خدمات پس از فروش یکی از ویژگی های مهم در نمایندگی های سونی است که برا اساس نظریه آقای برایان کوهن به تعهد شرکت ها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان برای پشتیبانی در یک دوره زمانی خاص (با نگاه کسب و کار) قابلیت رسیدگی دارد گفته می شود. اما این تعریف در بازار به صورت دیگری می باشد و این تعریف به این صورت است که اصولا خدمات پس از فروش به آن دسته از خدمتی گفته می شود که از سوی کارخانه سازنده به مشتری پس از فروش محصول تا یک برهه زمانی مشخص ارائه می شود.
مهم ترین خدمات پس از فروش در نمایندگی های سونی
در تهران نیز مدت زمان خدماتی که پس از فروش در تهران ارائه می شود، شامل تعمیر یا تعویض قطعه معیوب می باشد. طی مدت گارانتی یا بیشتر (تا اخر عمر محصول) شامل می شود که این ویژگی بسیار مهم بوده و نتیجه ی آن مشتری مداری می باشد پس به طور کلی خدماتی که حتی بعد از خرید انجام می شود بسیار مهم می باشد.
نکته مهم این است که در نمایندگی های سونی خدمات و سرویس ها برای مشتری مداری بهتر بدون قیمت و کاملا رایگان انجام می شوند زیرا هدف نمایندگی ها مشتری مداری می باشد و مشتری مداری را سر لوحه قرار می دهند. به نوعی خدمات پس از فروش یک ضامن در خرید برای مشتریان محسوب می شود و همچنی برای تولید کننده نیز یک سرمایه گذاری بلند مدت می باشد زیرا می تواند با ارائه این خدمات باعث ایجاد شهرت و همچنین فروش بیشتر یک شرکت در اینده را ایجاد کند.
تعمیر تلویزیون ال سی دی سونی
در این نمایندگی ها تعمیر تلویزیون ال سی دی سونی نیز انجام می شود و خدمات پس از فروش شامل این دستگاه نیز می باشد. اما به طور کلی خدمات بعد از فروش فقط محدود به تعمییر و یا تعویض قطعه نمی باشد. نصب، راهاندازی، حمل کالا، سرویس در محل، و هر آنچه که بعدها به عنوان نیازهای تلویحی و تصریحی مشتریان مشخص می شود به عنوان خدمات پس از فروش قرار گرفته است.
اصولا سازمان خدمات پس از فروش دارای دو قسمت واحد خدمات و واحد قطعات می باشد. در نمایندگی های سونی در بخش قطعات به بررسی و توجه تمام نیازهای مشتریان از لحاظ فنی و قطعاتی خواهند پرداخت. از وظایف مهم بخش خدمات ارایه مشاوره های فنی به مشتریان و نمایندگی های معتبر می باشد. در این واحد نیازهای فنی مشتریان شناسایی و بعد از بررسی آن ها راهکارهای لازم برای پاسخگویی به این سوالات ارائه می شود. در ادامه چند نمونه از خدمات پس از فروش سونی در تهران را توضیح خواهیم داد.
آموزش و راهنما خدمات سونی
نخستین قدم در بخش پشتیبانی برای محصولات بعد از فروش برای تمامی کسب و کارها آموزش صحیح استفاده از یک کالا، محصول و خدمات فروخته شده می باشد. این بخش نیز می تواند به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری صورت گیرد.
پشتیبانی فنی یکی از خدمات پس از فروش نمایندگی های سونی
به صورت کلی به، نوعی کمک به منظور استفاده ی صحیح از دستگاه خریده شده که مرتبط با تکنولوژی مانند نرم افزار و اپلیکیشن ها و رفع اختلال های مربوط به آنها است پشتیبانی فنی می گویند. پشتیبانی فنی به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان می باشد. لازم به ذکز است که به روز رسانی نرم افزاها نیز در قسمت پشتیبانی فنی می باشد.
خدمات فنی سونی
برای کالاهایی که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارند از خدمات فنی سونی استفاده می شود. در خدمات فنی سونی ما تعویض کالا، تعویض قطعات و تعمیر کالا داریم که انواع مختلفی از این خدمات پس از فروش می باشد. که اصولا این خدمات به نوع کالا و قرارداد بسته شده میان خریدار و فروشنده بستگی دارد.
سنجش رضایت مشتری از خدمات پس از فروش نمایندگی های سونی
در نمایندگی های سونی بعد از خرید شما بعد از گذشت بازه زمانی مشخص برای سنجیدن رضایت مشتریان و نحوه بکاربری از طرف نمایندگی سونی با آنها تماس گرفته شده تا در صورت وجود مشکل مورد را بررسی و حل نمایند.