نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی سونی KD-75ZH8

با توجه به کمبود محتوای واقعی 8K به احتمال زیاد تا مدتی دیگر، تولیدکنندگان نبرد سختی برای متقاعد کردن مصرف کنندگان دارند که تلویزیون 8K خرید منطقی در اینجا و اکنون است. با ZH8، که در اینجا به عنوان مدل 75 اینچی KD-75ZH8 مورد بررسی قرار گرفته است، سونی حق زیادی دریافت می کند. این یکی از پانچ ترین تلویزیون هایی است که ما آزمایش کرده ایم و یکی از بهترین صداها نیز هست. همچنین برای مدل 8K قیمت تهاجمی دارد و به طور قابل توجهی برنده جایزه فعلی ما در این گروه را زیر پا می گذارد. گفته می شود، ZH8 همچنین در چند زمینه اصلی کمی از رقیب اصلی خود عقب است، که مهمترین آن عدم پشتیبانی آن از حجم کمی از فیلم 8K است که در حال حاضر در دسترس است.

امکانات سونی KD-75ZH8

یک تلویزیون 75 اینچی همیشه از نظر فیزیکی یک پیشنهاد دلهره آور خواهد بود، اما Sony KD-75ZH8 به دلیل طراحی صنعتی ضخیم خود حتی از رقبای مشابه هم بسیار جذاب تر است. اگر انتظار دارید یک تلویزیون درجه یک کمی بیشتر از یک صفحه فوق باریک باشد، ممکن است از حاشیه های نسبتاً ضخیم ZH8 و عمق 8.4 سانتی متری ZH8 ناامید شوید-Samsung QE75Q950TS فقط 1.5 سانتی متر عمق دارد. با این وجود، شیک بودن غیرقابل انکاری در سونی وجود دارد، استحکام، لبه های مستقیم و گوشه های تیز آن یک بیانیه فوق العاده جدی است.

تصور پایه ای که زیر وزن 48 کیلوگرمی ZH8 قرار نگیرد دشوار است، بنابراین تعجب آور نیست که سونی به جای آن از پاهای محکم و کم ارتفاع استفاده کرده است. اینها وقتی در گوشه های پایینی مجموعه قرار می گیرند بهتر به نظر می رسند، اما قرارگیری باریک تر نیز یک گزینه است. با این ترتیب، تلویزیون عظیم روی هر مبلمانی که عرض آن حداقل 62 سانتی متر باشد، ایستاده است – با این فرض که به اندازه کافی قوی باشد که بتواند وزن 50 کیلوگرمی را با پای متصل به دست آورد.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی تلویزیون ال سی دی سونی KD-75ZF9 4K

در جعبه، تعدادی پانل پلاستیکی وجود دارد که می توانند به قسمت پشتی مجموعه متصل شوند، اتصالات را پنهان کرده و یک الگوی شیک تخته جذاب ایجاد کنند. این اتصالات شامل چهار HDMI است که یکی از آنها دارای گواهی HDMI 2.1 است. ممکن است فرض کنید که این بدان معناست که دارای مجموعه ای کامل از ویژگی های HDMI پیشرفته است، اما اینطور نیست: در حالی که ZH8 از 8K@60Hz، 4K@120Hz (همچنین به عنوان HFR شناخته می شود) و eARC (Enhanced Audio Return Channel)، VRR (متغیر) پشتیبانی می کند. نرخ بازخوانی) و ALLM (حالت تاخیر کم خودکار) وجود ندارد. عدم وجود این دو ویژگی اخیر برای گیمرهای نسل بعدی ناامید کننده خواهد بود: Xbox Series X از هر دو استفاده می کند و PS5 در آینده ای نه چندان دور به روز رسانی VRR است.

تصویر سونی KD-75ZH8

به طور طبیعی، شما می خواهید محتوای 8K را در تلویزیون جدید 8K خود مشاهده کنید، اما انجام این کار در ZH8 بسیار سخت تر از تلویزیون های 8K سامسونگ است. تنها محتوای تجاری تجاری 8K موجود در YouTube توسط قالب AV1 پخش می شود، که ZH8 از آن پشتیبانی نمی کند. ممکن است فقط تصاویر هوایی مناظر دوست داشتنی را از دست بدهید، اما این واقعیت که مقدار کمی از محتوای 8K در تلویزیون گران قیمت 8K شما قابل پخش نیست، بسیار آزاردهنده است. علاوه بر این، این س questionsالات را در مورد میزان اثبات ZH8 در آینده ایجاد می کند: به نظر می رسد که فرمت AV1 همان است که برای 8K توسط سایر سرویس های پخش، از جمله Netflix استفاده می شود.

ما می توانیم با استفاده از پخش کننده رسانه ای ارائه شده توسط سونی که دارای مشتی کلیپ نمایشی است، محتوای 8K را در ZH8 برای این بررسی مشاهده کنیم. با استفاده از این کلیپ ها، ZH8 عملکرد خیره کننده ای را ارائه می دهد که آنقدر واضح، پویا و زنده است که احساس می کنید می توانید درست در هر صحنه قدم بگذارید. با این حال، این تجربه ای نیست که بتوانید در خانه بازسازی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات متداول در تلویزیون

عملکرد ZH8

در عوض، آنچه واقعا اهمیت دارد نحوه عملکرد ZH8 با محتوایی است که در حال حاضر به آن دسترسی دارید، با اولویت 4K HDR. ما Blade Runner 2049، یکی از پرطرفدارترین Blu-ray های 4K خود را در دستگاه پخش خود قرار می دهیم و بلافاصله تحت تأثیر نتایج قرار می گیریم. آنچه ابتدا در مورد عملکرد ZH8 توجه شما را جلب می کند این است که چقدر تیز و روشن است، به ویژه در سناریوهای با کنتراست بسیار بالا. به عنوان مثال، اکثر تلویزیون ها از روشن کردن کامل متن سفید که از پس زمینه سیاه در ابتدای فیلم ظاهر می شود، خودداری می کنند، اما ZH8 چنین قید و شرطی ندارد-این می تواند درخشان ترین اجرا از این نسخه تنظیم صحنه باشد. مشاهده گردید.

قابلیت کنتراست

این قابلیت کنتراست شدید در کل فیلم را به خوبی ترجمه می کند. همانطور که K با پای پیاده و با ماشین در حال حرکت در اطراف LA است، علائم نئون و تبلیغات هولوگرافیک از حالت تهوع آور بقیه شهر خارج می شوند.

اثربخشی این مشت با عمق سیاهان بیشتر افزایش می یابد. سطح کاملاً OLED سیاهی کامل نیست، اما ZH8 بسیار بیشتر از اکثر تلویزیون های LCD نزدیک می شود، در حالی که در کندن جزئیات تاریک نیز دستی نازک نشان می دهد: علاوه بر این تضاد چشمگیر، سایه های فوق العاده ظریفی به دست می آورید، بدون هیچ چیزی از بین رفت

صدا قابلیت کنتراست

سونی در سالهای اخیر از نظر صدای تلویزیون بسیار خلاقتر از رقبای خود بوده است، که مهمترین آنها با تبدیل کل پنل مدلهای OLED به بلندگو است. این ویژگی که Acoustic Surface Technology نامیده می شود، در مدل LCD مانند ZH8 امکان پذیر نیست، اما سونی با استفاده از چند توییتر برای ارتعاش قاب، سعی کرده است این اثر (که به آن “صدا از تصویر” می گویند) را دوباره ایجاد کند. تلویزیون. اینها با دو راننده رو به جلو نصب شده در پایین کار می کنند تا به نظر برسد که صدا مستقیماً از صفحه نمایش می آید، در حالی که دو ووفر نصب شده در پشت ارائه را پر می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری XBR X900H

تمام این تلاش ها به طرز چشمگیری نتیجه داده است. ZH8 در ارائه خود واضح و مستقیم است، و صدا و تصویر به طریقی بسیار جذاب هستند. با این حال، این عملکرد یک ترفند نیست-صدا نیز با استانداردهای سیستم صوتی تلویزیون دقیق و پویا است، و تحویل کلی را جذاب و هیجان انگیز می کند.

Dolby Atmos پشتیبانی می شود و همراه با ویژگی کالیبراسیون خودکار آکوستیک، که عملکرد صوتی را به اتاق شما می رساند، بدون این که این صراحت را قربانی کنید، دامنه و مقیاس زیادی را به موسیقی متن مناسب می دهد. تعداد کمی از سیستم های صوتی یکپارچه با تلویزیون می توانند یک اتاق را به همان اندازه م fillثر پر کنند، در حالی که به وضوح دیالوگ را نشان می دهند.

در صورت تمایل، می توانید از ZH8 به عنوان بلندگوی میانی یک بسته صدای فراگیر، با استفاده از پایانه های بلندگوی استاندارد در پشت مجموعه استفاده کنید. با این حال، ما آن را توصیه نمی کنیم – در حالی که ZH8 برای یک تلویزیون بسیار چشمگیر به نظر می رسد، حتی بهترین تقویت کننده AV برای یکپارچه سازی کامل آن با مجموعه ای از بلندگوهای سنتی مشکل خواهد داشت.

مقالات مرتبط:

رفع مشکل کم نور شدن تلویزیون sony

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب