نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر کنترل تلویزیون در مرکز تعمیرات تلویزیون سونی

روش های تعمیر کنترل تلویزیون

اینکه روزی برای عوض کردن کانال تلویزیون‌تان کنترل را برمی‌دارید اما با این صحنه مواجه می‌شوید که هر چه کلید‌های کنترل را می‌زنید هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد دردناک است. باعث می‌شود به فکر تعمیر کنترل تلویزیون خود بیفتید.

سوال کنید که چگونه می‌شود کنترل تلویزیون‌مان را از خرابی نجات دهیم؟ خرابی تلویزیون یکی از موضوعات مهمی است که موجب مختل کردن تلویزیون دیدن شما می‌شود. اگر تلویزیون به هر دلیلی خراب شود، علت‌هایی مثل ضربه خوردگی، آبخوردگی و شکستگی برد اصلی کنترل می‌تواند از موارد مهم در این اتفاق باشد.

پس از آسیب کنترل تلویزیون آسیب می‌بیند و شما از خود می‌پرسید چگونه به تعمیر کنترل تلویزیون خود بپردازم؟ که در این مقاله قصد داریم سوال شما را به تفصیل پاسخ دهیم.

تعمیر کنترل تلویزیون

در مرکز تعمیرات تلویزیون سونی انواع مختلفی از کنترل‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید با هر تلویزیونی که دارید برای گرفتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اما مسئله اصلی برای تلویزیون‌هایی است که از رده خارج هستند و به سادگی نمی‌شود قطعات یا خود کنترل آن‌ها را پیدا کرد. در اینجای کار شما برای تعمیر کنترل تلویزیون خود بسیار سردرگم می‌شوید. برای همین حواستان باشد و مراقب باشید که اتفاقات بد برای کنترل‌تان رخ ندهد و با داشتن کنترل سالم دیگر نیازی به تعمیر کنترل تلویزیون خود پیدا نمی‌کنید.

حال بپردازیم به مشکلاتی که ممکن است برای کنترل پیش بیاید و چگونگی رفع آن ها.

علت خرابی کنترل تلویزیون چه می تواند باشد

هنگامی که کنترل‌تان خراب می‌شود در وهله اول دچار شکزدگی می‌شوید که چه شده است؟ آیا کنترل سوخته است؟ آیا تعمیر می‌شود یا نه؟ و اینکه آیا برای تعمیر آن باید کلی وقت و هزینه صرف کنم؟ این سوال‌هایی ست که در اولین لحظه از ذهن فرد عبور می‌کند. اما بیشترین عواملی که موجب خرابی کنترل می‌شوند ربطی به بخش باتری یا دکمه‌های کنترل تلویزیون شما دارند. تعمیر کنترل تلویزیون در وهله اول به علت به وجود آورنده مشکل ربط پیدا می‌کند. بریم در ادامه ببینیم چه مشکلاتی می‌تواند برای تلویزیون پیش آید؟

  1. آب رسیدن به برد موجب آسیب دیدگی آن شده باشد
  2. آسیب رسیدن به باتری به هر نحوی
  3. شکستن کنترل به علت افتادن از ارتفاع
  4. مشکل در بخش سنسور‌های مادون قرمز تلویزیون
این مطلب را از دست ندهید   5 راه مهم کاهش صدای فن لپ تاپ سونی

تعمیر کنترل تلویزیون وقتی همه دکمه ها از کار افتاده اند

یکی از مشکلات رایج تلویزیون‌ها از کار افتادن دکمه هاست. حال باید دید برای تعمیر کنترل تلویزیون در این مشکل چه کارهایی می‌توان انجام داد. برخی ممکن است یک دکمه خاص از تلویزویون‌تان کار نکند، اما برخی اوقات نیز پیش می‌آید که شما حس کنید هیچ یکی از دکمه‌های روی کنترل کار نمی‌کنند. در اینجا باید علت‌های متعددی که می‌تواند موجب شود هیچ یکی از دکمه‌های کنترل شما کار نکند را بررسی کنید. حال ببینیم برای تعمیر کنترل تلویزیون وقتی همه دکمه‌ها کار نمی‌کنند چه علت‌هایی وجود دارد.

  • اتمام باتری کنترل
  • آسیب به کریستال
  • آسیب به لامپ LED که در جلوی کنترل است
  • به هم ریختن لحیم پایه‌های IC
  • از کار افتادن گیرنده فتوالکتریک

حال به بررسی هر یک از این موارد با شرح کوچکی برای تعمیرکنترل تلویزیون خود می‌پردازیم.

اتمام باتری کنترل

از کار نکردن هیچ یکی از دکمه‌های کنترل می‌توان فهمید که اتفاقی که باعث آن شده برای همه دکمه‌ها مشترک بوده. اولین دلیلی که به ذهن می‌رسد تمام شدن باتری کنترل تلویزیون است.

آسیب دیدن کریستال

از موارد آسیب زننده به تلویزیون آسیب دیدن کریستال است. در صورت افتادن و ضربه خوردن کنترل کریستال ممکن است بشکند. همچنین ضربه باعث آسیب به پایه‌های کریستال نیز می‌شود که می‌شود آن را تعمیر کرد.

آسیب لامپ LED تلویزیون

لامپ قرمز رنگ موجود در جلوی همه کنترل‌ها اگر آسیب ببیند یا بشکند از لحیم خود جدا می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که لامپ از لحیم جدا شود.

بهم ریختن لحیم پایه‌های IC

این مسئله تخصصی بوده و اگر اشکال از این بخش باشد باید آن را به دست تعمیرکار حرفه‌ای سپرد.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با درگاه های تلویزیون سونی

کار نکردن گیرنده فوتوالکتریک تلویزیون

خرابی گیرنده یکی از دلایل دیگر برای کار نکردن تمام دکمه‌های ریموت کنترل می‌باشد.

در این مقاله به چرایی خرابی کنترل تلویزیون، بررسی خرابی‌های محتمل برای کنترل تلویزیون و چگونگی پرداختن به تعمیرکنترل تلویزیون اشاره کردیم. معمولا افراد با باز کردن کنترل تلویزیون می‌خواهند خود دست به تعمیر کنترل تلویزیون بزنند که ما اصلا این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. سعی کنید اگر نمی‌دانید مشکل کنترل چیست آن را به فرد خبره این کار بسپارید. امیدوارم این مطلب مورد توجه شما واقع شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر خطوط عمودی و افقی تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب