نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون

آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون سونی

امروزه اکثر تلویزیون ها دارای یک یا چند پورت USB برای اتصال به دستگاه های جانبی هستند. پورت های یو اس بی تلویزیون به برد متصل بوده و درون آن ها چندین پایه ریز مشاهده می شود. دلایل مختلفی نظیر ورود گرد و غبار به پورت، شکستن پایه های درون آن و وارد کردن لوازم جانبی نامناسب می تواند موجب خراب شدن پورت و کار نکردن آن بشود. در این مقاله به آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون سونی می پردازیم.

تعمیر پورت USB تلویزیون سونی

پورت USB یکی از مهم ترین پورت هایی است که در دستگاه های مختلف برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. به طوری که امروزه در بیشتر تلویزیون های جدید ما شاهد حضور حداقل یک پورت USB برای انتقال اطلاعات هستیم. این پورت ها اطلاعات روی دستگاه را به مین برد انتقال داده و آن ها  را می خوانند.

با وجود آن که از پورت USB لپ تاپ و دیگر وسایل می توان برای شارژ دستگاه های مختلف دیجیتالی استفاده کرد، اما باید توجه داشت که پورت های USB به کار برده شده در تلویزیون به هیچ وجه مناسب این کار نبوده و استفاده از آن ها برای شارژ لوازم دیجیتالی خسارت های فراوانی به تلویزیون شما می زند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله تعمیر مین برد تلویزیون سونی مراجعه کنید. در این مقاله ابتدا به علل خرابی پورت USB و سپس به آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون سونی می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

آشنایی با علل خراب شدن پورت USB تلویزیون

به طور کلی دو نوع پورت USB در تلویزیون ها به کار می رود: یک پورت USB 2.0 با ولتاژ 5 و آمپر بین 0.5 تا 1 که برای بازخوانی اطلاعات از روی فلش درایوها است و دیگری پورت USB با آمپر 1 که مناسب بازخوانی اطلاعات از روی هارد دیسک های اکسترنال هستند. اتصال گوشی تلفن همراه به پورت یو اس بی تلویزیون برای شارژ شدن می تواند باعث خسارت های مالی فراوانی به مین برد دستگاه شود. همانطور که قبلا اشاره شد یکی از موارد مهم در موفقیت آمیز بودن تعمیرات در مرحله اول عیب یابی تلویزیون سونی است؛

این مطلب را از دست ندهید   صفحه اصلی و تنظیمات در تلویزیون

بسیار مهم است که شما ابتدا منبع مشکل را به طور صحیح پیدا کنید و سپس به تعمیر آن بپردازید. در تلویزیون ها نشانه هایی وجود دارند که با مشاهده آن ها می توان پی به مشکل و خرابی در پورت یو اس بی تلویزیون برد. از جمله این نشانه ها می توان به شل شدن قسمت خارجی پورت USB اشاره کرد. علاوه بر آن گاهی ممکن است پورت USB از بیرون شل به نظر نرسد اما هنگام اتصال به فلش درایو یا هارد اکسترنال کار نکرده و قادر به بازخوانی اطلاعات روی آن ها نباشد؛ در این قسمت از آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون باید سه راهکار برای تعمیر پورت یو اس بی تلویزیون سونی در پیش بگیرید:

پورت USB را تمیز کنید

 اول اینکه قبل از هر اقدامی جهت تعمیر پورت USB ابتدا داخل آن را با یک دستمال تمیز و خشک کاملا تمیز کنید. وجود گرد و غبار باعث مشکل در خواندن حافظه خارجی می شود. بنابراین ممکن است گرد و غباری بر روی پایه های یو اس بی مانده باشد که از دید شما خارج باشد اما مانع از اتصال حافظه فلش به مین برد دستگاه و در نتیجه عدم شناسایی حافظه فلش در تلویزیون شود. گاهی یک گردگیری ساده مشکل را حل کرده و نیازی به صرف هزینه برای تعمیر پورت یو اس بی تلویزیون نیست.

دستگاه جانبی را تغییر دهید

در این مرحله از آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون پیشنهاد می شود که اگر فلش درایو شما روی تلویزیونتان شناسایی نمی شود ابتدا باید از خرابی پورت اطمینان حاصل کنید. به این منظور می توانید اگر دستگاه جانبی دیگری در منزل دارید آن را به پورت USB متصل کرده و ببینید که تلویزیون قادر به شناسایی آن است یا خیر. در مواردی که حافظه خارجی دیگری در دسترس ندارید می توانید دستگاه جانبی را روی وسایل دیگر نظیر لپ تاپ امتحان کنید و مطمئن شوید که ایراد از حافظه جانبی نیست.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری XBR Z9F

به روز رسانی سیستم عامل تلویزیون

در برخی موارد و در سیستم عامل های قدیمی تر فریم ورک دستگاه آپدیت نبوده و در نتیجه حافظه فلش یا هارد اکسترنال در دستگاه شناسایی نمی شود. بنابراین مرحله دوم در آموزش تعمیر پورت یو اس بی تلویزیون این است که سیستم عامل تلویزیون را با جدیدترین آپدیت آن به روز رسانی کنید. بدین منظور می توانید از مقاله بروزرسانی تلویزیون سونی کمک بگیرید.

ناسازگاری های فرمت دستگاه جانبی را تغییر دهید

در برخی تلویزیون ها فرمت برخی فلش ها خوانده نمی شود. در این صورت مشکل از دستگاه جانبی نبوده و صرفا یک ناهماهنگی نرم افزاری است که با یک راهکار ساده حل می شود. در این بخش از آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون سونی مراحل تغییر فرمت حافظه فلش را برای شما آورده ایم:

ابتدا فلش را به لپ تاپ وصل کرده و از اطلاعات آن بکاپ بگیرید. توجه داشته باشید که بعد از اتمام این مراحل تمام اطلاعات روی فلش شما پاک می شود و در صورتی که از آن بکاپ نگرفته باشید دیگر دسترسی به فایل های روی آن نخواهید داشت.

در قسمت درایو فلش راست کلیک کرده و از پنجره باز شده گزینه Format را انتخاب کنید.

حال در قسمتی که باز می شود باید روی File System کلیک کنید و لیست فرمت های موجود را ببینید.

در این مرحله کافی است از میان فایل سیستم های نشان داده شده فرمت FAT32 یا exFAT را انتخاب کنید و گزینه شروع را بزنید. این فرمت با سیستم نرم افزاری اکثر تلویزیون ها سازگار است.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش ریست فکتوری تلویزیون

در این مرحله فایل هایی که بکاپ گرفته اید را دوباره روی فلش بریزید و آن را روی تلویزیون امتحان کنید.

تعمیر و تعویض پورت یو اس بی تلویزیون

در برخی موارد مشکل خوانده نشدن فلش روی تلویزیون پس از انجام مراحل بالا نیز حل نمی شود. در این گونه موارد عموما پورت USB مشکل داشته و باید تعمیر یا تعویض شود. اگر زمانی که درون پورت را نگاه می کنید متوجه خمیدگی درون پایه های پورت می شوید؛ ممکن است بتوانید با استفاده از ابزارهای مناسب اقدام به درست کردن پایه ها نمایید.

در موارد دیگر آموزش تعمیر پورت USB تلویزیون از آن جا که پورت یو اس بی قطعه ساده ای بوده و تعویض آن نیازمند هزینه هنگفتی نمی باشد، در اکثر موارد برای تعمیر پورت یو اس بی تلویزیون سونی پیشنهاد می شود که بهتر است به جای صرف هزینه تعمیر و مشکلاتی که ممکن است دوباره پیش بیاید، فقط پورت جدید را جایگزین پورت قبلی کنید. این کار نیز در صورتی که در کارهای فنی کمی تجربه داشته باشید بسیار ساده بوده و فقط کافی است پشت تلویزیون را باز کرده، اتصال لحیم پورت یو اس بی قبلی را ذوب کرده و پورت جدید را با لحیم در جای آن جایگزین نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب
افزایش طول عمر تلویزیون

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون سونی

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه نکاتی باید رعایت کنید؟ تلویزیون سونی به یکی از محبوب ترین لوازم خانگی و اعتیاد مردم در سراسر جهان …

ادامه مطلب