای چه چیزی تعریف می شود. رزولوشن بالاتر یعن یکیفیت بهتر یعنی تصویری با جزئیات بیشتر به شما نمایش داده می شود. جزئیات تصویر در جاهایی مثل تماشای حیات وحش و فیلم های سینمایی اکشن و جنایی یا تماشای فوتبال و برنامه های ورزشی اهمیت زیادی پیدا می کند. اگر اهل هر یک از این کار ها هستید و دوست دارید برنامه های مورد علاقه خود را بالاترین کیفیت ببینید خرید تلویزیون هایی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

در این مقاله سعی کردیم شما را با تفاوت رزولوشن و سایز تلویزیون آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از افراد خبره و با تجربه به مرکز تعمیرات تلویزیون سونی زنگ بزنید. امیدواریم این مقاله در رابطه با تفاوت سایز و رزولوشن به درد شما خورده باشد.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر خطوط عمودی و افقی تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب