نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی تلویزیون OLED سونی XR-55A90J

در حالی که OLED های سونی بسیار مورد توجه قرار می گیرند، معمولاً توجیه خرید یکی از LG های رقیب سخت است. از نظر تاریخی، سونی دارای تصویر معتبرتر و صدای بهتر است، اما از نظر ویژگی ها و قابلیت استفاده یک قدم عقب است – و حداقل یک یا دو درجه گران تر. اما اگر سونی بتواند تلویزیونی با اکثر ویژگی های از دست رفته قبلی، تجربه کاربری رضایت بخش تر و برنامه پخش فیلم با کیفیت بالا تولید کند، چه اتفاقی می افتد، در حالی که کیفیت تصویر و صدا را به ارتفاع بیشتری می رساند، چه می شود؟ آیا می توانید خرید آن تلویزیون را از طریق رقیب ال جی توجیه کنید؟ ما در حال کشف این موضوع هستیم زیرا سونی آن تلویزیون را تولید کرده است، XR-55A90J.

طراحی تلویزیون OLED سونی XR-55A90J

حاشیه های نازک، مشکی و فلاش برای تلویزیون های OLED مدرن عادی است، به این معنی که اکثر آنها هنگام نصب روی دیوار شبیه به هم هستند. A90J دارای نشان تجاری است، چیزی که به طور فزاینده ای نادر است، اما در سمت چپ پایین قرار گرفته و دور از ظاهر است.

در حالت پیش فرض، آنها از لبه های چپ و راست مجموعه فراتر می روند و تقریبا هیچ فاصله ای بین قسمت پایین تلویزیون و مبلمانی که روی آن ایستاده است باقی نمی گذارد. این یک ظاهر بسیار غیر معمول و کم مشخصات است، اما به این معنی است که قفسه شما باید حداقل 128 سانتی متر (51 اینچ) عرض داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با فرمت صوتی و تصویری تلویزیون

روش دیگر، می توانید پاها را عوض کرده و تلویزیون را در موقعیت نوار صوتی خود قرار دهید. این باعث می شود که قطعه 115 سانتیمتر (45 اینچ) عرض داشته باشد و فاصله ای بین لبه زیرین آن و سطح زیر آن در حدود 7 سانتیمتر (2.8 اینچ) ایجاد شود-یک شکاف ایده آل برای قرار دادن نوار صوتی با اندازه متوسط. شایان ذکر است که هیچ کانال کابلی در پای سونی وجود ندارد، بنابراین اگر موقعیت نوار صوتی تلویزیون را انتخاب کنید اما فاصله را پر نکنید، کابل های بیرون از تلویزیون قابل مشاهده است.

از نظر مشخصات، اکثر OLED ها ترکیبی از بخش پانل بسیار نازک و محفظه بسیار ضخیم تر برای سیستم صوتی، پردازش سخت افزار و اتصالات هستند و Sony A90J از آن الگو منحرف نمی شود. ضخامت قسمت پانل آن حدود 6 میلی متر (0.2 اینچ) است، اما در حدود 11 سانتی متر (4 اینچ) از لبه بالایی، محفظه بیرون می زند و بقیه قسمت پشتی پنل را می پوشاند. ضخامت این قسمت 4.1 سانتی متر (1.6 اینچ) است. برای مرجع، LG C1 در ضخیم ترین نقطه خود 4.7 سانتی متر (1.8 اینچ) است، در حالی که LG G1 شبیه قاب عکس 2 سانتی متر (0.8 اینچ) است.

امکانات اتصالی

این ورودی ها و خروجی ها در نگاه اول عمدتاً معمولی به نظر می رسند، با چهار HDMI، سه USB، سوکت های هوایی و ماهواره ای و اترنت. همچنین یک سوکت هدفون وجود دارد که به تدریج متداول می شود و ورودی ویدئویی کامپوزیت کمیاب تر (در صورت تمایل به اتصال یک VCR قدیمی به تلویزیون OLED 2021 خود). به طور غیر معمول، دارای یک جفت پایانه بلندگو است که به تلویزیون اجازه می دهد جای بلندگوی مرکزی را در یک سیستم صدای فراگیر بگیرد.

این مطلب را از دست ندهید   جدول عیب یابی تلویزیون سونی

با این وجود، سوکت های HDMI جایی است که عمل واقعی در آن انجام می شود. سونی مدت زیادی است که از فناوری HDMI عقب می افتد اما سعی کرده فاصله را با افزودن 48 گیگابیت بر ثانیه HDMI 2.1s به A90J کم کند. این یک گام در جهت درست است، اما تنها دو مورد از چهار HDMI دارای مشخصات 2.1 هستند. این ممکن است یک چیز بزرگ به نظر نرسد – بالاخره، چه کسی بیش از دو منبع HDMI 2.1 دارد؟ – اما یکی از آن سوکت های 2.1 نیز eARC/ARC را کنترل می کند. به عبارت دیگر، اگر برای انتقال صدا از تلویزیون به یک سیستم صوتی خارجی از eARC/ARC استفاده کنید، تنها یک سوکت HDMI 2.1 برای شما باقی می ماند.

تصویر

با شروع با Rogue One در Dolby Vision، به سرعت مشخص می شود که Sony A90J در واقع یک تلویزیون خاص است. در مقایسه با LG G1، تصویر سونی بسیار واضح تر و دقیق تر است، فراتر از آنچه از اختلاف اندازه انتظار داریم (نمونه های A90J و G1 ما به ترتیب 55 اینچ و 65 اینچ هستند). سفیدها نیز واضح تر و خالص تر هستند، و نقاط برجسته روشن تر و دقیق تر هستند.

با استفاده از آن، همچنین در Dolby Vision، A90J نسبت به رقبای LG خود نسبت به رنگ کمی رویکرد پر جنب و جوش تری دارد، اما از نظر سایه نیز ظریف تر و نزدیک به حالت خنثی است. واضح تر و دقیق تر، حتی بافت کاغذی را که بیل از آن قایق را می سازد آشکار می کند، و درخشان ترین برجسته ها دوباره از صفحه بیرون می آیند. در انتهای دیگر طیف کنتراست، A90J بارهای کاملاً جزئیات تیره را کاوش می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از ناخوشایندهای وحشتناکی را که در فاضلاب های زیر دری اتفاق می افتد از دست ندهید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تنظیم screen mirroring

مقالات مرتبط:

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب