نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کدام برند تلویزیون بیشتر دوام می آورد؟

آیا زمان آن رسیده است که تلویزیون قدیمی خود را ارتقا دهید یا جایگزین کنید؟ خرید تلویزیون می تواند یک تجربه فوق العاده باشد. سعی کنید و وارد هر فروشگاهی شوید، متوجه خواهید شد که چگونه همه برندها بهترین وضوح، صدا و طراحی را به شما وعده می دهند، همه با قیمت های بی نظیر. طول عمر چطور؟ آیا نگران دوام یک تلویزیون قبل از خرج کردن چند صد دلاری هستید که به خوبی به دست آورده اید؟ به همین دلیل، این مقاله به اشتراک می‌گذارد که کدام برند تلویزیون بیشترین دوام را دارد. همچنین متوجه خواهید شد که چه چیزی باعث می شود این برندها دوام بیشتری داشته باشند و چگونه از تلویزیون خود بیشترین بهره را ببرید.

چه چیزی تلویزیون را بادوام می کند؟

قبل از بررسی مارک های تلویزیونی که عمر طولانی تری دارند، بهتر است بدانید چه چیزی باعث طول عمر تلویزیون می شود. اکثر، اگر نه همه، تلویزیون های موجود در بازار در حال حاضر مبتنی بر فناوری LCD هستند. تلویزیون های LCD نور خود را تولید نمی کنند. آنها از پنل های نمایشگر کریستال مایع (LCD) استفاده می کنند که مکان نمایش نور روی صفحه نمایش شما را کنترل می کند. دو فناوری LCD رقیب وجود دارد که در هنگام خرید با آنها روبرو می شوید – فناوری های OLED و QLED. طول عمر این منبع نور است که در نهایت طول عمر تلویزیون را تعیین می کند. در نتیجه، میانگین طول عمر یک تلویزیون LCD بین 30000 تا 60000 ساعت یا 5 تا 7 سال است.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با فرمت صوتی و تصویری تلویزیون

وقتی صحبت از دوام و قابلیت اطمینان به میان می آید، این چهار برند پیشتاز هستند: سامسونگ، سونی، ال جی و پاناسونیک. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بیندازیم که چرا این تلویزیون‌ها برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایرین به شما خدمت می‌کنند.

تلویزیون سونی

سونی به خودی خود غول تولید تلویزیون است و برخی از بهترین تلویزیون‌ها را تولید می‌کند که قول می‌دهند چندین سال به شما خدمت کنند. برخلاف فناوری QLED سامسونگ، سونی از فناوری پنل OLED استفاده می‌کند که برخی از کارشناسان صنعت معتقدند برخلاف تلویزیون‌های QLED، رنگ‌های واضح‌تر و طبیعی‌تری در تصویر ایجاد می‌کند. دلیل آن این است که نمایشگرهای OLED خود ساطع می شوند.

هر پیکسل نور خود را ساطع می کند که امکان کنترل دقیق نور در سراسر صفحه را فراهم می کند. رنگ‌های سیاه واقعاً ظاهر می‌شوند و بخش‌های روشن به نواحی اطراف صفحه نمایش نمی‌رسند. این به تلویزیون های سونی کیفیت تصویر فوق العاده می دهد. سونی همچنین ویژگی‌های ارتقاء مقیاس فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که به تصاویر با کیفیت پایین امکان نمایش بیشتر را می‌دهد.

ارائه خدمات تخصصی را با نمایندگی تلویزیون سونی تجربه کنید.

چگونه طول عمر تلویزیون ال سی دی خود را افزایش دهیم؟

تلویزیون ها به خصوص اندازه های بزرگتر صدها دلار برای شما هزینه دارند. بنابراین، شما می خواهید مطمئن شوید که از مجموعه خود بیشترین بهره را می برید. در بیشتر موارد، اگر صفحه نمایش شما خوب است، عامل دیگری که نشان می دهد تلویزیون شما قدیمی است، روشنایی و کیفیت تصویر آن است. تلویزیون ها با گذشت زمان محو می شوند، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای افزایش طول عمر آنها انجام دهید.

  • نور پس زمینه را کم کنید. تلویزیون خود را روی حالت استاندارد یا ذخیره انرژی تنظیم کنید. تصویر به اندازه حالت Vivid یا Dynamic واضح نخواهد بود، اما LED های تلویزیون شما را فرسوده نمی کند. این می تواند به شما 10 سال خدمت بدهد.
  • سطح روشنایی تلویزیون خود را تنظیم کنید. اگر تصویر شروع به کم‌نور شدن کند، کیفیت تصویر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و در نهایت آن را کم‌نور می‌کند. این کار طول عمر تلویزیون شما را به شدت کاهش می دهد. تلویزیون خود را روی تنظیمات «فیلم» یا «خانه» تنظیم کنید.
  • هنگامی که تلویزیون خود را تماشا نمی کنید، از روشن یا روشن نگه داشتن تلویزیون خود در حالت آماده به کار خودداری کنید.
  • تلویزیون خود را نزدیک پنجره قرار ندهید. اگر خورشید در نزدیکی پنجره قرار بگیرد، می تواند به اجزای تلویزیون آسیب برساند.
  • تلویزیون خود را نزدیک اجاق چوبی نصب نکنید. خاکستر، گرما و گرد و غبار چوب می تواند طول عمر مجموعه شما را به شدت کاهش دهد.
  • اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما خیلی به زمین نزدیک نیست تا گرد و غبار جمع نشود. برای طول عمر و ایمنی بهتر است آن را روی دیوار نصب کنید.
  • از یک تنظیم کننده ولتاژ برای محافظت از تلویزیون خود در برابر نوسانات یا افت برق استفاده کنید.
  • تلویزیون خود را به خوبی تهویه کنید.
  • وقتی کسی تماشا نمی کند، تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید تا در قبض انرژی خود صرفه جویی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی 32R400A

مقالات مرتبط:

فعال کردن قفل کودک در تلویزیون سونی

5/5 (1 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب