نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض بک لایت تلویزیون

بک لایت تلویزیون سونی

نور بک لایت برای نمایش دادن پیکسل ها ی  تصویر تلویزیون سونی است . در انواع تلویزیون های از لامپ های فلور سنت  sony برای  نور بک لایت استفاده می شود.به دلیل توان مصرفی و گرمای ایجاد شده  در  لامپ های فلورسنت مصرفی در طراحی های جدید با لامپ های ال ای دی جایگزین می شوند.  امتیاز روشنایی این لامپ ها نسبت به مدل های فلورسنت بیشتر و مصرف برق آن ها کم تر می باشد.

تنوع بالای لامپ های ال ای دی باعث شده که در هر تلویزیون از مدل مخصوص این لامپ ها  استفاده شود. در مرحله تعمیرات استفاده  از ال ایی  دی نامتناسب با مدل تلویزیون  موجب  از دست رفتن حالت طبیعی  تصویر  و کیفیت نامطلوب است. اختلاف  توان ال ای دی و ولت و آمپر ورودی در تلویزیون  سونی یکی از رایج ترین مشکلات بک لایت سونی است . sony نیز همانند سایر برندها با این اختلال مواجه است.

در زمان اختلال  بک لایت تلویزیون سونی ،در حقیقت تصویر همچنان نمایش داده اما نور لازم برای نمایش دادن تصویر وجود ندارد. برای مثال در زمان خرابی بک لایت با نزدیک کردن  یک چراغ قوه به صفحه ی تلویزیون نمایی ضعیف از تصاویر تلویزیون قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه به روش تعمیر بک لایت تلویزیون sony و عیب یابی آن می پردازیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون sony

تعمیر تلویزیون sony با وجود  حساسیت های این بخش نیاز به افراد متخصص دارد. نکته مهم هماهنگی  ال ای دی های مورد استفاده در تعمیر یا تعویض بک لایت  sony باید با مدل تلویزیون و همچنین اصل بودن این قطعه تاثیر بسزایی در حفظ کیفیت این دستگاه دارد. عدم استفاده از قطعه ی اورجینال در کاهش کیفیت تصویر تاثیر زیادی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون پلاسما سونی

هرگونه خطا و اشتباه در تعمیرات ،دستگاه  را در معرض  اختلالات بیشتری قرار  می دهد و این اهمیت مراجعه به نمایندگی های مجاز را روشن می کند.

عیب یابی بک لایت تلویزیون sony

عیب یابی درست از بک لایت بیشتر به تخصص و مهارت نیاز دارد در  بعضی موارد نیز توسط کاربران امکان پذیر است. در مواردی که  صدای تلویزیون برقرار اما  تصویر نیست  معمولا خرابی پیش آمده مرتبط به  بک لایت است. قر شدن ناگهانی تصویر نیز به اختلال در بک لایت تلویزیون اشاره دارد.

اگر مشکل در قطعی جریان مداربا وجود سالم بودن  لامپ های ال ای دی بک لایت ، لامپ ها روشن نخواهند شد. اتصال کوتاه  ال ای دی ها موجب نور و روشنایی لامپ های سالم خواهد بود، به همین دلیل در این زمان نقاطی که ال ای دی آن خراب است کم نور دیده می شوند.

تلویزیون اولد (OLED)

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیو ن های سونی

تعمیر  در تلویزیون های ال ای دی به انجام اصلاحیه انجام می شود. یکی از دلایل مهم خرابی زود هنگام بک لایت تلویزیون های ال ای دی هماهنگ نبودن برد پاور و ال ای دی های می باشد. برای تعویض بک لایت باید تلویزیون به طور کامل قطعات از هم جدا شوند تا به بتوان به ال ای دی های بک لایت دسترسی پیدا کرد. بعد از باز کردن پنل تلویزیون مدار و ال ای دی های بک لایت را مشاهده می کنید. بعد از تست ال ای دی ها می توان تصمیم به تعمیر یا تعویض بک لایت گرفت.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی های رایج تلویزیون

در واقع طراحی نا هماهنگ بین توان ال ای دی و ولت و آمپر ورودی در تلویزیون های باعث خراب شدن بک لایت ال ای دی ها شده و در مراکز تعمیر تلویزیون این مشکلات برطرف می شود. در حال حاضر ضعف در اکثر تلویزیون هال سونی سری LN و LB در قسمت بک لایت  بوده که این مشکل توسط مهندسین برطرف  می شود.

قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

هزینه تعمیر بستگی به مدل و جنس ال ای دی های استفاده شده در تلویزیون با توجه به  مدل تلویزیون متفاوت است. در بعضی موارد سوختگی زیاد ال ای دی های تلویزیون  باعث تعویض کل ال ای دی ها می شود. برای کمک در مورد هزینه ها و بهترین مراکز سرویس دهی خدمات سونی در کنار شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب