نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی تلویزیون OLED 48 اینچی سونی KD-48A9

داشتن یک اتاق نشیمن کوچک یا متوسط ​​نباید شما را از داشتن یک تلویزیون واقعاً درخشان منع کند، به همین دلیل شرم آور است که در چند سال گذشته، مدل های پرچمدار واقعی کمتر از 55 اینچ نبوده اند. اما امسال این موضوع تغییر کرده است. به طور قابل پیش بینی، اولین تلویزیون 48 اینچی OLED توسط LG راه اندازی شد، شرکتی که در پشت همه پنل های تلویزیون OLED در حال حاضر توسط هر تولید کننده استفاده می شود، و این نیز عالی است. KD-48A9 سونی بسیار جذاب است و حتی بهتر است. در حقیقت، ممکن است بهترین تلویزیون زیر 55 اینچ باشد که تا به حال ساخته شده است. مطمئناً بهترین چیزی است که می توانید در حال حاضر خریداری کنید، اگرچه این نوع کیفیت قیمت دارد.

طراحی تلویزیون OLED 48 اینچی سونی KD-48A9

به نظر می رسد که سونی به دنبال استفاده از ماهیت جمع و جور پنل OLED جدید و کوچکتر است، به نظر می رسد 48A9 را تا حد ممکن کوچک کرده است، حداقل از نظر ارتفاع و عرض. ضخامت حاشیه سیاه و سفید در قسمت بالا و کناره ها کمتر از 1 سانتی متر ضخامت دارد، در حالی که لبه زیرین براق و شیک – که دارای لوگوی سونی بسیار ظریف است و در بیشتر نور نامرئی است – فقط کمی ضخیم تر است.

پایه پشتی، که رد پای باریکی از مجموعه را فقط زیر 47 سانتی متر می دهد، دارای مشخصات کمی است به طوری که بین لبه پایینی تلویزیون و سطحی که روی آن قرار گرفته است، فاصله 5 میلی متری وجود ندارد.

نقطه ضعف آن پایه گسسته این است که هر نوار صوتی که در جلوی مجموعه قرار گیرد مقدار قابل توجهی از صفحه نمایش را مسدود می کند. سونی امیدوار است به دلیل داشتن فناوری صوتی ارتعاشی روی صفحه که در تلویزیون تعبیه شده است، خرید نوار صوتی را ضروری تلقی نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال دستگاه ها به تلویزیون سونی

در حالی که پنل های OLED بسیار نازک هستند، همه تلویزیون های OLED به محفظه ای برای بلندگوها، پردازش سخت افزار و اتصالات نیاز دارند. محفظه در پشت KD-48A9 بزرگتر از بیشتر است، هم از نظر میزان پوشش پنل و هم از نظر عمق کلی که به آن اضافه می کند. در حالی که اندازه 48 اینچی OLED ال جی (OLED48CX) 4.7 سانتی متر در ضخیم ترین نقطه آن است، سونی 6 سانتی متر است. در نهایت، هرچند، فقط کمی از نظر ظاهری کمی چشمگیر به نظر می رسد.

امکانات اتصالاتی تلویزیون OLED 48 اینچی سونی KD-48A9

اتصالات این مجموعه، که بسیاری از آنها را می توان با پانل های پلاستیکی موجود در جعبه پنهان کرد، شامل هوایی و ماهواره ای (عملکرد کامل Freesat به زودی)، اترنت، سه USB، خروجی نوری و هدفون و چهار HDMI است. HDMI 3 از ARC و eARC پیشرفته تر پشتیبانی می کند، اما این تنها ویژگی پیشرفته HDMI است که مجموعه دارد.

هیچ پشتیبانی از 4K@120Hz (HFR)، VRR (نرخ تجدید متغیر) یا حتی ALLM وجود ندارد، و این برای بازیکنان، به ویژه کسانی که قصد خرید PS5 یا Xbox Series X را دارند ناامید کننده خواهد بود. این مجموعه حداقل دارای یک تأخیر ورودی رقابتی کمتر از 19ms هنگامی که حالت بازی (به صورت دستی) انتخاب می شود.

پردازنده X1 Ultimate

پردازنده X1 Ultimate سونی که در سال 2019 رونمایی شد اما همچنان بهترین تراشه تلویزیونی این شرکت است، در هسته اصلی شاسی KD-48A9 جای گرفته است. این بدان معناست که دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند Super Resolution مبتنی بر شی است که برای تجزیه و تحلیل هوشمندانه و افزایش تعریف تک تک اشیاء در یک تصویر طراحی شده است و نسخه بهبود یافته ای از Object-based HDR Remaster، که رویکرد مشابهی را برای کنتراست اعمال می کند. این مجموعه همچنین دارای Pixel Contrast Booster سونی است که برای افزایش رنگ و کنتراست در مناطق روشن تصویر طراحی شده است.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل صدا نداشتن تلویزیون سونی

در حالی که این A9 دارای نام “Master Series” است، که سونی از آن برای مدلهای شاخص خود استفاده می کند، تعدادی از ویژگی های آن در سطح A8 است، که یک مدل سری Master نیست، به جای AG9، که همان است. این دستگاه به جای Motionflow XR وضوح X-Motion Clarity دارد و به جای Acoustic Surface Audio+از Surface Audio Surface Audio استفاده می کند. این کاهش های جزئی A9 را از برتری باز نمی دارد، اما برخی ناهماهنگی ها را در بازاریابی سونی برجسته می کند.

سونی اعتقاد خود را به سیستم عامل Android TV گوگل حفظ کرده است و در حال شروع به نتیجه دادن است. در حالی که ممکن است هرگز با سیستم های سفارشی سامسونگ و ال جی برابر نباشد-اغلب به نظر می رسد یک پخش کننده رسانه در تلویزیون تعبیه شده است تا قلب اصلی نرم افزار آن-اما به طور پیوسته صاف تر، بصری تر و با ویژگی های کامل تر می شود.

تصویر تلویزیون OLED 48 اینچی سونی KD-48A9

A9 مستقیماً خارج از جعبه، در تحویل خود محتاط است، ظاهراً تمایلی به ارائه نوع کنتراست خیره کننده ای که از سیگنالهای HDR عالی انتظار داشتیم ندارد. پس از کمی تغییر، این مسئله حل می شود و وقتی Blade Runner 2049 را آتش می زنیم، خوشحال می شویم که متن قرمز و سفید روشن فیلم روی صفحه کاملا مشکی با پانچ و خلوص جدی ظاهر می شود. در واقع، اندازه LG CX را در این زمینه دارد.

همچنین CX در انتهای مخالف طیف قرار دارد: در حالی که هر دو مجموعه کاملاً مشکی و کم رنگ ارائه می دهند، سونی جزئیات تیره تری را کشف می کند و فضای داخلی خانه مزرعه مبهم Sapper Morton را با بینش بیشتر در زمینه صحنه بازتولید می کند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی تلویزیون سونی XR-65X90J 65

جای تعجب نیست که A9 حرکت را بهتر از CX انجام می دهد. سونی مدت هاست استاد پردازش حرکت است و در حالی که سایر تولیدکنندگان امسال پیشرفت هایی را انجام داده اند، نحوه صاف و تیزکردن حرکت A9 (و در عین حال بسیاری از خواهران و برادرانش) بدون معرفی گاز یا مصنوعی فوق العاده است. همه چیز آنطور که باید به نظر می رسد، فقط بهتر است، و این واقعیت که سونی برای مدت طولانی از رقبای خود بسیار جلوتر بوده است، ثابت می کند که این کار چقدر دشوار است.

صدا تلویزیون OLED 48 اینچی سونی KD-48A9

این بسیار دردناک و پویا است، همانطور که باید درام را بسازید وقتی K به ساختمان LAPD نزدیک می شود. ما از پیش تعیین شده سینما را انتخاب می کنیم، که گشودگی و وسعت را اضافه می کند، و این باعث ایجاد حس خوبی از فضا می شود، زیرا قهرمان ما در آزمون ابتدایی گیج کننده خود آزمایش می کند، صدای بی جسم افسر فرمانده او از دیوارهای برهنه اتاق جعبه ای می پیچد. در مقایسه، صدای خود K واضح و مستقیم است و به لطف فناوری ارتعاش صفحه نمایش A9، صدا و تصویر نسبت به سایر تلویزیون ها از لحاظ فضایی بیشتر به هم متصل هستند.

اما در حالی که A9 برای تلویزیون خوب به نظر می رسد، مخصوصاً در این اندازه، با صدای زیاد می توان آن را به سختی کشاند. اگر کیفیت صوتی برابر با تصویر را می خواهید، یک سیستم صوتی اختصاصی هنوز راه را پیش رو دارد، به خصوص اگر فیلم های خود را با صدای بلند و بمب افکن دوست دارید.

مقالات مرتبط:

باز نشدن فلش در تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب