نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون، در چه مواردی صورت می گیرد؟

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون این نکته را بدانید که همواره تعمیر الویت بالاتری نسبت به تعویض دارد و همیشه ابتدا باید به تعمیر تلویزیون پرداخته، و اخرین قدم تعویض باشد. در شرایطی که پنل شکسته شده و یا دچار آسیب جدی شده است پیشنهاد تعمیرکاران تعویض این قطعه است.

شکستگی پنل (در اثر ضربه، افتادن و مواردی مشابه)، ابخوردگی پنل (که این آبخوردگی ممکن است بر اثر اسپری کردن مایعات بر روی تلویزیون و یا وجود بخار آب در هوا صورت گیرد که نتیجه ی آن اسیب به فلت های انتقال دهنده تصویر است.)، خرابی در تصویر (این خرابی ممکن است مثل وجود خطوط عمودی و یا سوختن پیکسل ها در اثر استهلاک تلویزیون باشد) و … بخشی از اشکالاتی است که در پنل تلویزیون های LED و LCD بوجود می آید که در صورت وجود مشکل در این پنل ها باید اقدام به تعویض و یا تعمیر پنل را انجام دهید.

زمانی که پنل تلویزیون دچار ضربه خوردگی، خراش و یا ساییدگی شود دیگر با تعمیر مشکل حل نمی شود و باید اقدام به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون سونی صورت گیرد.

چند نکته که در رابطه با تعویض پنل تلویزیون سونی باید به آن توجه داشت

همانطور که گفته شد همواره تعویض گزینه اخر است و همیشه تعمیر در الویت قرار دارد و تعویض به آن دسته از افراد پیشنهاد می شود که درصد خرابی در تلویزیون آن ها بالا بوده و ناچاراً تعویض پنل صورت می گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   بک لایت تلویزیون Sony

در بعضی موارد نیز ممکن است هزینه تعمیر بسیار بیشتر از هزینه ی تعویض باشد که در این صورت نیست تعمیرکاران اقدام به تعویض پنل تلویزیون می کنند.

نکته اساسی مشترک این است که اگر پنل تلویزیون دچار شکستگی شد امکان تعمیر ان وجود ندارد و همیشه اخرین راه موجود تعویض پنل تلویزیون است. چرا که به دلیل به دلیل هزینه سنگینی که گفته شد قطعات جایگزین تلویزیون نیز ممکن است در دسترس نباشد و از سوی شرکت سازنده سونی به بازار عرضه نشده باشد تمام این مسائل دست به دست هم می دهند که شما اقادام به تعویض پنل تلویزیون کنید.

نمایندگی تعمیرات سونی

تعمیرکاران این نکته را بدانند که در صورتی که یکی از موارد زیر درست بود؛ از تعویض پنل ال سی دی تلویزیون سونی خودداری کنند.

  • نداشتن پنل سالم و خوب جهت جایگزینی با پنل معیوب
  • اشنایی نداشتن با نحوه کار قابلیت خود آزمایش (self-test)، برد + PSU بک لایت بدون اتصال به مادر برد
  • اشنایی نداشتن با آزمایش ولتاژها و سیگنال های مادر برد، برد PSU، برد اینورتر و برد T-con

هزینه ی تعویض پنل ال سی دی تلویزیون سونی چه مقدار است؟

برای درک بهتر از هزینه بهتر است ابتدا ساختار داخلی تلویزیون را مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم اصولاً کار پنل چیست و ماهیت آن به چه گونه است؟

پنل در تلویزیون های LCD و LED سونی شامل صفحه اصلی (ماژور) می باشد که این صفحه اصلی روی یک صفحه یا پلیت قرار گرفته است. در پشت این صفحه نیز لامپ هایی بخش بک لایت دیده می شود که بین آن ها صفحات پولاریزه نور وجود دارد. حال صفحات پولاریزه چیست؟ اصولا وظیفه این صفحات پخش یکنواخت مورد در کل سطح پنل است. بحث اصلی این است که اگر به تلویزیون ضربه ای وارد شود که ماژور باعث شکستگی شود؛

این مطلب را از دست ندهید   صفحه اصلی و تنظیمات در تلویزیون

این شکستگی به هیچ عنوان قابل تعمیر نبوده است. اما اگر فقط ماژور صفحه آسیب ببیند (یعنی بک لایت و صفحات پولاریزه سالم باشد) می توان فقط ماژور را تعویض کرد و برای کاهش در هزینه ها از همان بک لایت و صفحات پولاریزه قبل استفاده کرد.

در بعضی موارد نیز انقدر پنل دچار شکستگی شده که در کنار هزینه های حمل ونقل، مالیات های مختلف و …. هزینه تعویض 60 تا 80 درصد ارزش خود تلویزیون را در برمی گیرد. همین موضوع سبب می شود تا افراد بجای تعویض پنل تصمیم به خرید یک تلویزیون را بگیرند. روش دیگر این است که در صورت داشتن پنل اصل جایگزین، می توان برای کاهش هزینه ها بخش لیکوئید را تعویض کرد. این موضوع در شرایطی قابل انجام است که پنل آسیب چندانی ندیده و صفحات پولاریزه دچار آسیب نشده اند.

حرف آخر

طبق گفته های قبل برای تعویض پنل تلویزیون سونی حتما شما به یک تعمیرکار و تیم مجرب نیاز دارید تا هم مشکل تلویزیون سونی را به درستی و کامل برطرف کند و هم به قسمت های دیگر تلویزیون آسیب وارد نکند تا هزینه ی دیگری را  شما متحمل نشوید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای از بین بردن ایراد پنل همیشه اقدام به تعویض آن می نمایند.

تعویض نیز باید توسط کارشناس با استفاده از دستگاه ها روز و مدرن و همچنین اجزای اصلی انجام شود.

2/5 (1 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب