نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

باز نشدن فلش در تلویزیون

علت باز نشدن فلش در تلویزیون سونی چیست؟

حتما پیش آمده که بخواهید اطلاعاتی را از طریق فلش، در تلویزیون به نمایش درآورید. حالت عادی این است که فلش را به تلویزیون وصل کرده و بسته به مدل و برند دستگاه، تنظیمات خاصی را انجام داده و رسانه مورد نظرتان را تماشا کنید. اما گاهی این اتفاق نمی افتد!

یعنی فلش در تلویزیون اجرا نمی شود و شما نمی تواند عکس یا فیلم مورد نظرتان را ببینید. در چنین شرایطی باید چه کرد؟ اصلا علت باز نشدن فلش در تلویزیون چیست؟ اگر برای خواندن این مقاله چند دقیقه بگذارید در پایان خواهید دانست که:

نحوه صحیح اتصال فلش به تلویزیون چگونه است؟

چنانچه در پایان متوجه شدید که پورت usb تلویزیون شما آسیب دیده است و یا فلش به دلیل خرابی قطعاتی همچون مین برد شناسایی نمی شود، با نمایندگی سونی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید تا تیم تعمیرات تلویزیون در محل به آدرس شما آمده و اقدامات تخصصی را برای رفع مشکل انجام دهند.

دلایل باز نشدن فلش در تلویزیون سونی

پیش از شروع بحث اصلی، توجه داشته باشید که آنچه در ادامه این مقاله بیان می کنیم، تنها مربوط به تلویزیون های سونی نیست. دلایل و راهکارهای عدم شناسایی فلش در تلویزیون، در مورد دستگاه های تمامی برندها کاربرد دارند. اما چه اتفاقاتی می افتند که باعث می شوند فلش مموری در تلویزیون، شناسایی و اجرا نشود؟ باز نشدن فلش در تلویزیون sony و سایر برندها، دلایل مختلفی دارد که در ادامه آنها را دقیق تر بررسی می کنیم:

این مطلب را از دست ندهید   Netflix در تلویزیون هوشمند

فرمت نامناسب فلش

شاید مهم ترین و البته ساده ترین دلیل شناسایی نشدن فلش مموری در تلویزیون، فرمت غیر استاندارد آن باشد. به طور کلی تلویزیون ها تنها فرمت FAT32 را در فلش ها شناسایی می کنند. البته تلویزیون های هوشمند جدید، قابلیت شناسایی دیگر فرمتها را هم دارند اما هنوز این مدل ها به همه خانه ها راه پیدا نکرده اند. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که تلویزیون شما، به دلیل فرمت نامناسب فلش، آن را شناسایی نکند. البته ایراد از فلش مموری نیست!

خرابی فلش

همیشه اینقدر خوش شانس نیستید که باز نشدن فلش در تلویزیون سونی، ناشی از فرمت اشتباه فلش باشد. گاهی این تراشه ایراد دارد و به هر دلیلی، آسیب دیده است. هر گونه شکستگی یا خمیدگی باعث می شود تلویزیون و هیچ دستگاه دیگری، قادر به اجرای محتویات فلش مموری نباشند.

آسیب دیدگی پورت تلویزیون

لازم به یادآوری نیست که فلش و هارد اکسترنال، از طریق پورت یو اس بی به تلویزیون وصل می شوند. اگر این پورت آسیب دیده باشد، غیر عادی نیست که فلش در سیستم شناسایی نشود. بنابراین چک کنید که پورت USB شکستگی نداشته باشد و کاملا سالم باشد.

خرابی مین برد

مین برد، به نوعی مغز تلویزیون است و قطعات دیگر را به شکلی، تحت کنترل دارد. ممکن است خرابی این قطعه باعث باز نشدن فلش در تلویزیون sony شده باشد. البته تشخیص این مسئله بر عهده شما نیست و باید برای آن از تکنسین های تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

روشهایی برای رفع مشکل باز نشدن فلش در تلویزیون های sony

اگر دیدید تلویزیون شما فلش مموری را شناسایی نمی کند، قبل از هر کاری از فرمت فلش مطمئن شده و در صورت امکان، آن را اصلاح کنید. برای این منظور کافی است از محتویات فلش بکاپ گرفته و بعد، آن را فرمت کنید. در قدم بعدی باید فلش آسیب دیده را تعمیر و ریکاوری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات متداول در تلویزیون

در صورت خرابی پورت یو اس بی، برای تعمیر یا تعویض آن با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. می توانید فلش را در یک دستگاه دیگر، مثلا لپ تاپ، امتحان کنید تا مطمئن شوید که ایراد از پورت است یا خود فلش. در نهایت اگر متوجه خرابی برد اصلی شدید، از تکنسین بخواهید که این قطعه را ترمیم کند.

روش درست وصل کردن فلش به تلویزیون

بسیاری از کاربرانی که با مشکل باز نشدن فلش در تلویزیون سونی و یا هر برند دیگری مواجه می شوند، فلش را درست به دستگاه وصل نکرده اند. برای اتصال درست فلش مموری به لپ تاپ، نباید تلویزیون را خاموش کنید. همچنین توصیه می شود پس از استفاده، حتما فلش را از تلویزیون جدا کنید. اگر فلش به مدت طولانی داخل پورت تلویزیون بماند، ممکن است مشکلاتی را در این قطعه و یا خود تلویزیون ایجاد کند. فلش را به آرامی و بدون هیچ گونه فشار و زور از تلویزیون جدا کنید تا پورت و فلش مموری در معرض آسیب دیدگی قرار نگیرند.

0/5 (0 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب