نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر پنل تلویزیون

تعمیر پنل تلویزیون سونی

اشکالات پیش آمده  در پنل تلویزیون های led و lcd سونی بسیار گسترده است. شکستگی پنل (که در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه)، آبخوردگی پنل تلویزیون (به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون و در نهایت منجر به آسیب فلت‌های انتقال‌دهنده تصویر می‌شود)، خرابی در تصویر (ایرادهایی مثل خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود) و … بخشی از معضلاتی که در پنل تلویزیون های led و lcd ایجاد می شود و  ضرورت تعویض یا تعمیر پنل تلویزیون سونی را به جود می آورد. پنل تلویزیون  قطعه‌ای شامل سینی فلزی، بیس اصلی، لامپهای بک لایت، صفحات پولاریزه نور بک لایت و صفحه نمایش اصلی ( لیکوئید) است.

در صورتی که آسیب وارده به پنل شدید نبوده و موجب آسیب دیدگی صفحات پلاریزه نشود در صورت  وجود یک پنل اصل جایگزین، برای صرفه جوئی در هزینه می توان بخش لیکوئید را تعویض نمود. در میان اشکالات ایجاد شده در پنل، ایرادهای ایجاد شده  در اثر ضربه و عوامل مشابه (خراش یا ساییدگی) در پنل تلویزیون ،قابل تعمیر نبوده و بهترین راه حل  تعمیر پنل تلویزیون سونی در این حالت تعویض کامل پنل تلویزیون است.

علت تعویض پنل تلویزیون سونی

مشکلات بسیار زیادی سبب باعث تعویض پنل تلویزیون می شودکه  برای حل این مشکلات نیاز به یک مرکز متخصص و ماهر برای تشخیص  علت و رفع آن  در زمان درست می باشد.

دلایل تعویض پنل تلویزیون سونی

  • خط افقی

وجود خط افقی در تصویر  عاملی  برای تعویض پنل تلویزیون سونی می تواند باشد. هیچ دلیل خاصی برای بروز این مشکل وجود نداشته  و تنها استفاده طولانی مدت و حرارت و گرما  از دلایل ایجاد این مشکل است . بعضی از مدل های تلویزیون سونی  به دلیل استفاده از پنل های کم کیفیت، احتمال خرابی بیشتری  دارند. در صرت عدم تمایل به تعویض پنل  باید خط افقی را نادیده گرفت  زیرا تنها را حل این مشکل تعویض پنل تلویزیون سونی است.

  • کندی تصاویر

خرابی پنل  موجب کند شدن تصویر تلویزیون شده ، تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده شده  و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی قابل دیدن است .این یکی از مشکلات رایج تلویزیون های سونی است. علت کند شدن تصویر به دلیل  عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها بوده و فقط با تعویض پنل تلویزیون سونی برطرف خواهد شد.

پنل تلویزیون

  • درهم آمیختگی رنگ ها

مشکلی که در نخستین لایه پنل (LIQUID ) بوجود آمده  که بصورت بهم ریختگی رنگ ها،اضافه شدن غیر عادی یک رنگ در تمام یا قسمتی از تصویر و یا وجود هاله ای غیر عادی از یک عدد یا بیشتر علائم اختلال در پنل ظاهر می شو د. در این مورد نیز هیچ راه حلی به جز تعویض پنل تلویزیون سونی وجود ندارد.

  • پیکسل سوخته

دلیل سوختگی پیکسل ها هم به واسطه ی خرابی پنل است. هر پیکسل شامل ۳ عدد ساب برای ایجاد رنگ  بوده ،پیکسل ها   به صورت گروهی و به کمک ترانزیستورها کنترل می شوند. در صورت بروز هر گونه مشکل در بخش های ذکر شده، پیکسل خاموش شده  دیگر روشن نمی شود  که اصطلاحا به پیکسل سوخته معروف می گردد. تنها راه کار این مشکل نیز تعویض پنل تلویزیون سونی است. برای حل این مشکل از انجام راه های سنتی مانند فشار با سوزن خود داری کرده زیراآسیب های جدی به تلویزیون  وارد می آورد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی MASTER Z9G

  • بهم ریختگی های کلی

با خرابی پنل، اختلال در تصاویر و بهم ریختگی کلی ،به شکل  اختلالات فیزیکی منظم ظاهر می شوند. در این مورد هم هیچ راهی جز تعویض پنل تلویزیون سونی وجود ندارد.

  • تاری تصویر

کم نور  و تاریک شدن تمام یا بخشی از تصویر هم نشانه ی خرابی پنل است. در این شرایط هم چاره ای جز تعویض پنل تلویزیون سونی نیست.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب