نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سبز شدن تصویر تلویزیون

سبز شدن تصویر تلویزیون سونی

سبز شدن تصویر تلویزیون یکی از اشکالات مشاهده شده در تلویزیون‌های امروزی است که رفع آن نیاز به بررسی دستگاه و عملکرد قطعات آن دارد. با بروز این اشکال رگه‌هایی از رنگ سبز یا قرمز در نمایشگر ظاهر و موجب نگرانی کاربران می شود. به طور کلی مشکلات رنگ تلویزیون یا ناشی از خرابی پنل هستند و یا بر اثر پیکسل سوختگی ایجاد می شوند.

البته پیکسل نیمه سوخته هم به عنوان دلایل بروز این ایراد مطرح می‌شود، اما از نظر تعمیرکاران این اصطلاح بی‌معنی بوده و اصلا چنین وضعیتی وجود ندارد. به هر ترتیب سبز شدن تصویر تلویزیون سونی مساله ای جدی است و نیاز به پیگیری فوری دارد.

چنانچه چنین وضعیتی را در تلویزیون تان مشاهده کردید، بلافاصله با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا دستگاه را به شکل تخصصی بررسی کرده و تعمیر کند. در ادامه ضمن بررسی دلایل سبز شدن تصویر تلویزیون سونی، راه حل های کاربردی را برای برطرف کردن این مشکل به شما معرفی خواهیم کرد. کارشناسان دوره دیده تعمیر تلویزیون در نمایندگی سونی مرکز سخت افزار ایران نیز برای ارائه خدمات تخصصی تر در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

دلایل سبز شدن تصویر تلویزیون سونی

پیش از هر چیز باید بگوییم که مشکل کیفیت تصویر تلویزیون و ایجاد رنگ های سبز یا قرمز در نمایشگر تنها مربوط به محصولات سونی نیست و در تلویزیون های سایر برندها نیز مشاهده می شود. یکی از دلایل سبز شدن تلویزیون سونی یا سایر برندها، جابجایی دستگاه یا ضربه خوردن آن است. باید بدانید که تلويزيون ها تنها سه رنگ قرمز RED ، آبيBLUE  و سبز GREEN دارند.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت Full Array

هریک از این رنگ ها توسط يک لوله شليک کننده (electron gun ) و در هر ثانيه ده‌ها بار به صفحه فسفري جلويي الکترون هاي نوراني پرتاب می شوند. در نهایت این اتفاق منجر به تشکیل تصویر می شود. تلويزيون ها يک صفحه فلزي دارند که هنگام روشن شدن دستگاه، ميدان مغناطيسي را خنثی کرده و به این ترتیب رنگها را به درستی ردیف می کند. اگر این بخش ها درست کار نکنند، رنگها به درستی پخش نمی شوند و در نتیجه ممکن است رنگ های سبز، آبی و یا قرمز در نمایشگر مشاهده شوند. در ادامه به شما می گوییم که چگونه می توانید مشکل سبز شدن تصویر تلویزیون سونی خود را برطرف کنید.

با این روش‌ها مشکل سبز شدن تصویر تلویزیون سونی را رفع کنید

ضربه زدن به پیکسل مرده

یکی از روش هایی که به رفع مشکلات رنگ در تلویزیون کمک می کند، ضربه زدن به پیکسل های مرده است. برای این منظور باید تلویزیون را روشن کنید و صفحه تمام مشکی را به نمایش درآورید. این صفحه برای شناسایی Stuck Pixel یا پیکسل مرده ضروری است. سپس با یک شی با سر گرد و باریک مثل ماژیک ضربه های آرامی به پیکسل مرده بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک هاله سفید دور نقطه‌ برخورد دیده شود. اگر این کار را درست انجام دهید، پیکسل مرده ناپدید شده و در نهایت پس ‌زمینه تلویزیون به رنگ کاملاً سفید تغییر خواهد کرد.

حرارت دادن به پیکسل مرده

دومین روش کاربردی برای رفع مشکل سبز شدن تصویر تلویزیون سونی، حرارت دادن به پیکسل مرده است. از یک دستمال تمیز که قدرت جذب بالایی داشته باشد برای انجام این کار استفاده کنید. دستمال را بردارید و با آب داغ مرطوب کنید. بلافاصله پس از مرطوب شدن دستمال آنرا درون یک کیسه پلاستیکی نازک و سالم قرار دهید. مطمئن شوید که رطوبت از داخل کیسه به بیرون نفوذ پیدا نمی کند. سپس کیسه پلاستیکی را روی صفحه نمایش و بخش پیکسل مرده قرار دهید. سعی کنید حتی الامکان نقطه گرم کیسه را با Stuck Pixel در تماس قرار دهید. نقطه موردنظر را به آرامی ماساژ دهید. گرما موجب جریان گرفتن مایع کریستال بین نقاط صفحه نمایش شده و مشکل را برطرف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   حذف یا تغییر نام کانال تلویزیون

تعمیر تخصصی تلویزیون سونی

در نهایت اگر هیچ یک از روش های ذکر شده مشکل سبز شدن تصویر تلویزیون سونی شما را برطرف نکردند، می‌بایست برای بررسی تخصصی‌تر دستگاه به یکی از نمایندگی های تعمیرات تلویزیون سونی مراجعه کنید. تجربه نشان داده که گاه در این شرایط نیاز به تعمیر یا تعویض پنل تلویزیون است. باید بدانید که تعمیرات تلویزیون و پنل آن یک عملیات تخصصی است و نیاز به مهارت بالایی دارد. چنانچه تعمیرکار از مهارت کافی برای انجام این کار برخوردار نباشد، ممکن است حتی خرابی دستگاه را تشدید نماید. تیم تعمیر تلویزیون نمایندگی مجاز سونی در مرکز سخت افزار ایران توانایی این را دارند که با استفاده از ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته، تلویزیون شما را به نحو احسن ترمیم کنند. همکاران ما مشکل سبز شدن تصویر تلویزیون Sony شما را به نحو احسن برطرف خواهند کرد تا بتوانید مجددا بدون هیچ ایرادی از این دستگاه استفاده کنید.

کیفیتی متمایز را در نمایندگی سونی تجربه کنید

نمایندگی سونی مرکز سخت افزار ایران، ارائه‌دهنده‌ی تخصصی‌ترین خدمات فروش و تعمیر به کاربران دستگاه‌های سونی است. این مرکز متشکل از واحدهایی است که هر یک از آنها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. پارت‌بندی خدمات ارائه شده در نمایندگی مجاز سونی به افزایش تمرکز کارکنان کمک کرده و سبب نظم‌بخشی به خدمات نمایندگی Sony شده است.

سرویس های متنوع این نمایندگی، تخصص کارکنان بخش های فروش و تعمیرات، سرعت بالای خدمات رسانی، توجه به اصول مشتری مداری و نکاتی از این قبیل، مواردی هستند که به افزایش رضایت کاربران این مجموعه کمک بسزایی کرده اند. واحد تعمیرات سونی در مرکز سخت افزار ایران به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های فعال در این مرکز، با کیفیت ترین خدمات را در زمینه بررسی و ترمیم محصولات این کمپانی به کاربران ارائه می دهد. همکاران ما خود را در قبال کاربران متعهد دانسته و در مسیر ارائه بهترین خدمات به این عزیزان، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری XBR Z8H
0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب