نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی تلویزیون OLED سونی XR-65A90J

ممکن است تصور شود که یک تلویزیون خاص در یک اندازه عالی است، پس به طور خودکار نتیجه می گیرد که در تلویزیون های دیگر نیز عالی خواهد بود. اما در حالی که اکثر اجزای اصلی از یک اندازه به اندازه دیگر منتقل می شوند، بسیاری از آنها نیستند – مهمترین آنها پنل است. مدل های LCD/LED بیشترین تغییرات را دارند-یک پنل 49 اینچی احتمالاً دارای مشخصات متفاوتی نسبت به یک صفحه 650 اینچی است و حتی ممکن است توسط سازنده ای دیگر ساخته شود-اما تلویزیون های OLED نیز از این امر مصون نیستند. کیفیت صدا نیز بسته به اندازه متفاوت است، زیرا شاسی بزرگتر معمولاً صدای کامل تری را به دنبال دارد. به همین دلیل در What Hi-Fi؟ ما هر مدل را تا اندازه ای که می توانیم آزمایش می کنیم. بنابراین، با توجه به نسخه 55 اینچی، ما مشتاق هستیم که 65 اینچی Sony XR-65A90J را دنبال کنیم.

طراحی تلویزیون OLED سونی XR-65A90J

دشوار است که یک تلویزیون مدرن از دیگران متمایز شود. حرکت به سمت ست های باریک تر و حاشیه های باریک تر، فضای کمی برای خلاقیت باقی می گذارد. حتی لوگوها نیز در خطر انقراض هستند، اگرچه سونی موفق شده است یک تصویر ظریف را در گوشه سمت چپ پایین قاب A90J فشار دهد.

طراحی واقعی نقطه صحبت پا است که می تواند در دو موقعیت مختلف قرار گیرد. موقعیت پیش فرض آنها را در لبه های چپ و راست شاسی اصلی پخش می کند، که کم و بیش با مبلمانی که تلویزیون بر روی آنها قرار گرفته است هم تراز است. این باعث می شود تلویزیون حتی بیشتر از آنچه نیاز است گسترده شود و همچنین جایی برای نوار صوتی باقی نمی گذارد.

اگر هر کدام از نکات برای شما نگران کننده است، می توانید پاها را بچرخانید و آنها را در نوار صوتی خود نصب کنید، که باعث می شود تلویزیون حدود 7 سانتی متر (2.7 اینچ) بلند شود. حتی در این پیکربندی، تلویزیون دارای عرض 137 سانتی متر (54 اینچ) است، اما یک شکاف ایده آل برای نوار صدا ایجاد می کند. پاها فاقد کانال کابلی هستند، بنابراین سیم هایی که از پشت تلویزیون بیرون زده اند در صورت عدم پر شدن از طریق شکاف قابل مشاهده خواهند بود.

اکثر تلویزیون های OLED که از نظر مشخصات مشاهده می شوند، ترکیبی از بخش پنل نازک و محفظه ای ضخیم تر برای سیستم صوتی، پردازش سخت افزار و اتصالات هستند و Sony A90J از آن الگو منحرف نمی شود. ضخامت قسمت پانل آن حدود 6 میلی متر (0.2 اینچ) است، اما فاصله زیادی با لبه بالایی ندارد، محفظه بیرون می زند و بقیه قسمت پشتی پنل را می پوشاند. ضخامت این قسمت 41 میلی متر (1.6 اینچ) است. در مقایسه، LG C1 در ضخیم ترین نقطه 47 میلی متر (1.8 اینچ) است، در حالی که LG G1 شبیه قاب عکس 20 میلی متر (0.8 اینچ) یکنواخت است.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه نور پس زمینه تلویزیون سونی را رفع کنیم؟

امکانات تلویزیون OLED سونی XR-65A90J

“XR” در مدل مدل XR-65A90J از تراشه Cognitive Processor XR ناشی می شود، که توانایی های هوش مصنوعی سلف X1 خود را با سیستمی که سونی آن را هوش شناختی می نامد، ترکیب می کند. در حالی که هوش مصنوعی سیگنال های تصویری و صوتی را تجزیه و تحلیل می کند و از داده های مبتنی بر یادگیری ماشینی استفاده می کند، هوش شناختی قصد دارد دیدگاه انسانی بیشتری را برای شناسایی و افزایش عملکرد AV و ارائه تجربه ای مطابق با دید و شنیدن انسان ها در جهان اضافه کند.

در پنل OLED نیز پیشرفت هایی انجام شده است. سونی یک ورق آلومینیومی را معرفی کرده است که در اصل به عنوان یک هیت سینک عمل می کند و باعث افزایش روشنایی می شود. اگرچه هیچ کدام از شرکت ها این موضوع را تأیید نکرده اند، اما تصور می شود که سونی A90J از همان پنل نسل بعدی مدل G1 OLED Evo ال جی استفاده می کند که از روشنایی بالاتری نسبت به تلویزیون های OLED قبل برخوردار است. ال جی می گوید عملکرد OLED Evo چیزی فراتر از پنل است، اما نکته این است که به نظر می رسد A90J مواد اولیه مورد نیاز برای تولید عملکرد تصویر بالاتر و فراتر از آنچه معمولاً از تلویزیون های OLED انتظار داریم را داشته باشد.

امکانات اتصالی تلویزیون OLED سونی XR-65A90J

سونی همچنین به دنبال کاهش شکاف رقبای خود از نظر مشخصات نسل بعدی HDMI است، اما در این زمینه تنها تا حدی موفق است. A90J دارای دو سوکت HDMI 2.1 است که از 4K@120Hz و ALLM پشتیبانی می کند، اما یکی از آنها eARC/ARC را کنترل می کند و به طور بالقوه شما را مجبور می کند که در صورت نیاز از منبع دیگر برای سیستم صوتی خود، فقط یک منبع HDMI 2.1 را وصل کنید. VRR نیز در این مرحله وجود ندارد. سونی می گوید این مورد از طریق به روزرسانی سیستم عامل آینده اضافه می شود، اما سابقه آن با به روزرسانی ها عالی نیست، بنابراین احتمالاً عاقلانه است که نفس خود را حبس نکنید.

قابلیت Dolby Atmos

همچنین، در حالی که ویژگی 4K@120Hz A90J با PS5 خوب کار می کند، اگر صدای Dolby Atmos نیز فعال باشد، مشکلاتی را در Xbox Series X ایجاد می کند. همچنین به نظر می رسد ALLM را غیرفعال می کند، که در هنگام آزمایش با انتخاب 60 هرتز خوب کار می کند.

این مطلب را از دست ندهید   ساختار تلویزیون سونی سری X750H

همچنین لازم به ذکر است که برای فعال کردن 4K در 120Hz، Dolby Vision غیرفعال است، بنابراین شما نمی توانید Dolby Vision را از برنامه های داخلی Xbox Series X دریافت کنید مگر اینکه ابتدا تلویزیون را از حالت “فرمت پیشرفته” (که 4K را فعال می کند) تغییر دهید. @120Hz) به حالت “فرمت پیشرفته (Dolby Vision)”. اگر می خواهید یک بازی را با کیفیت 4K@120Hz انجام دهید، باید به عقب برگردید. دارندگان تلویزیون OLED ال جی نیازی به پرش از بین هیچ کدام از این حلقه ها ندارند.

آن دسته از بازی های مرتبط با HDMI 2.1 فقط مورد توجه گیمرهای هاردکور خواهد بود، اما خریداران در بریتانیا باید از این نکته نیز آگاه باشند که در ارائه برنامه A90J کاستی هایی وجود دارد: در هنگام راه اندازی، این مجموعه شامل BBC iPlayer، ITV Hub و All 4 نمی شود. سونی می گوید که برای حل این مشکل تلاش می کند، اما ناامید کننده است که توجه داشته باشیم که از زمان آزمایش مدل 55 اینچی در یک ماه مرتب نشده است. حداقل می توانید از Google Chromecast برای ارسال محتوا به تلویزیون از برنامه های مربوط به تلفن خود استفاده کنید، اما این راه حل رضایت بخشی برای همه نخواهد بود.

تصویر تلویزیون OLED سونی XR-65A90J

با شروع Rogue One در Dolby Vision، به زودی مشخص می شود که بین این نسخه 65 اینچی A90J و خواهر و برادر 55 اینچی آن از ثبات چشمگیری وجود دارد. تراکم پیکسل در مدل بزرگتر کمی کمتر است، زیرا تعداد پیکسل های مشابه در ناحیه بزرگتری کشیده شده است، اما به نظر می رسد پردازنده XR تا حدودی این امر را جبران می کند، بنابراین از نظر تصویری، که هنوز هم از تصویر ظاهر می شود، ضعف کمی وجود دارد. صفحه نمایش آن دارای نوعی سه بعدی است که به نظر می رسد می توانید به مجموعه برسید و کشتی هایی را که به دور Scarif می گردند بردارید.

نمونه 65 اینچی ما کمی غنای اضافی دارد، اما این دو تلویزیون به طرز چشمگیری شبیه هم هستند. ما انتظار داریم که دو نمونه با اندازه یکسان از یک تلویزیون دارای تنوع بیشتری از این باشد، بنابراین میزان ثبات در اینجا قابل توجه است. در اصل، شما همان تصویر خیره کننده را در اندازه بزرگتر و سینمایی تر دریافت می کنید.

وقتی به گزینه Get Out در HDR10 تغییر می دهیم (A90J از HDR10+پشتیبانی نمی کند) به همین نتیجه می رسیم. در صحنه های آغازین، جلوه ای پیش از وحشت به خانه ظاهراً بت انگیز خانواده آرمیتاژ وجود دارد. در اینجا، این غنای اضافی اضافی به تراز رنگ 65 اینچی A90J گرمای بیشتری به همه می بخشد، اما در غیر این صورت در هر دو مدل عملکرد یکسانی دارد. این باعث می شود از نظر سایه بسیار شفاف، بسیار شفاف و از همه مهمتر روشن و تیز باشد، تا حدی که حتی LG G1 نمی تواند با آن مطابقت داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نگهداری از تلویزیون

این یک ارائه دقیق بسیار دقیق است، و نه فقط در وسط نوار کنتراست: درخشان ترین عناصر تصویر پر از ظرافت است و بینظیری استثنایی در تاریک ترین مناطق وجود دارد و این اطمینان را می دهد که هرگز جزئیات را از دست ندهید. اطمینان حاصل کنید که تنظیمات HDR Tone Mapping را بر اساس درجه بندی ترجیح داده اید – با تغییر در Brightness Preferred می توانید تصویری مبهم تر و متضادتر به دست آورید، اما برخی از جزئیات خوب را در هر دو طرف طیف نور از دست می دهید.

صدا تلویزیون OLED سونی XR-65A90J

ما عادت کرده ایم که نسخه بزرگتر تلویزیون کمی بزرگتر و سنگین تر از اندازه های زیر باشد و بنابراین با A90J ثابت می شود. این مدل 65 اینچی بیشتر باس کم و فراوان را در موسیقی متن فیلم Blade Runner 2049 تولید می کند و صدای آن را تهدیدآمیزتر می کند. مدل 55 اینچی در حال حاضر یک کار تحسین برانگیز برای کشیدن صدا فراتر از ابعاد صفحه نمایش انجام داده است، اما در اینجا حتی بزرگتر و جادارتر به نظر می رسد.

این A90J در ارائه آن کمی نرم تر از نمونه 55 اینچی ما است. حاشیه های جلو کمی تأثیرگذارتر هستند، اما جریان دلپذیرتری در موسیقی متن و موسیقی فیلم وجود دارد، در حالی که نسخه کوچکتر تلویزیون گاهی اوقات در مقایسه با آن فقط کمی اجباری به نظر می رسد.

شما می توانید – و باید – همچنان با افزودن یک سیستم صوتی جداگانه آن را بهبود بخشید، اما در اینجا نوار صوتی مقرون به صرفه کار نمی کند. چیزی شبیه به Sonos Arc باید به عنوان شریک اصلی A90J در نظر گرفته شود و اگر بودجه و فضا دارید، ما کاملاً توصیه می کنیم از یک سیستم صوتی فراگیر کامل استفاده کنید-نه تنها به این دلیل که عملکرد خیره کننده تصویر مستحق صدا است.

مقالات مرتبط:

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب