نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آبخوردگی تلویزیون سونی

اولین اقدامات هنگام آبخوردگی تلویزیون سونی

آبخوردگی تلویزیون سونی به شرایطی اطلاق می شود که مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون نفوذ پیدا کرده باشند. گاهی ممکن است به دلیل نا آگاهی یا بی توجهی کاربر، آب یا مایعات به داخل پنل تلویزیون سونی وارد شود.

این مایعات که معمولا رسانا و هادی الکتریسیته هستند، از پایین پنل وارد تلویزیون  می شوند. به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون، باعث اتصال پین های مختلف می شوند. این فلت ها که فلت های ولتاژ یا فلت های تصویر هستند، در نتیجه نفوذ آب درگیر اختلالاتی می شوند. برای تعمیر تلویزیون از هر نوع و مدلی توجه به علت بروز اختلال ضروری ترین اقدام اولیه است.

آبخوردگی تلویزیون سونی

بلافاصله تلویزیون سونی را از منبع برق جدا کنید، زیرا با قطع جریان برق، برق در مدارات داخلی تلویزیون قطع می شود و احتمال اتصالی داخل مدارات و آسیب به بردهای تلویزیون سونی به حداقل می رسد.

در هنگام آبخوردگی تلویزیون سونی، تمام سعی خود را کنید تا همه آب و مایعات موجود روی پنل تلویزیون را پاک کنید؛ با پاک کردن آب روی تلویزیون میزان کمتری آب به داخل تلویزیون سونی نفوذ می کند و میزان خسارت را کم می شود. هرگز با باز کردن تلویزیون سعی نکنید آب را از داخل تلویزیون پاک کنید، زیرا پاور تلویزیون، حتی در زمانی که به برق وصل نیست، برق دارد و موجب آسیب رسیدن به انسان می شود. حتی ممکن است در حین پاک کردن برد، اتصالی های جدید ایجاد شود و میزان صدمه و خسارت به تلویزیون بیشتر شود.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی سونی XR-55A80J

هنگام مواجه با آبخوردگی تلویزیون سونی، تلویزیون را برعکس کنید؛ با سر و ته کردن تلویزیون قطرات آب از اتصالات فلت پنل دور می شود و خسارت به حداقل می رسند.

تلویزیون را در شرایطی قرار دهید که بخار شدن آب سریع تر انجام شود و تی وی سریع تر خشک شود. به عبارت دیگر تلویزیون سونی را در محل گرم یا در مقابل باد یا در هر شرایطی که بخار شدن آب را تسریع می کند، قرار دهید تا خسارات به حداقل برسد.

وقتی درگیر آبخوردگی تلویزیون سونی هستید، دستگاه را حداقل تا ۲۴ ساعت به برق نزنید. بعد از ۲۴ ساعت که دستگاه را روشن می کنید، اگر با ظهور خطوط رنگی عمودی بر روی صفحه تلویزیون مواجه شدید، نشان دهنده اتصالات پنل در نتیجه آبخوردگی است. اگر به طور کلی تصویری در تلویزیون دیده نمی شود، به معنی اتصالی پنل تلویزیون یا برد tcon و یا آسیب مین برد است. در هر صورت برای تعمیر آبخوردگی تلویزیون سونی فقط و فقط باید از یک مرکز متخصص و معتبر تعمیرات تلویزیون سونی کمک بگیرید.

تعمیر آبخوردگی تلویزیون سونی

باید بدانید که اگر میزان آبخوردگی تی وی زیاد و شدید باشد، امکان تعمیر آبخوردگی تلویزیون سونی وجود ندارد و تنها راه موجود تعویض پنل است. هر چند که تعویض پنل هزینه بالایی دارد و چیزی حدود ۷۰درصد از هزینه خرید یک تلویزیون را تشکیل می دهند، اما تنها راه بازگشت سلامت تلویزیون در صورت آبخوردگی است.

از همین رو غالب کاربران، خرید یک تلویزیون نو را به تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون سونی ترجیح می‌دهند. این در حالی است که اگر کاربرآگاهانه عمل کند و بلافاصله پس از آبخوردگی تلویزیون سونی به یک مرکز تعمیراتی مجاز و استاندارد مراجعه کند، احتمال تعمیر پنل افزایش می یابد.

این مطلب را از دست ندهید   بک لایت تلویزیون Sony
0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب