نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بک لایت تلویزیون Sony

بک لایت تلویزیون Sony

پیکسل ها برای نمایش داده شدن نیاز به نوری در پس زمینه دارند این نور بک لایت است. در انواع تلویزیون های sony برای  نور بک لایت از لامپ های فلورسنت استفاده می شود. لامپ های فلورسنت به دلی توان مصرفی بالا و گرمایی که ایجاد می کنند، در طراحی های جدید با لامپ های ال ای دی جایگزین می شوند. روشنایی این لامپ ها نسبت به مدل های فلورسنت بیشتر است و مصرف برق آن ها کم تر می باشد.

لامپ های ال ای دی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و در هر تلویزیون از مدل مخصوص به خود استفاده می شود. در تعمیرات تلویزیون اگر از ال ای دی نامتناسب با مدل تلویزیون استفاده شود تصویر حالت طبیعی خود را از دست می دهد و نامطلوب است. از رایج ترین دلایل خرابی بک لایت تلویزیون می توان به بین توان ال ای دی و ولت و آمپر ورودی در تلویزیون اشاره کرد. بک لایت تلویزیون sony نیز همانند سایر برندها با این اختلال مواجه است.

در مواردی که بک لایت تلویزیون سونی دچار اختلال شده است در حقیقت تصویر همچنان نمایش داده می شود اما نوری که برای نمایش دادن تصویر لازم است وجود ندارد. برای مثال در زمان خرابی بک لایت اگر یک چراغ قوه را به صفحه ی تلویزیون نزدیک کنید نمایی ضعیف از تصاویر تلویزیون قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه به روش تعمیر بک لایت تلویزیون sony و عیب یابی آن می پردازیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون  sony

تعمیر بک لایت تلویزیون sony به دلیل حساسیت های این بخش تلویزیون باید توسط افراد متخصص انجام شود. همان طور که پیش تر گفتیم ال ای دی های مورد استفاده در تعمیر یا تعویض بک لایت تلویزیون sony باید با مدل تلویزیون هماهنگ باشند همچنین اصل بودن این قطعه تاثیر بسزایی در حفظ کیفیت این دستگاه دارد. عدم استفاده از قطعه ی اورجینال کیفیت تصویر را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت Full Array تلویزیون

همچنین هرگونه خطا و اشتباه در تعمیرات دستگاه شما را با اختلالات بیشتری مواجه می کند. بنابراین لازم است برای تعمیر بک لایت به نمایندگی رسمی sony مراجعه کنید. نمایندگی مجاز sony استفاده از قطعات اصل را برای کاربران تضمین می کند.

عیب یابی بک لایت تلویزیون sony

عیب یابی درست از بک لایت sony به تخصص و مهارت نیاز دارد. البته در مواردی نیز توسط کاربران امکان پذیر است. در مواردی که تلویزیون تصویر ندارد اما صد ا ارد معمولا خرابی پیش آمده با بک لایت مرتبط است. قطع شدن ناگهانی تصویر یکی دیگر از نشانه های اختلال در بک لایت تلویزیون است.

اگر مشکل در قطعی جریان مدار باشد لامپ های ال ای دی بک لایت در صورت سالم بودن هم روشن نمی شوند اا اگر ال ای دی ها دچار اتصال کوتاه شوند لامپ های سالم همچنان نور خود را خواهند داشت ، به همین دلیل در این زمان نقاطی که ال ای دی آن خراب است کم نور دیده می شوند.

تعمیرات تلویزیون sony در این واحد توسط متخصصان مجرب انجام می شود. برترین کارشناسان در این نمایندگی گرد هم آمده اند تا تمام خدمات مورد نیاز کاربران سونی را ارائه کنند. متخصصان این بخش به دلیل بهره مندی از اطلاعات و دانش مورد نیاز برای تعمیرات انواع تلویزیون sony می توانند تمام خدمات تعمیراتی مرتبط با آن را در مدت زمانی کوتاه ارائه کنند.

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی و تعویض آن از تخصصی ترین سرویس هایی است که در این واحد ارائه می شود. تمامی قطعات تلویزیون در این واحد بررسی شده و در صورت نیاز با نمونه های اصلی خود جایگزین می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت تلویزیون هوشمند سونی
0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب