نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل آنتن دهی تلویزیون سونی

رفع مشکل آنتن دهی تلویزیون سونی

مشکل آنتن دهی تلویزیون سونی در این مقاله سعی داریم مشکل رایجی که ممکن است در روزمره با آن مواجه شوید را، مورد بررسی قرار دهیم.

این مشکل رایج همان بحث آنتن دهی ست؛ امروزه در اکثر تلویزیون های سونی فناوری گیرنده دیجیتال داخلی قرار گرفته و یا امکان اتصال گیرنده به تلویزیون وجود دارد اما با این وجود ممکن است برای شما پیش آمده باشد که تصویر و صدا باهم و یا بطور مجزا از هم قطع و وصل شود و گاهی نیز اگر عدم آنتن دهی بسیار شدید تر بود پیغامی با عنوان عدم وجود سیگنال را مشاهده می کنید.

مشکل آنتن دهی در تلویزیون سونی ممکن در بعضی موارد به صورت خود به خود حل شود؛ اما گاهی ممکن است این مشکل ادامه داشته و حل نشود و نیاز به تعمیر تخصصصی داشته باشد. علت و مشکل از کجاست؟ در ادامه به بررسی علت بروز و روش های رفع آن می پردازیم.

دلایل نداشتن سیگنال در تلویزیون سونی

سیگنال نداشتن ممکن است برای هر برندی از تلویزیون پیش بیاید و این عدم سیگنال دلایل متعددی دارد.

طبق گفته های بالا آنتن دهی ممکن است تلویزیون سونی با استفاده از گیرنده داخلی و یا گیرنده ای که به تلویزیون به طور مجزا متصل می کنید، انجام شود.

  • اگر انتن دهی ناشی از گیرنده خارجی بود با تعویض و یا تعمیر آن می توانید به راحتی مشکل را حل نمایید.
  • اگر آنتن دهی به وسیله گیرنده داخلیِ از نوع دیجیتال صورت می گیرد تلویزیون نیاز به تعمیر دارد. آنتن دهی در این حالت توسط قطعه ای به نام تیونر صورت می گیرد. عملکرد تیونر به این صورت است که سیگنال ها را دریافت و پردازش می کند و بعد از پردازش سیگنال، به عکس تبدیل می کند. حال اگر این قطعه آسیب دیده باشد، آنتن دهی به درستی انجام نمی شود. گاهی نیز ممکن است آمپلی فایر تلویزیون از کار افتاده و تلویزیون قادر به تبدیل سیگنال به تصویر نباشد.
  • گاهی نیز آنتن دهی مربوط به خرابی این قطعه نیست و ارتفاع نامناسب آنتن و یا محل مناسب آن می تواند در آنتن دهی اختلال ایجاد کند.
  • یکی دیگر از دلایل نبود سیگنال ممکن است کیفیت پایین آنتن باشد؛ اگر آنتن سالم نباشد نتیجه ی آن عدم دریافت و نمایش درست سیگنال هاست.
  • دلایل دیگر ممکن است تلویزیون سالم و مقصر فرستنده سیگنال ها باشد. در این حالت باید منتظر باشید که این مشکل از جانب فرستنده برطرف شود.
این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی سری X750F

روش هایی برای برطرف کردن مشکل آنتن دهی تلویزیون سونی

اگر بعد از بررسی متوجه شدید که دلیل نداشتن سیگنال و آنتن سخت افزار نیست عمدتا مشکل از ارتفاع آنتن است که با ارتقاء ارتفاع آنتن می توانید این مشکل را حل کنید. همچنین روش هایی زیر به تقویت سیگنال ددهی و آنتن دهی شما کمک می کند:

  • اقدام مهم و اولیه برای آنتن دهی، کیفیت خود آنتن است. اگر آنتنی که از آن استفاده می کنید مرغوب، خوب و اصل باشد، دیگر در تلویزیون با مشکل آنتن دهی مواجهه نمی شوید. پس حتما آنتن با کیفیت را برای تلویزیون خود تهیه کنید.
  • ارتفاع در مسئله ی آنتن دهی نقش مهمی دارد. اگر آنتن در ارتفاع مناسب خود قرار گرفته باشد، دریافت سیگنال ها به بهترین حالت صورت می گیرد و تصویر نمایش داده شده به بهترین شکل نمایش داده می شود. راه پیشنهادی این است که آنتن تلویزیون را در نزدیکی پنجره ها یا در صورت امکان روی پشت بام قرار دهید.
رفع مشکل آنتن دهی تلویزیون سونی
رفع مشکل آنتن دهی تلویزیون سونی
  • از دیگر اقدامات برای رفع مکشل آنتن دهی، تهیه کردن دستگاه هایی برای تقویت آنتن دهی (تقویت کننده ی آنتن تلویزیون) تلویزیون است. آمپلی فایر(تقویت کننده) این وظیفه را دارد که هنگامی که سیگنال توسط آنتن دریافت می شود آن را تقویت و نتیجه ی آن افزایش قدرت سیگنال می باشد. معایب آمپلی فایر این است که ممکن است نویز را نیز دریافت کند.
  • یکی از راه های رفع مشکل آنتن دهی این است که ایستگاه ها را پیدا کنیم. به این معنا که بعضی زا آنتن ها برا یآنتن دهی خود نیاز دارند که به سمت برج های آنتن دهی بچرخند تا آنتن دهی را انجام دهند یعنی برای آنتن دهی، نیاز به جهت خاصی دارند؛ بعد از پیدا کردن این جهت مشکل آنتن دهی حل شده و سیگنال ها به بهترین حالت دریافت می شوند.
این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سونی 46EX710

راه حل نهایی؛ تعمیر و تعویض قطعات تلویزیون سونی

اگر با توجه به گفته های صورت گرفته باز هم مشکل آنتن دهی وجود داشت؛ دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد. همانطور که در مطالب قبل اشاده کردیم، اگر مشکل آنتن دهی ناشی از خرابی در سخت افزار دستگاه باشد، منشأ این خرابی ممکن است یا از آمپلی فایر (تقویت کننده (در انواع مدل ها)) و یا از تیونر (دریافت سیگنال (فقط در تلویزیون های دیجیتال)) باشد.

با توجه به مشکل به وجود آمده، تعمیر تلویزیون سونی نیاز به مهارت بالا و رفع آن باید به نحو احسن انجام شود؛ زیرا اگر در هنگام تعمیر دستگاه خطایی رخ دهد احتمال آسیب به قطعالت دیگر تلویزیون سونی وجود دارد.

پس با استفاده از متخصصین و  کارشناس خبره اقدام به تعمیر و تعویض تیونر یا آمپلی فایر را انجام دهید.

منبع کلیک کنید

2.5/5 (2 نقد و بررسی)
اندازه گیری صفحه تلویزیون

نحوه اندازه گیری صفحه تلویزیون سونی

اندازه گیری صفحه تلویزیون. به یک تلویزیون سونی جدید برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود توجه کرده اید؟ بدون دانستن اینکه باید به چه …

ادامه مطلب
ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون

علت ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

ایجاد خطای نداشتن سیگنال تلویزیون. آیا از اینکه تلویزیون سونی شما همچنان پیام‌های «بدون سیگنال» را نشان می‌دهد ناامید هستید؟ اگر بله، پس ممکن است …

ادامه مطلب
دلایل کم نور موضعی در تلویزیون

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون سونی

دلایل کم نور موضعی در تلویزیون . هنگام انتخاب یک تلویزیون سونی جدید، مشخصات بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید – اندازه …

ادامه مطلب
تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV

تفاوت بین تلویزیون سونی دیجیتال و HDTV . اجرای پخش DTV (تلویزیون سونی دیجیتال) و HDTV (تلویزیون سونی با وضوح بالا) در سال 2009 در …

ادامه مطلب
روشن نشدن تلویزیون سونی

اقدامات مهم برای تعمیر روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی. آیا به تازگی متوجه شده اید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود؟ درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلویزیون سونی …

ادامه مطلب